Kaip ir daugelis gamintojų, taip ir „Porsche“ skelbė, kad iki 2030 metų 80 proc. visame pasaulyje parduotų automobilių bus elektriniai, tačiau dabar šis tikslas nebeatrodo realistiškas.
„Porsche Taycan“ paklausa sumažėjo, o gerokai vėluojantis elektrinio „Porsche Macan“ modelio pasirodymas taip pat sujaukė planus. Be to, pranešama, kad elektrinių „Porsche 718“ įpėdinių kūrimas taip pat stringa dėl sunkiai įgyvendinamų inžinierinių sprendimų.
Anksčiau buvo skelbiama, kad elektrinės „Porsche 718“ modelių versijos bus pristatytos 2025 metų vasarą, tačiau šiuo metu nėra aišku ar elektriniai modeliai bus pristatyti laiku, o atsiradusios spragos modelių gamoje gali sukelti papildomų problemų.
Be to, „Porsche“ turi išspręsti dar vieną sudėtingą rebusą. Skirtingai nei benzininiais varikliais varomi „Porsche“ automobiliai, elektrinių analogų išliekamoji vertė nėra pati geriausia, o tai kenkia prekės ženklo reputacijai.
Nerimo ženklai Kinijoje
Kinija yra didžiausia elektromobilių rinka pasaulyje, tačiau „Porsche“ šioje šalyje susiduria su sunkumais.
Vietos gamintojai elektromobilius siūlo už gerokai mažesnę kainą, todėl nenuostabu, kad gerokai brangesniems „Porsche“ analogams yra sunkiau rasti potencialų pirkėją.
Kinija, kuri anksčiau buvo didžiausia „Porsche“ automobilių rinka pasaulyje, šiuo metu kelia nerimą. Per devynis šių metų mėnesius „Porsche“ šioje šalyje pardavė 43 280 automobilių arba beveik 30 proc. mažiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.
Automobilių rinkos ekspertai prognozuoja, kad metiniai pardavimai Kinijoje šiemet sudarys mažiau nei 60 000 vienetų. Palyginimui, 2021-aisiais „Porsche“ šioje šalyje pardavė net 95 671 automobilį.
Nutraukė prekybą dėl naujų taisyklių
Naujos ES kibernetinio saugumo taisyklės tapo dar vienu rimtu iššūkiu. „Porsche“ atsižvelgdama į reikalingų investicijų mastelį, tiesiog nusprendė nutraukti benzininio „Porsche Macan“ prekybą Europoje.
Skelbiama, kad 2025 m. viduryje įžengus į „Porsche“ saloną, benzininį variklį turės tik „911“, „Panamera“ ir „Cayenne“.
„Automobilwoche“ skelbia, kad „Porsche“ jau dabar rimtai svarsto galimybes kaip į šiuo metu kuriamus modelius įdiegti vidaus degimo variklius. Vienas iš tokių pavyzdžių – specialiai Kinijos ir JAV rinkoms kuriamas elektrinis „Porsche“ SUV, kuris bus didesnis ir prabangesnis už „Porsche Cayenne“.
Kadangi šiam modeliui skirta platforma gali palaikyti tik elektrinę pavarą, „Porsche“ inžinieriai svarsto patobulinti ir modifikuoti esamą „Cayenne“ platformą ir ją pritaikyti norimiems modeliams.
„Porsche“ taip pat svarsto sukurti naujos kartos „Panamera“ modelį su vidaus degimo varikliu. Tikėtina, kad naujoji modelio karta turėtų hibridinį variklį, kuriame V6 ir V8 motorai būtų suporuoti su elektriniais varikliais.