Pasak „Moody’s“, sprendimą sumažinti reitingą lėmė prastėjanti situacija automobilių sektoriuje, struktūriniai sunkumai, didelė investicijų poreikio našta ir vis stiprėjanti konkurencija iš Kinijos.
Agentūra taip pat pabrėžė, kad „Volkswagen“ susiduria su mažėjančia veiklos marža ir ribotomis galimybėmis atsigauti artimiausiu metu.
Iššūkių kupina finansinė padėtis
„Volkswagen“ finansinės problemos tęsiasi jau keletą metų. Domino efektą, iš tiesų, sukėlė „Dieselgate“ skandalas, po kurio sekė puslaidininkių trūkumas ir tiekimo grandinės sutrikimai.
Vėliau koncerną paveikė pasitraukimas iš Rusijos rinkos, o pastangos diegti pažangias programinės įrangos sistemas stringa dėl techninių nesklandumų.
Dabartinę padėtį dar labiau komplikuoja prekybos barjerai ir muitai. JAV prezidentas Donaldas Trumpas įvedė papildomus muitus automobiliams iš Meksikos ir Kanados, nors vėliau jie buvo laikinai sustabdyti, tačiau „Volkswagen“ puikiai žino, kad iš Europos į JAV eksportuojami automobiliai patenka į rizikos zoną.
Europoje „Volkswagen“ turi išspręsti brangų ir sudėtingą galvosūkį. Gamintojas dėl griežtėjančių taršos reikalavimų privalo parduoti daugiau elektromobilių, tačiau jų paklausa, kol kas, neatliepia „Volkswagen“ lūkesčių.
Vis dėlto, didžiausias iššūkis šiuo metu – prarastos pozicijos Kinijoje. Konkurentai iš Azijos, siūlantys pigesnius ir modernius elektromobilius, sparčiai įsitvirtina rinkoje.
Be to, Indijos valdžia pateikė pretenziją dėl galimos muito mokesčio skolos, siekiančios 1,4 mlrd. JAV dolerių.
Finansinė našta padidėjo ir dėl nesėkmingų investicijų į baterijų gamybą. Dėl „Northvolt“ įmonės bankroto, kurioje „Volkswagen“ buvo viena pagrindinių akcininkių, automobilių gamintoja patyrė milžiniškus nuostolius.
Tuo tarpu gamyklos Vokietijoje ir kitose Europos šalyse dirba 50–90 proc. pajėgumu, nes mažėjanti paklausa verčia mažinti gamybos apimtis.
Reitingas išlieka investiciniame lygyje
Nors „Moody’s“ sumažino kredito reitingą, agentūra nurodė, kad situacija turėtų pamažu gerėti.
Finansų analitikai taip pat pabrėžia, kad „Volkswagen“ vis dar yra finansiškai patikima įmonė, tačiau investuotojai turėtų atsižvelgti į tam tikras rizikas.
„Volkswagen“ pripažįsta, kad laukia dar vienas sudėtingas laikotarpis. Bendrovė siekia padidinti elektrinių automobilių pardavimus, mažinti veiklos sąnaudas ir atkurti konkurencingumą tiek Vokietijoje, tiek Kinijoje. Vis dėlto, analitikai prognozuoja, kad 2025 metais koncerno pelnas Kinijoje gali sumažėti net 1 mlrd. eurų.
Nepaisant iššūkių, „Volkswagen“ vadovybė tikisi, kad vykdomi restruktūrizacijos planai leis stabilizuoti finansinę padėtį ir išlaikyti investuotojų pasitikėjimą.