2019 metais „Nikola“ rinkos vertė siekė 29 milijardus dolerių ir viršijo net „Ford“, nors tuo metu „Ford“ kasmet pagamindavo beveik 6 milijonus automobilių, o „Nikola“ dar nebuvo pagaminusi nė vieno veikiančio modelio, tačiau šis startuolis vis tiek domino ir traukė investuotojus iš viso pasaulio.
Įmonės įkūrėjas Trevoras Miltonas žadėjo sukurti elektrinį sunkvežimį su nepaprastai dideliu nuvažiuojamuoju atstumu ir tokiu būdu pranokti „Tesla“ analogą. Įmonė net pristatė prototipą, kuris, pasak jų, buvo pilnai paruoštas gamybai ir veikė be trūkumų.
Deja, paaiškėjo, kad tai buvo tik tušti pažadai. Trevoras Miltonas klaidino investuotojus, teigdamas, kad sunkvežimis buvo aprūpintas pažangiomis technologijomis, kai iš tiesų jos nei veikė, nei tokias turėjo.
2022 metais T. Miltonas buvo nuteistas už kelis sukčiavimo atvejus, įskaitant melagingus teiginius apie technologinę pažangą, kuriant sunkvežimį „Nikola One“.
Jis taip pat melavo, teigdamas, kad jo įmonė sukūrė revoliucines baterijas, nors iš tikrųjų jas įsigijo iš kitų gamintojų. Už šiuos nusikaltimus T. Miltonui buvo skirta ketverių metų laisvės atėmimo bausmė.
Nepaisant šių skandalų, „Nikola“ stengėsi atkurti investuotojų pasitikėjimą. Nauja vadovybė sudarė partnerystę su „Iveco“ ir naudodamasi itališko sunkvežimio pagrindu „Nikola Tre“.
Pirminis susidomėjimas šiuo modeliu buvo gana didelis: bendrovė surinko 312 užsakymų, iš kurių 200 buvo skirti elektrinėms versijoms, o likusieji – varomomis vandeniliu. Be to, „Nikola“ planavo sukurti vandenilio degalinių tinklą.
Tačiau naujos problemos užgožė šias pastangas. „Nikola“ elektriniai sunkvežimiai pradėjo spontaniškai užsidegti. Pradžioje kilo įtarimai dėl galimo sabotažo, tačiau vėliau paaiškėjo, kad priežastis slypi sunkvežimiuose įdiegtose technologijose.
Šie incidentai visiškai sugriovė likusį investuotojų pasitikėjimą, dėl ko „Nikola“ finansinė padėtis smarkiai pablogėjo. Galiausiai įmonė buvo priversta pateikti bankroto apsaugos paraišką ir pradėjo ieškoti būdų, kaip efektyviau parduoti savo turtą.
Šiuo metu „Nikola“ turi iki kovo pabaigos turi kam parduoti įmonei priklausantį turtą, kurio vertė siekia iki milijardo dolerių.