Kelionę planavo iš anksto
Formulės 1 organizatoriai dirba kaip šveicariškas laikrodis – tiksliai ir užtikrintai, tad kai ateina metas planuoti kelionę į Formulės 1 varžybas ar metų pradžioje vykstančius bandymus, kiekvienas iš mūsų autosporto karalienės tvarkaraštį gali sužinoti vos per keletą akimirkų.
Praėjusiais metais į Formulės 1 bandymus užklydęs Artūras į Ispaniją nuvyko pabūti ne autosporto entuziastu, o turistu: „Užsukau pusdieniui, apžiūrėjau kaip viskas vyksta ir tada nusprendžiau, jog į šią vietą turiu dar kartą sugrįžti. Tik šį kartą su fotoaparatu.“
Tikslą išsikėlęs vaikinas vėliau pradėjo dvejoti ar Ispanijos didmiesčio pašonėje esanti trasa yra tinkamiausia vieta aplankyti Formulės 1 atrakcionų parką. Vien dėl pernai netikėtai iškritusio sniego ir susidariusios galimybės Formulės 1 bandymus perkelti.
„Galutinį sprendimą priėmiau tarp Kalėdų ir Naujųjų metų. Tuomet jau žinojau, jog kad bandymai vėl vyks Barselonoje, bet įvairios smulkmenos neleido tvirtai apsispręsti. Galų gale, tarpušvenčiu įsigijau lėktuvo bilietus, rezervavau viešbučio numerį ir laukiau tos dienos, kai krausiuosi lagaminus į Formulės 1 bandymus“, – pasakoja Artūras.
Pati paprasčiausia dalis – bilietai į bandymus
„Kelionę į Formulės 1 varžybas, o šiuo atveju – bandymus, reikėtų suskirstyti į kelis etapus“, – įspūdžiais pradeda dalintis Artūras. „Pati paprasčiausia kelionės dalis – bilietai į bandymus. Jų visada galima įsigyti prie trasos. Bilietai yra kelių lygių. Pats pigiausias – 20 eurų vertės, kuris suteikia teisę pateikti į trasą ir laisvai maklinėti visur, kur neuždaryta. Norint patekti į aptarnavimo zoną ir bolidus pamatyti iš pakankamai arti, tuomet bilieto kaina išauga iki 99 eurų.“
„Jaudintis, bent jau dėl pačio paprasčiausio bilieto, neverta, nes žmonių srautai nėra dideli. Visas bilietų rūšis galima susirasti Katalonijos trasos tinklapyje“, – priduria vaikinas.
Kadangi lenktynių trasa nėra įsikūrusi prie oro uosto, iš pradžių reikia surasti tinkamą transporto priemonę kaip iki jos nusigauti. Artūro teigimu, kelionė į trasos, kurioje vyko bandymai, taip pat nėra labai sudėtinga ar reikalaujanti nervų kibirėlio.
„Iki trasos galima nuvykti keliais būdais. Pavyzdžiui, taksi, bet ši transporto rūšis turi būti skirta tik tiems, kam euro kupiūros plėšo kišenes. Tuo tarpu paprasti mirtingieji turėtų pasirinkti „Renfe“ traukinį. Norint su juo pasiekti trasą, rekomenduoju vykti iki Montmelo stoties su „R2“ arba „R2N“ traukiniu. Su pastaruoju iki lenktynių trasos galima nuvykti iš oro uosto, tiesiogiai.“
„Taip pat noriu pabrėžti, jog ne visi „R2“ pažymėti traukiniai gali nuvežti į Jums reikalingą vietą. Iš pradžių patikrinkite traukinio maršrutą, ieškokite krypties: „Sant Celoni“ arba „Granollers-Centre“, – patarimais dalinasi Artūras.
Atvykus į Montmelo vėl galėsite rinktis iš trijų transporto rūšių: eiti iki trasos pėsčiomis, važiuoti taksi arba visuomeniniu transportu. Artūras pasirinko važiuoti autobusu (416 maršrutas), kuris kaip ir traukinys, važiuoja kas pusvalandį ir į stotelę atvyksta maždaug po 5 minučių, kai traukinys atvyksta į traukinių stotį.
