2003 metais „Lada“ inžinieriai norėdami pakeisti morališkai pasenusį hečbeką, 2003 metais Maskvos automobilių parodoje pademonstravo „Lada 1121“ prototipą – ilgai laukto „tautos automobilio“ įpėdinį, kurį inžinierių komanda kūrė atsižvelgdama į tuometines automobilių pramonės tendencijas.
Tai buvo itin kompaktiškas hečbekas, kurio ratus suko vos trijų cilindrų, 0,8 litro darbinio tūrio benzininis variklis gebantis išvystyti 39 arklio galias. Nors automobilyje galėjo sėdėti keturi suaugę žmonės, tačiau „Lada 1121“ kūrėjai tikėjo, jog šį hečbeką naudotų jauni, tik ką vairuotojo pažymėjimą gavę vairuotojai, kurie dažniausiai važinėja vieni, su draugu arba antrąja puse.
Projekto autoriai Maskvos automobilių parodoje sulaukė nemažo susidomėjimo ir kritikos. Daugeliui užkliuvo tai, jog jis neturi elementarių priedų: elektra valdomų veidrodėlių ir langų ar net oro pagalvės. Atsižvelgdami į kritiką, rusų markės specialistai sukūrė antrąjį prototipą, kuris turėjo ne tik elektra valdomus langus, bet ir žymiai geresnės apdailos medžiagas bei pajėgesnį keturių cilindrų benzininį variklį.
Pagal pirminį planą, naujasis modelis į masinę gamybą turėjo patekti 2006 metų rudenį. Projekto autoriai tikėjo, jog per vienerius metus jiems pavyks parduoti maždaug 100 000 kompaktiško hečbeko egzempliorių, ir jeigu viskas eisis pagal planą – automobilį eksportuoti į Vakarų Europos rinką, kurioje tokie hečbekai yra beprotiškai populiarūs.
Vis dėlto, šiam ambicingam projektui koją pakišo finansų krizė. „Lada“ vadovai nenorėdami išlaidauti ir skirti pinigus tik patiems svarbiausiems projektams, 2007 žiemą nusprendė sustabdyti tolimesnę projekto vystymo eigą neribotam laikui.
„Lada“ markės vadovams paskelbus, jog „1121“ nepasieks serijinės gamybos, tolimesnio automobilio tobulinimo norėjo imtis „Kamaz“ bei „SeAZ“ gamyklų vadovai. Jie netgi buvo pasiruošę atlikti reikalingus pakeitimus, jog „1121“ galėtų iškart galėtų keliauti į Vakarų Europos rinką. Vis dėlto, šiam planui nepritarė „Lada“ vadovai.