• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po nuviliančios biografinės dramos „Ferrari“, automobilių entuziastai buvo kviečiami sugrįžti į kino teatrus dėl dar vienos įdomios automobilių pasaulio istorijos – nuožmios kovos tarp gamyklinių „Audi“ ir „Lancia“ komandų.

Po nuviliančios biografinės dramos „Ferrari“, automobilių entuziastai buvo kviečiami sugrįžti į kino teatrus dėl dar vienos įdomios automobilių pasaulio istorijos – nuožmios kovos tarp gamyklinių „Audi“ ir „Lancia“ komandų.

REKLAMA

Daugelis benzingalvių šiandien yra tvirtai įsitikinę „Audi Quattro“ pavaros šventumu, pajėgumu ir gebėjimu pranokti visas kliūtis savo horizonte, tačiau ne kiekvienas žino ar netgi prisimena, jog devinto dešimtmečio pradžioje, „Audi“ kailį Pasaulio ralio čempionate sugebėjo iškaršti ne bet kas, o aikštingi ir retkarčiais sukti italai, Pasaulio ralio čempionatui sukūrę absoliučią „Audi Quattro“ priešingybę – „Lancia 037“.

Istorijos pamatas – nuostabus

Automobilių sportas yra neišsemiama įspūdingų istorijų skrynia, tačiau aukščiausio lygio režisieriai ganėtinai retai susidomi istorijomis, kurias vertėtų parodyti plačiajai publikai. Kita vertus, tikrai gerų, sektinų pavyzdžių taip pat nėra labai daug.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, iš Italijos kilęs režisierius Stefano Mordini, šioje šalyje taip pat gerai žinomas aktorius Riccardo Scamarcio ir prodiuseris Jeremy Thomas, ryžosi į didžiuosius kino ekranus perkelti vieną labiausiai intriguojančių istorijų Pasaulio ralio čempionate.

REKLAMA

Tikrais įvykiais paremtoje juostoje norima papasakoti apie Rolando Gumperto vadovaujamos gamyklinės „Audi“ komandos ir Cesare Fiorio vedamos „Lancia“ ekipos varžytines 1983-ųjų Pasaulio ralio čempionate, kuriame abiejų komandų kova pasiekė aukščiausią tašką.

Tikri automobiliai, tikri garsai

Tik peržiūrėjus šią kino juostą, jos kūrėjams iškart norėtųsi skirti vieną ir itin svarbų komplimentą. Skirtingai nei daugelyje kitų, panašaus pobūdžio filmų, šiame buvo naudojami tikri automobiliai, jie skleidė tikrą garsą, kuris labai dažnai priversdavo pasinerti į nuostabų ralio automobilių garso takelį.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, stebint lenktynių scenas justi, jog filmo biudžetas buvo ganėtinai ribotas. Scenos, kuriose automobiliai turi skrieti milžinišku greičiu, kvapą gniaužiančiuose greičio ruožuose, čia jie nuolatos blaškosi po atokiau nuo pagrindinių kelių esančiais žvyrkeliais ar eiliniais vieškeliais, kuriuos būtų lengva uždaryti visai dienai.

Lenktynių scenos nėra neįdomios, tačiau joms trūksta išbaigtumo ir adrenalino injekcijos, kurią suteikia seni vaizdo įrašai iš Pasaulio ralio čempionato trasų. Tiesiog užtenka pažiūrėti vieną kartą, jog suprastum, kad beprotiškoji Pasaulio ralio čempionato pusė čia nebuvo perteikta taip, kaip to norėtų daugelis šios sporto šakos gerbėjų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Istorijos tikslumas – antrame plane

Kad ir kokį didelį džiaugsmą ekrane teikė raliui paruošti automobiliai, tačiau filmo autoriai nusprendė, jog didžiausią dėmesį reikia sutelkti į dalykus, kurie sukelia ne susidomėjimą, bet nusivylimą.

Pavyzdžiui, filmo metu parodomi tik trys iš dvylikos realiame pasaulyje įvykusių Pasaulio ralio čempionatų. Galima argumentuoti, jog kino juostos kūrėjai bandė koncentruotis tik į pačius svarbiausius įvykius, tačiau staigus šokinėjimas tarp etapų, intarpus užpildant nereikšmingais personažų įvykiais asmeniniame gyvenime pamažu mažina susidomėjimą pačiu filmu. Kita vertus, filmo režisierius sugebėjo puikiai pademonstruoti „Lancia“ vadovo sumanumą ir išradingumą pačiose netikėčiausiose situacijose.

REKLAMA

Viena iš jų – scena, kurioje jam pavyko apgauti FIA pareigūnus, atvykusius patikrinti ar „Lancia“ laikosi visuotinio susitarimo pagaminti reikiamą automobilių skaičių, skirtą bendro naudojimo keliams.

Kitas šaunus pavyzdys – įvykis Monte Karlo ralyje. Siekdamas sumažinti „Audi Quattro“ pranašumą, jis aplinkinėse parduotuvėse supirko visą druską ir ją išbarstė skirtingose greičio ruožo atkarpose, jog ištirpintų ledą.

REKLAMA

Bandymas – sveikintinas

„Didžiosios lenktynės. Audi prieš „Lancia“ autoriai nesugebėjo išvengti tų pačių spąstų, į kuriuos pateko kelis kartus brangesnio filmo „Ferrari“ kūrėjai. Vietoj bandymų konsultuotis su įvykių dalyviais, siekiant išgauti kuo daugiau įdomios, autentiškos medžiagos, kuri padėtų praturinti patį filmą, jie pasirinko lengvesnį kelią.

Juolab, tai filmo kūrėjai patvirtina šios kino juostos pabaigoje pabrėždami, jog „Filmas buvo įkvėptas tikrų įvykių, tačiau didžioji dalis istorijos buvo pakoreguota, siekiant įvykius dramatizuoti.“

Ar tokių veiksmų reikėjo imtis? Mano nuomone – ne. Filmo autoriai turėjo puikią siužetinę liniją, tačiau nesugebėjo, o galbūt ir patingėjo, ją perteikti taip, it būtume tikrų įvykių epicentre, kartu su komandos vadovais, inžinieriais ir lenktynininkais. 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų