• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar prieš keletą metų „AvtoVAZ“ koncernas džiaugėsi sėkmingomis „Renault“ investicijomis, tačiau nuo vakarietiškų gamintojų priklausoma kompanija dabar ieško būdų kaip išgyventi. Dabar tikimasi, jog naujos technologijos ir komponentų tiekėjai iš Kinijos turėtų išspręsti šią problemą.

Dar prieš keletą metų „AvtoVAZ“ koncernas džiaugėsi sėkmingomis „Renault“ investicijomis, tačiau nuo vakarietiškų gamintojų priklausoma kompanija dabar ieško būdų kaip išgyventi. Dabar tikimasi, jog naujos technologijos ir komponentų tiekėjai iš Kinijos turėtų išspręsti šią problemą.

REKLAMA

Rusijos invazija į Ukrainą kaip reikiant pakoregavo ambicingus „AvtoVAZ“ planus. Po to, kai „Renault“ nusprendė atsikratyti prancūzų kompaniją į dugną tempiančio balasto,  „AvtoVAZ“ ištiko krizė.

Dar prieš prasidedant Rusijos invazijai į Ukrainą, „Renault“ planavo kaip reikiant modernizuoti rusų įmonės gamyklas, visapusiškai atnaujinti modelių gamą ir netgi sukurti visiškai naują „Lada Niva“, bet netrukus „AvtoVAZ“ liko prie suskilusios geldos.

Didžiausias automobilių gamintojas Rusijoje norėdamas tęsti veiklą turėjo iš paklausą turinčių modelių išoperuoti įrangą, kuri veikė kliaudamasi vakarietiškais komponentais, o tai reiškė, jog naujutėlės „Lada Granta“ ar „Lada Niva“ neturėjo katalizatorių, ABS ir kitų, elementarių elektronikos priedų, nes Rusijoje automobilių pramonės didybė egzistuoja tik ant popieriaus.

REKLAMA
REKLAMA

Šiandien „AvtoVAZ“ padėtis geresnė. Padedant partneriams iš Kinijos, dalį vakarietiškų komponentų pavyko pakeisti analogais iš Kinijos. Dalį komponentų gamybos netgi pavyko perkelti į Rusiją, tačiau bendrovės vadovai siekia įjungti aukštesnę pavarą.

REKLAMA

„Moscow Times“ teigimu, bendrovė derasi su Kinijos automobilių gamintoja „Haval“ dėl 1,5 litro, 4 cilindrų benzininio variklio tiekimo.

Pirmoji „Lada“, kuriai būtų pritaikytas kiniškas „Haval“ variklis, galėtų būti „Vesta“ pagrindu sukurtas krosoveris.

„Moscow Time“ šaltinių duomenimis, „AvtoVAZ“ jau užsakę gamybai reikalingą įrangą, o serijinę gamybą planuojama pradėti 2026 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Kol kas nėra žinoma ar „AvtoVAZ“ kinišką variklį pradės naudoti ir kituose modeliuose, tačiau atsižvelgiant į desperatišką įmonės padėtį, tai gali būti pats racionaliausias sprendimas kurį galėtų priimti „AvtoVAZ“.

„AvtoVAZ“ ieškodama tinkamo partnerio, Kinijos „Haval“ pasirinko dėl labai rimtos priežasties. Šis automobilių gamintojas turi gamyklą Tuloje, o tai reiškia, jog variklių gamybą galima lokalizuoti Rusijoje, nekreipiant dėmesio į tarptautines sankcijas.

2023 metais „AvtoVAZ“ pagamino daugiau kaip 370 000 automobilių. Šiemet bendrovė tikisi šį rodiklį padidinti iki 500 000 vienetų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų