Pirmasis prototipas buvo pristatytas 1973 metų, gruodžio 15 dieną, kuris buvo pristatytas nemažai grupei žmonių iš visos Sovietų Sąjungos. Daugelis pristatytu automobiliu, tiesiog susižavėjo. Automobilis labiau priminė produktą, kuris buvo pagamintas Švedijoje ar Vokietijoje negu Rusijoje. Vis dėlto daugiausiai liaupsių sulaukė interjeras, kuriame buvo galima rasti oro kondicionierių, vairo stiprintuvą, automatinę pavarų dėžę ir kitus privalumus, kurie vakarietiškuose produktuose jau kuris laikas buvo įprasti.
Pasak tuometinių modelio kūrėjų, daugiausiai dėmesio buvo chromuotoms kėbulo detalėms ir interjerui. Norėdami vairuotojo neapkrauti mygtukų gausa, inžinieriai sėmėsi įkvėpimo iš Chevrolet ir Cadillac markės automobilių. Minimalistinis, tačiau griežtas stilius patiko net ir keliems potencialiems investuotojams iš Vakarų Europos.
Sulaukus daugybės teigimų atsiliepimų, inžinieriams buvo įsakyta per tris metus paruošti serijinei gamybai tinkamą modelį. Tai reiškė, kad 1976 metais GAZ turi pristatyti pilnai funkcionuojantį automobilį, kurį galėtų įsigyti tam tikro socialinio sluoksnio ponai.
Pradėjus pirmuosius prototipo bandymus paaiškėjo, kad taip gausiai išgirstas GAZ inžinierių kūrinys turėjo problemų. Važiuojant didesniu kaip 150 km/val. greičiu, automobilis tapdavo nestabilus. Norėdami išspręsti stabilumo problemą, inžinieriai sumontavo šiek tiek kitokias priekines ir galines spyruokles. Tačiau norint išspręsti prastą garso izoliacijos ir pasyvaus automobilio saugumą problemą, teko šiek tiek paskuti galvą.
Vis dėlto pats įdomiausias komponentas buvo sumontuotas po mašinos kapotu. GAZ inžinieriai į šį prototipą buvo sumontavę V formos, šešių cilindrų, 3 litrų darbinio tūrio agregatą, kuris išvystydavo 125 arklio galias.
Šis visiškai naujas variklis buvo sukurtas specialiai GAZ-24 dar septinto dešimtmečio pradžioje. Visus bandymus ir kitus valdžios išbandymus jis atlaikė, tačiau dėl neaiškių priežasčių jis taip ir nepateko ne į vieną automobilį. Vis dėlto šio V6 motoro kūrėjams atsirado viltis, kai prie GAZ-3101 specialistai nusprendė į prototipą sumontuoti jau minėtą agregatą.
Darbams einant į pabaigą, kiekvienas projektas turėjo praeiti tam tikrą patikrą, kurią atlikdavo Sovietų Sąjungos automobilių industrijos ministras ir jo pakalikai. Jų darbas buvo paprastas - atvykti į gamyklą, įvertinti sukurtą automobilį ir pasakyti ar gamykla gauna finansavimą. Tuo metu ministerijai vadovavęs Viktoras Polyakovas nebuvo nusiteikęs prieš GAZ, tiesiog jis VAZ gamyklos statytinis.
Tad viskas pasibaigė tuo, kad GAZ turėjo atsisakyti pakankamai modernaus 3 litrų variklio, sugadinti ambicingą projektą ir tenkintis tuo ką turi. Supaprastintas GAZ-3101 projektas pasirodė 1981 metais ir buvo pavadintas GAZ-3102.
Tuo tarpu VAZ gavo nežmoniškai didelį finansavimą, kuris leido rusams bendradarbiauti su Porsche.