Susipažinkite – Mykolas Paulavičius. Vilniuje gimęs ir užaugęs profesionalus motociklų sporto atstovas, kuris savo kukliame garaže turi atskirą, ilgą lentyną, skirtą auksinės spalvos taurėms. Pastarosios – labai gera užuomina į tai, kiek daug Mykolas yra pasiekęs motociklų sporte, o startavimas 2025-ųjų Dakaro ralyje atrodo kaip natūralus, bet ambicingas sekantis žingsnis.
Daugiau – „iGo2Dakar“ vaizdo reportaže.
Pasirinko nenuobodų „Enduro“
Kaip ir automobilių sportas, taip ir motociklų sportas turi šūsnį skirtingų disciplinų, kurios savo sudėtingumu, reikalingų įgūdžių ir finansine našta gali skirtis kaip diena ir naktis. Štai, į Dakaro ralį keliausiantis Mykolas Paulavičius savo karjerą motociklų sporte pradėjo nuo, galimai, sudėtingiausios motociklų sporto disciplinos – „Enduro“.
Vien šios disciplinos pavadinimas yra tiesioginė užuomina, kad šio tipo varžybose bus patikrinta kiekvieno dalyvio ištvermė, tačiau Mykolas šią motociklų sporto atšaką apibūdina kitais žodžiais: „Tai buvo įdomiausia. Tie visi rastai, šuoliai, kritimai“, – sako M. Paulavičius.
„Enduro“ disciplinos pasirinkimą paskatino ir taip, kad anuomet motociklų sporto lygis ir populiarumas nebuvo toks aukštas kaip tai yra šiandien. Anuomet nebuvo tiek daug motociklininkų klubų, varžybų, todėl lyginant „Enduro“ varžybas su tradicinėmis kroso lenktynėmis – „Enduro“ sportas atrodė iš kito pasaulio.
Į varžybas mėgsta važiuoti kaip mechanikas
Visi lenktynininkai žino, kad Dakaro ralis yra negailestinga vieta technikai. Kiekviename kilometre slypi netikėtumai, kurie gali pradurti padangą, sulaužyti amortizatorių ar tiesiog elektronines sistemas išvesti iš proto.
Sugebėjimas suprasti kaip reikėtų elgtis sudėtingose situacijose visuomet praverčia kiekvienam lenktynininkui, tačiau Dakarą su motociklų planuojantis įveikti Mykolas sako, kad į varžybas jis mėgsta keliauti ne tik kaip lenktynininkas, bet ir kaip mechanikas.
„Aš važiuoju į varžybas mechaniku, nes čia yra dalis varžybų jas pažinti. Tu turi pamatyti tas varžybas iš kitos pusės, kad pasiektum aukštesnių rezultatų arba pačiam būtų lengviau“, – sako jis.
„Dauguma sportininkų nesupranta techninių dalykų ir pyksta ant mechaniko, ant to, ano, bet man būtent tai padeda geriau pasiruošti varžybom, susirasti pažinčių, pasiklausti, kaip pasitobulinti. Jeigu bendrauji, informacijos galima pasisemti iš pasaulio geriausių“, – pabrėžė Mykolas.
Didžiąją dalį savo gyvenimo skiria motociklų sportui
Darbo dienomis – vadybininkas, savaitgaliais – lenktynininkas. Tai – labai dažnas reiškinys ne tik Lietuvoje, bet ir kitose pasaulio šalyse, kuriose įspūdingas kontraktas atitenka tik kelioms dešimtis, o ne kiekvienam norinčiam.
Vis dėlto, Mykolas pastaruosius trejus metus yra visiškai atsidavęs motociklų sportui ir su juo susijusiomis veiklomis. Tačiau lenktynininkas taip pat pabrėžia, kad tokį veiklos modelį skatina Dakaro ralio organizatoriai.
„Pats Dakaras spaudžia motociklininkus į tokias vėžes, kad kažkur 70-80 proc. savo asmeninio gyvenimo turėtum paskirti būtent Dakarui, pasiruošimui, motociklui, domėjimuisi, bendravimui“, – pasakoja sportininkas.
Mykolas iškart pabrėžia, kad retkarčiais norėtųsi turėti pastovų darbą, tačiau jis taip pat mėgsta vadovautis plačiai paplitusiu posakiu – „Arba tu dirbi, arba tu sportuoji. Jeigu tu sportuoji, tada nebus laiko dirbti. Jeigu tu dirbi, tada direktorius tavęs tikrai neišleis dviem savaitėms į Dakarą“, – šmaikštauja Mykolas.
Daugiau – „iGo2Dakar“ vaizdo reportaže.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!