„Važiuodami autobusu, išlipkite stotelėje – „Verneda del Congost“ – Rec del Molinar“. Norint išlipti šioje stotelėje – nelaukite, o tiesiog spauskite „Stop“ mygtuką, nes autobusas stoja ne visose stotelėse. Nuo stotelės iki trasos, lengvu žingsniu, paėjėti užtruks ne daugiau 10 minučių.“
„Ir visiškai pabaigai apie transportą. Galima pirkti arba atskirus bilietus kiekvienai transporto priemonei, arba kombinuotą bilietą (T10), kuris suteikia teisę važiuoti visu visuomeniniu transportu 10 kelionių po 1 valandą. Tiesa, Barselona yra suskirstyta į transporto zonas ir „Montmelo“ yra 2 zonoje, kai pati Barselona – 1. Tad norint naudotis T10 bilietu, reikia tokį bilietą įsigyti ne 1 zonai (10,20€), o 2 zonoms (20,10€)“, – pasakoja pašnekovas.
Labiausiai įsiminė greitis
Ar bent kartą gyvenime esate sakę, jog Formulės 1 varžybos tapo nuobodžiomis? Norisi žiovauti ar netgi nueiti pietų miego? To paties tikrai nesinorėtų pasakyti, kai gauni galimybę Formulės 1 bolidus išvysti ir išgirsti gyvai. Išgirsti savo ausimis ir pamatyti savo akimis, arba kaip pasakytų Formulės 1 bandymuose viešėjęs Artūras : „Nei garso, nei greičio stebint lenktynes per televiziją neįmanoma patirti ar suvokti.“
„Viešnagės metu labiausiai įsiminė būtent bolidų skleidžiamas garsas ir jų greitis. Variklių garsas nėra kurtinantis, bet jį reikia išgirsti ir patirt, nes per televiziją girdimos melodijos skamba visiškai kitaip. Tą patį reikėtų pasakyti ir apie F-1 bolidų greitį. Nepriklausomai nuo komandos bolido, jie greitėja ir lėtėja tiesiog fenomenaliai“, – labiausiai įstrigusį momentą pasakoja Artūras.
Vaikinui taip pat įstrigo akimirkos, kurios leido pamatyti kaip Formulės 1 bolidai elgiasi lenktynių trasoje, kaip stabiliai ir užtikrintai įveikia posūkius, kaip elgiasi stabdymo zonoje: „Buvo akivaizdu, jog komandos važiuoja pagal savo sukurtą programą, kurios nėra identiškos. Komandos slepia kortas iki pat pirmųjų sezono lenktynių kvalifikacijos. Iki to laiko, galima tik spėlioti, kad ir pagrįstai, apie komandų pajėgumą. Bet ir tai, tos spėlionės dažniausiai remiasi skelbiamais ratų įveikimo laikais, o ne pojūčiu trasoje.“
Ateityje – artimesnė pažintis su Formulė 1
Formulės 1 čempionatu nuo mažumės stebintis Artūras teigia, jog viešnagė bandymuose tik dar labiau padidino norą stebėti šių pirmenybių gyvenimą. Ne tik televizijos ekranuose, bet ir gyvai, kuomet gali pamatyti mojuojantį Lewisą Hamiltoną ar tapti netikėtai įvykusios avarijos liudininku.
Artimiausioje ateityje Artūras planuoja sugrįžti su gerokai rimtesniu tikslu. Įsigijęs gerokai brangesnį bilietą, vaikinas tikisi iš arti apžiūrėti aptarnavimo zoną, komandų garažus bei lenktynių trasą. Tai žada padaryti ne lenktynių savaitgalio metu, nes organizatorių prašoma kaina gali labai nemaloniai nustebinti.
„Norintiems pamatyti Formulę 1 iš arti tai viena geriausių ir prieinamiausių galimybių“, – pasakojimą baigia Artūras.