Šiemet tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) pirmą kartą atnaujino Tarptautinį sporto kodeksą. Į jį buvo įtraukta taisyklė, leidžianti sportininkus nubausti už netinkamą elgesį.
Už necenzūrinės kalbos vartojimą ar kitus pažeidimus lenktynininkai gali būti baudžiami iki 80 000 eurų siekiančiomis baudomis ir prarasti čempionato taškus.
FIA norėdama priversti lenktynininkus filtruoti ką šneka, į Tarptautinį sporto kodeksą įtraukė taisyklę, kuri leistų juos nubausti už bet kokį netinkamą elgesį, neapykantos kurstymą ar pareiškimus, galinčius pakenkti FIA ar jos pareigūnų reputacijai. Lenktynininkai taip pat gali būti nubausti už politinius, asmeninius ar religinius pasisakymus, prieštaraujančius FIA neutralumo principui.
Šios taisyklės buvo įvestos tam, kad suteiktų teisėjams aiškias bausmių taikymo gaires, jei to prireiktų, nors jie nėra įpareigoti jomis pasinaudoti.
Diskusijos apie lenktynininkų naudojamus keiksmažodžius pasiekė kritinį tašką po to, kai FIA spaudos konferencijos metu Max'as Verstappenas nusikeikė. FIA reaguodama į lenktynininko veiksmus įsakė jam atlikti viešuosius darbus. Vėliau už keiksmažodžių vartojimą buvo nubaustas ir Charlesas Leclercas – jam buvo skirta 10 000 eurų bauda.
Vis dėlto, M. Ben Sulayemas, komentuodamas naująją tvarką neslėpė, kad „Formulės 1“ lenktynininkams gali tekti susidurti su dar didesnėmis pasekmėmis, jeigu nesilaikys nustatytų taisyklių.
Madride surengtoje spaudos konferencijoje dalyvavęs FIA prezidentas į žurnalistų klausimus šia tema atsakė, kad federacija šiuo metu svarsto įvairius variantus kaip galėtų išspręsti esamą problemą.
„Ar galėtume tiesiog išjungti radijo ryšį tarp lenktynininkų ir komandų? Galbūt. Ar galėtume šiuos pranešimus pavėlinti? Galbūt“, – spaudos konferencijoje sakė M. Ben Sulajemas.
„Dabar turime daug ką aptarti su savo partneriais. Vis dėlto, šio čempionato valdymas tebėra mūsų rankose“, – pridūrė jis.
Reikėtų pažymėti, kad šiuo metu nėra aišku ką tiksliai FIA prezidentas turėjo omenyje, nes net ir dar paklaustas jis ryžosi toliau nebesilėsti ir tiesiog nukreipė temą.
Vis dėlto, atsižvelgiant į šiuo metu galiojančius saugumo reikalavimus, vargu ar būtų svarstoma riboti realiu laiku vykstantį lenktynininko ir lenktynių inžinieriaus bendravimą. Labiau tikėtina, kad FIA prezidentas svarstys apriboti ar uždrausti bendravimo iškarpų transliavimą tiesioginiame eteryje.
Šiuo metu radijo pranešimai tiesioginės transliacijos metu pasirodo šiek tiek vėliau, mat tokiu būdu varžybų režisieriai gali pasirinkti ir iškirpti norimus pranešimus ir juos pateikti žiūrovams. Žinoma, iš pradžių paslėpus necenzūrinius žodžius.