• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektra varomų automobilių šalininkai nepraleidžia progos įvardinti visus įmanomus privalumus, kuriais jie džiaugiasi kiekvieną dieną. Ypatingai dažnai pabrėžiamas žemas svorio centras, stulbinanti akceleracija, tylesnis veikimas, tačiau kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliais, taip ir elektromobiliai turi vieną ryškų trūkumą – viršsvorį. 
Dauguma naujų elektromobilių sveria daugiau nei dvi tonas, o tai turi akivaizdžią įtaką automobilio elgsenai avaringose situacijose. Pavyzdžiui, klasika tapusiame „Briedžio teste“, kurio metu bandoma išvengti susidūrimo su kliūtimi staigiai keičiant automobilio važiavimo trajektoriją.

Elektra varomų automobilių šalininkai nepraleidžia progos įvardinti visus įmanomus privalumus, kuriais jie džiaugiasi kiekvieną dieną. Ypatingai dažnai pabrėžiamas žemas svorio centras, stulbinanti akceleracija, tylesnis veikimas, tačiau kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliais, taip ir elektromobiliai turi vieną ryškų trūkumą – viršsvorį. 
Dauguma naujų elektromobilių sveria daugiau nei dvi tonas, o tai turi akivaizdžią įtaką automobilio elgsenai avaringose situacijose. Pavyzdžiui, klasika tapusiame „Briedžio teste“, kurio metu bandoma išvengti susidūrimo su kliūtimi staigiai keičiant automobilio važiavimo trajektoriją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


„Briedžio testas“ daugeliui šiuolaikinių automobilių nekelia didžiulių problemų, tačiau karts nuo karto atsiranda keletas išimčių, kurios paskatina į tam tikrų gamintojų produktus pažvelgti kitomis akimis.
Šį kartą dėmesio centre atsidūrė ne vienas, bet du elektromobiliai: „Ford Mustang Mach-E“ ir „Škoda Enyaq IV“. Nors abu automobiliai dalyvavo skirtingų leidinių surengtuose bandymuose, tačiau galutinis rezultatas buvo toks pats.

REKLAMA


Pavyzdžiui, Švedijos „Teknikens Värld“ bandymuose dalyvavęs „Ford Mustang Mach-E“ buvo kritikuojamas dėl nenuspėjamos ir nestabilios galinės ašies, kuri kiekvieną kartą pradėdavo slysti. Bandymų organizatoriams netgi su mažinus automobilio greitį, galinė dalis išlikdavo nestabili ir neprognozuojama.
Bandymą atlikusio žurnalisto teigimu, didžiausia problema yra elektroninė stabilumo sistema, kurios veikimas tokioje situacijoje leidžia pradėti galinės dalies slydimui.
Verta pažymėti, jog tokį patį bandymą turėjo praeiti ir „Tesla Model Y“. Jeigu „Ford Mustang Mach-E“ kliūtį nepatenkinamai įveikė važiuodamas 68 km/val. greičiu, „Tesla Model Y“ šį testą be didesnių problemų įveikė važiuodamas 75 km/val. greičiu.

REKLAMA
REKLAMA


Galinės dalies slydimu pasižymėjo ir „Škoda“ elektromobilis. Nors pirmuoju bandymu „Škoda Enyaq IV“ sugebėjo apvažiuoti kliūtį, tačiau automobilį vairavęs specialistas pastebėjo, jog elektroninė stabilumo sistema net nebandė mažinti automobilio greičio.
Sumažinę automobilio greitį nuo 77 km/val. iki 67 km/val. „Škoda Enyaq IV“ sugebėjo įveikti kliūtį nepaleisdama kuolelių, tačiau keičiant važiavimo trajektoriją matyti kaip galinė dalis pradeda slysti į skirtingas puses.
Galima pagalvoti, jog tokį patį prastą rezultatą šiuose bandymuose parodė ir „Volkswagen ID.4“, kuris techniškai yra identiškas „Škoda“, tačiau iš tiesų, galutinis rezultatas yra palankesnis „Volkswagen“.




REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų