Pradėjo tobulindami kitus automobilius
XX amžiaus pradžioje sukurti automobilių varikliai patikimumu toli gražu neprilygo šiuolaikiniams, o dažniausiai gesdavo jų elektrinės sistemos dalys. Maserati broliai dar prieš įkurdami bendrą įmonę rado vietų, kurias galima pagerinti ir vėliau tuos patobulinimus pritaikė savo kurtiems automobiliams.
Pavyzdžiui, 1907 m. („Maserati“ buvo įkurta 1914 m.) Carlo Maserati pakeitė savo „Bianchi“ automobilio elektros įtampą ir taip išsprendė problemą degimo kameroje. Degalai bei oras būdavo įpurškiami tiksliomis proporcijomis, tačiau iki Carlo patobulinimo šis mišinys ne visada būdavo uždegamas.
Alfieri Maserati rado kitą problemą, susijusią su uždegimo žvakėmis – įžiebti kibirkšties kartais neleisdavo prasta jų izoliacija. Brolis sukūrė visiškai naujo modelio, geriau nuo išorės poveikio apsaugotas žvakes.
Abu brolių išradimai gerokai padidino jų turimų automobilių patikimumą, tačiau iki masinės gamybos jis nepriėjo dar ne vienerius metus.
Pirmas rekordas atėjo greitai
„Maserati“ buvo įkurta ne pačiu ramiausiu geopolitiniu laikotarpiu – 1914 m. Į netrukus prasidėjusį Pirmąjį pasaulinį karą įsitraukė ir Italija, o į šios kariuomenę buvo pašaukti ir broliai, tad „Maserati“ kelerius metus buvo stagnacijoje. Karui pasibaigus, broliai savo aistros nepamiršo ir grįžo prie automobilių kūrimo.
Pirmaisiais dešimtmečiais „Maserati“ gamino išskirtinai sportinius, lenktynėse naudojamus automobilius ir juose pritaikė ne vieną tuomet nepopuliarią idėją. Pavyzdžiui, šio gamintojo automobiliuose ratlankiai turėjo būti maksimaliai lengvi, o pats kėbulas – kuo tvirtesnis ir sverti itin mažai. Būtent svoris turi didelę įtaką visoms automobilio valdymo savybėms: greitėjimui, stabdymui, posūkių įveikimui, tą Maserati suprato nuo pat pirmųjų bendro darbo metų.
Toks požiūris netrukus atnešė pirmąsias žymias pergales. O bene geriausiai žinoma buvo pasiekta 1929 m. rugsėjį – Baconinas Borzacchini Italijoje pasiekė naują „Class C“ pasaulio rekordą su 16 cilindrų „Maserati V4“. Dešimties kilometrų atkarpoje jis pasiekė 246 km/val. greitį – šis rekordas išsilaikė iki 1937 m.
1939 bei 1940 m. Wilburas Shaw su „Maserati 8 CTF“ laimėjo prestižines „Indianapolis 500“ lenktynes, abu kartus važiuodamas vidutiniu daugiau nei 183 km/val. greičiu.
Pokario laikotarpiu „Maserati“ automobilių sporte buvo matomas dar geriau – puikios konstrukcijos automobiliai vien pirmajame „Formulės 1“ dešimtmetyje dukart tapo sezono greičiausiais, taip pat leido Juanui Manueliui Fangio iškovoti penktąjį F1 titulą. Pirmoje formulėje „Maserati“ išgarsėjo ir dėl kito, tuomet itin novatoriško žingsnio – būtent šio gamintojo automobilį vairavo pirmoji moteris F1 istorijoje, 1958 m. debiutavusi Maria Teresa de Filippis.
Pirmasis „GranTurismo“
Šiandien galingą variklį ir erdvų saloną turintys „GranTurismo“ automobiliai yra itin populiarūs, o jų istorija prasidėjo 1947 m. kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje. Tuomet „Maserati“ pristatė pirmąjį ne lenktynėms, o naudojimui kiekvieną dieną skirtą automobilį A6, kuris sporte pergales atnešusias savybes perkėlė į kasdienybę. Nors tai buvo tik koncepcinis modelis, didžiulis publikos dėmesys jo dizainui bei originalumui patvirtino gamintojo vadovybei, jog šį projektą verta paversti serijinės gamybos automobiliu.
Po keliolikos metų, 1963 m., „Maserati“ pasaulį nustebino dar kartą – Turino automobilių parodoje gamintojas savo stende iškilmingai pristatė „Quattroporte“. Tai buvo greičiausias sedanas pasaulyje, atvėręs visiškai naują automobilių segmentą – prabangių sportiškų sedanų. Šiandien gaminama jau šeštoji šio modelio karta – tai vienas ilgiausiai visame pasaulyje be pertraukų gaminamų automobilių.