• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italų bendrovė „Alter Ego“, vadovaujama inžinieriaus Edysono Pavilcu, teigia sukūrusi pavarų dėžę, kuri gali sujungti mechaninės transmisijos efektyvumą, CVT sklandumą ir automatinės pavarų dėžės komfortą – ir visa tai nenaudojant sankabos. Tai gali būti tikras perversmas automobilių pramonėje, tačiau į entuziazmo bangą dar neverta pulti – sistema dar kuriama, o iki serijinės gamybos laukia ilgas tobulinimo kelias.

Italų bendrovė „Alter Ego“, vadovaujama inžinieriaus Edysono Pavilcu, teigia sukūrusi pavarų dėžę, kuri gali sujungti mechaninės transmisijos efektyvumą, CVT sklandumą ir automatinės pavarų dėžės komfortą – ir visa tai nenaudojant sankabos. Tai gali būti tikras perversmas automobilių pramonėje, tačiau į entuziazmo bangą dar neverta pulti – sistema dar kuriama, o iki serijinės gamybos laukia ilgas tobulinimo kelias.

REKLAMA

„RatioZero“ pavadinta technologija atsisako tradicinės CVT pavarų dėžės pagrindinio trūkumo – aukštų energijos nuostolių, kuriuos sukelia trinties pagrindu veikiantis diržas. Vietoje jo naudojamas unikalus krumpliaračių mechanizmas, leidžiantis be pertrūkių keisti pavarų perdavimo santykį.

Įprastai krumpliaračių sistema užtikrina fiksuotus perdavimo santykius, tačiau čia viskas veikia kitaip. Vietoje vieno pagrindinio krumpliaračio mechanizmą suka trys krumpliaračiai, kurie pakaitomis įsijungia ir atsijungia, taip nuolat keisdami pavarų perdavimo santykį.

REKLAMA
REKLAMA

Šį procesą valdo specialios lenktos svirtys, kurios perkelia krumpliaračius į skirtingas padėtis, o jų judėjimas užtikrina sklandų pavarų perjungimą.

REKLAMA

Mechanizmo pagrindą sudaro planetinė pavara, kurioje neutraliu režimu trys krumpliaračiai sukasi laisvai. Tačiau, kai specialus slankiklis perstumia jų ašis nuo centro, jie pradeda sukti išvestinį krumpliaratį, veikdami pakaitomis skirtingose fazėse. Taip užtikrinamas sklandus ir nuolat kintantis perdavimo santykis.

Kuo labiau krumpliaračių ašys pasislenka nuo centro, tuo didesnis perdavimo santykis. Kad sistema išlaikytų stabilų išvestinio veleno greitį, inžinieriai panaudojo elipsinius krumpliaračius, kurie nuolat reguliuoja planetinių pavarų sukimąsi ir sumažina galimą trūkčiojimą.

Kol kas „RatioZero“ technologija yra pritaikyta tik elektriniuose dviračiuose, tačiau sekantis žingsnis – ambicingesnis. Bendrovė planuoja šią sistemą pritaikyti motoroleriuose, o sėkmingų bandymų atveju – prasiskinti kelią į automobilių pramonę. 

Gairės:
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Gairės:
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų