Aštuonios ES narės, įskaitant Prancūziją ir Italiją, nepritaria griežtesnėms taisyklėms, argumentuodamos, kad automobilių gamintojai ir taip patiria spaudimą įgyvendindami bloko planuojamą draudimą 2035 m. pardavinėti CO2 išmetančius automobilius.
Nuo 1992 m., kai buvo priimtas pirmasis taisyklių rinkinys, vadinamas „Euro 1“ taršos standartas, Europos Sąjunga palaipsniui griežtino transporto priemonių išmetamųjų teršalų ribas.
Europos automobilių gamintojai tvirtina, jog „Euro 7“ taršos standartas, kuris turėtų įsigalioti nuo 2025 m. taptų didžiule našta, o reglamento teikiama nauda aplinkosaugai būtų nereikšminga.
Vienas didžiausių „Euro 7“ taršos standarto kritikų, „Stellantis“ koncerno vadovas, Carlosas Tavaresas sakė, kad dėl Europos Komisijos pasiūlymų padidėtų visų transporto priemonių kainos, o tai apribotų mažesnes pajamas gaunančių šeimos ūkių judėjimo laisvę.
ES šiuo metu pirmininkaujanti Ispanija kitą savaitę tikisi pateikti kompromisinį projektą, tačiau valstybės narės į šį pasiūlymą, vis dar, žiūri skeptiškai.
Briuselyje įsikūrusi „Transport & Environment“ lobistų grupė šį projektą kritikavo, teigdama, kad šalys nusileido automobilių gamintojų grasinimams ir nusprendė atsisakyti priemonių, kurios užkirstų kelią sveikatos sutrikimams ir ankstyvoms mirtims.
„Šiame naujame pirmininkaujančios Ispanijos pasiūlyme: automobilių išmetamųjų teršalų ribinės vertės buvo sušvelnintos. Lyginant su „Euro 6“ standartu, lengviesiems automobiliams ir furgonams išmetamų teršalų ribos nekeičiamos, net dyzeliui, kuriam leidžiama išmesti daugiau NOx (azoto oksido) teršalų nei benzinui“, – piktinosi lobistų grupės atstovai.
Prancūzijos finansų ministras Bruno Le Maire'as sakė, kad ES turėtų apskritai atsisakyti „Euro 7“ standarto, nes jis Europos automobilių gamintojams lemiamu, pereinamuoju laikotarpiu link elektrifikacijos reikalautų investuoti į naują technologiją, kuri aplinkosauginiu požiūriu, būtų bevertė.
ES šalims suderinus savo poziciją dėl „Euro 7“, jos pradės derybas su Europos Parlamentu dėl galutinės taršos reglamento formos.