• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Citroën 2CV“, „Fiat 500“, „Mini“ ir „Volkswagen Beetle“ – tai buvo tautos automobiliai, kurie pačiu sunkiausiu laikotarpiu leido eiliniams žmonėms įsigyti transporto priemonę. Tokį automobilį turėjo visos šalys, kurios galėjo didžiuotis turėdamos automobilių pramonę. 
Mūsų artima kaimynė – Rusija, taip pat turėjo automobilį, kuris buvo skirtas kuklesnes pajamas gaunantiems piliečiams. Iš tiesų, jų buvo netgi du. Iš pradžių „tautos automobilio“ vaidmuo buvo patikėtas vokiško „NSU Prinz“ modelio kopijai – „ZAZ 968“, o vėliau jo vietą užėmė modernesnis, rusų gamintojo inžinierių produktas – „Lada 1111“
Kaip ir vakarietiški analogai, taip ir „Lada 1111“ turėjo labai elementarią konstrukciją, kelis svarbiausius komforto įrangos atributus ir kuklų dviejų cilindrų benzininį variklį. Šis paprastas automobilio receptas pasiteisino su kaupu, ypač Ukrainoje ir Rusijoje – šalyse, kurių gyventojams reikėjo tik mažytės dėžutės, leidžiančios patogiai nuvykti iš taško A į tašką B. Nenuostabu, jog nuo 1988 iki 2008 metų buvo parduota daugiau kaip 700 000 skirtingų „1111“ modelio egzempliorių.
Per 20 metų gamybos laikotarpį automobilio kūrėjai stengėsi neužmiršti pigaus ir populiaraus hečbeko. Karts nuo karto jie atlikdavo tam tikras modifikacijas, kurios leisdavo neatsilikti nuo modernesnių analogų iš Vakarų Europos ar net Kinijos.

„Citroën 2CV“, „Fiat 500“, „Mini“ ir „Volkswagen Beetle“ – tai buvo tautos automobiliai, kurie pačiu sunkiausiu laikotarpiu leido eiliniams žmonėms įsigyti transporto priemonę. Tokį automobilį turėjo visos šalys, kurios galėjo didžiuotis turėdamos automobilių pramonę. 
Mūsų artima kaimynė – Rusija, taip pat turėjo automobilį, kuris buvo skirtas kuklesnes pajamas gaunantiems piliečiams. Iš tiesų, jų buvo netgi du. Iš pradžių „tautos automobilio“ vaidmuo buvo patikėtas vokiško „NSU Prinz“ modelio kopijai – „ZAZ 968“, o vėliau jo vietą užėmė modernesnis, rusų gamintojo inžinierių produktas – „Lada 1111“
Kaip ir vakarietiški analogai, taip ir „Lada 1111“ turėjo labai elementarią konstrukciją, kelis svarbiausius komforto įrangos atributus ir kuklų dviejų cilindrų benzininį variklį. Šis paprastas automobilio receptas pasiteisino su kaupu, ypač Ukrainoje ir Rusijoje – šalyse, kurių gyventojams reikėjo tik mažytės dėžutės, leidžiančios patogiai nuvykti iš taško A į tašką B. Nenuostabu, jog nuo 1988 iki 2008 metų buvo parduota daugiau kaip 700 000 skirtingų „1111“ modelio egzempliorių.
Per 20 metų gamybos laikotarpį automobilio kūrėjai stengėsi neužmiršti pigaus ir populiaraus hečbeko. Karts nuo karto jie atlikdavo tam tikras modifikacijas, kurios leisdavo neatsilikti nuo modernesnių analogų iš Vakarų Europos ar net Kinijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lada 1111


2003 metais „Lada“ inžinieriai norėdami pakeisti morališkai pasenusį hečbeką, 2003 metais Maskvos automobilių parodoje pademonstravo „Lada 1121“ prototipą – ilgai laukto „tautos automobilio“ įpėdinį, kurį inžinierių komanda kūrė atsižvelgdama į tuometines automobilių pramonės tendencijas.
Tai buvo itin kompaktiškas hečbekas, kurio ratus suko vos trijų cilindrų, 0,8 litro darbinio tūrio benzininis variklis gebantis išvystyti 39 arklio galias. Nors automobilyje galėjo sėdėti keturi suaugę žmonės, tačiau „Lada 1121“ kūrėjai tikėjo, jog šį hečbeką naudotų jauni, tik ką vairuotojo pažymėjimą gavę vairuotojai, kurie dažniausiai važinėja vieni, su draugu arba antrąja puse.
Projekto autoriai Maskvos automobilių parodoje sulaukė nemažo susidomėjimo ir kritikos. Daugeliui užkliuvo tai, jog jis neturi elementarių priedų: elektra valdomų veidrodėlių ir langų ar net oro pagalvės. Atsižvelgdami į kritiką, rusų markės specialistai sukūrė antrąjį prototipą, kuris turėjo ne tik elektra valdomus langus, bet ir žymiai geresnės apdailos medžiagas bei pajėgesnį keturių cilindrų benzininį variklį.

REKLAMA

Lada 1121 (pagrindinis)


Pagal pirminį planą, naujasis modelis į masinę gamybą turėjo patekti 2006 metų rudenį. Projekto autoriai tikėjo, jog per vienerius metus jiems pavyks parduoti maždaug 100 000 kompaktiško hečbeko egzempliorių, ir jeigu viskas eisis pagal planą – automobilį eksportuoti į Vakarų Europos rinką, kurioje tokie hečbekai yra beprotiškai populiarūs.
Vis dėlto, šiam ambicingam projektui koją pakišo finansų krizė. „Lada“ vadovai nenorėdami išlaidauti ir skirti pinigus tik patiems svarbiausiems projektams, 2007 žiemą nusprendė sustabdyti tolimesnę projekto vystymo eigą neribotam laikui.
„Lada“ markės vadovams paskelbus, jog „1121“ nepasieks serijinės gamybos, tolimesnio automobilio tobulinimo norėjo imtis „Kamaz“ bei „SeAZ“ gamyklų vadovai. Jie netgi buvo pasiruošę atlikti reikalingus pakeitimus, jog „1121“ galėtų iškart galėtų keliauti į Vakarų Europos rinką. Vis dėlto, šiam planui nepritarė „Lada“ vadovai.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų