• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Tarptautinėje IAA transporto parodoje Hanoveryje (Vokietija) pristatyta naudojimui paruoštas baterijose kaupiama elektros energija (BEV) varomas „Nikola Tre“ sunkvežimis ir vandenilio kuro elementais (FCEV) varoma jo „beta versija“. Šios dvi transporto priemonės buvo eksponuojamos „Nikola“ partnerės bendrovės „Iveco „stende, o parodos lankytojai taip pat galėjo išbandyti elektrinę naujieną demonstracijų lauko zonoje.


Tarptautinėje IAA transporto parodoje Hanoveryje (Vokietija) pristatyta naudojimui paruoštas baterijose kaupiama elektros energija (BEV) varomas „Nikola Tre“ sunkvežimis ir vandenilio kuro elementais (FCEV) varoma jo „beta versija“. Šios dvi transporto priemonės buvo eksponuojamos „Nikola“ partnerės bendrovės „Iveco „stende, o parodos lankytojai taip pat galėjo išbandyti elektrinę naujieną demonstracijų lauko zonoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tiek akumuliatorinė, tiek vandenilio kuro elementų elektrinės „Nikola Tre“ versijos yra pilnaverčiai nulinės emisijos tolimųjų reisų komerciniai krovininiai sunkvežimiai. Jie nuo pat pradžių sukurti kaip elektra varomos transporto priemonės, todėl pasižymi našumu ir važiavimo patirtimis, galinčiomis konkuruoti su dyzeliniais varikliais varomomis transporto priemonėmis sudėtingiausiose misijose. Šie sunkvežimiai suteikia eksploataciniu ir finansiniu požiūriu perspektyvius nulinės emisijos sprendimus, skirtus regioninėms reikmėms ir pervežimams tolimais atstumais, kurie užtikrins naudotojams tikrą konkurencinį pranašumą“, – sakė Michaelis Lohschelleris, „Nikola Corporation“ prezidentas.

REKLAMA


„Iveco“ atstovybės pardavimo ir rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Ernestas Jakubonis pažymėjo, kad pristatyti pirmieji Europos rinkai skirti gaminiai yra tvirtos „Iveco“ partnerystės su „Nikola Corporation“ išdava. Abiejų gamintojų komandos kartu sukūrė modulinę platformą, galinčią pritaikyti kuro elementų ir akumuliatorinių elektrinių pavarų technologijas, o parodoje lankytojams buvo pristatyta „Nikola Tre“ sunkiasvorio sunkvežimio „4x2“ Artic“ versija.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai pirmoji elektra varoma modulinė platforma, skirta sunkiasvoriams vilkikams, kuriuose yra abu energijos šaltiniai: akumuliatoriai, skirti maždaug 500 km atstumo distancijoms, ir vandenilio kuro elementų elektrinė jėgos pavara, skirta nuvažiuoti iki 800 km. Šie sprendimai yra tikra revoliucija, kuri žymi apčiuopiamą žingsnį mūsų ambicingo tikslo pasiekti nulinės emisijos transportą link“, – akcentavo E. Jakubonis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Pagamintas Europoje


Europietišką „Nikola Tre BEV“ gamina bendra įmonė „Nikola Iveco Europe“ savo specialioje gamykloje Ulme, Vokietijoje. Gamykloje, kuri buvo atidaryta 2021 m., atliekamas galutinis surinkimo procesas, specialiai skirtas elektra varomoms transporto priemonėms ir yra vykdomas pagal pasaulinio lygio gamybos standartus.


„Nikola Tre“ platforma yra sukurta remiantis sėkmingu „Iveco S-Way“ sunkvežimiu ir turi elektrinę galinę ašį, kurią kartu projektavo ir gamino „FPT Industrial“, bei pažangią „Nikola“ elektros technologiją. „Iveco“ ir „Nikola“ komandos naująją platformą kūrė moduliniu principu, kad ją būtų galima pritaikyti tiek akumuliatorių, tiek vandenilio kuro elementų technologijoms.

REKLAMA


Pristatymo parodoje metu taip pat buvo paskelbta oficiali „Nikola Tre BEV Artic 4x2“ užsakymų pradžia Europoje. Transporto priemonėje, kurios ratų bazė yra 4,021 mm ilgio, yra 9 akumuliatoriai, kurių bendra energijos kaupimo galia yra iki 738 kWh. Tai leidžia pilnai įkrautam vilkikui nuvažiuoti maždaug 500 km.


Baterijų įkrovimas (10–90 % SOC) 175 kW galios įkrovikliu užtrunka vos 162 minutes. Šiais metais numatoma padidinti maksimalią įkrovimo spartą iki 350 kW.

REKLAMA

Bendra 738 kWh energija ir 480 kW nepertraukiama „FPT Industrial e-Axle“ galinės ašies galia suteikia vilkikui reikalingą našumą, sukimo momentą ir nuvažiuojamą atstumą atlikti tokias užduotis, kaip tolimųjų atstumų ir regioniniai pervežimai. Dėl elektrinės transporto priemonės savybių bendros nuosavybės išlaidos yra mažos, todėl toks vilkikas yra eksploataciniu ir finansiniu požiūriu perspektyvus nulinės emisijos sprendimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Remiantis „Iveco“ į vairuotojo poreikius orientuotu požiūriu, kiekviena „Nikola Tre BEV“ kabinos detalė sukurta taip, kad pagerintų gyvenimą erdvioje ir gerai išplanuotoje aplinkoje, kurioje užtikrinamas komfortas bei pažangios funkcijos. Multimedijos sistema yra pagrįsta „Nikola“ naujos kartos patentuota valdymo technologija, kuri integruoja informacijos ir pramogų bei navigacijos funkcijas, taip pat daugumos transporto priemonės funkcijų valdiklius.

REKLAMA

Parodoje pristatytas „beta versijos“ vandenilio kuro elementais varomas elektrinis vilkikas „Nikola Tre FCEV Artic 6x2“ turi valdomą pavarą ir naują kabiną su patobulintomis aerodinaminėmis savybėmis. Dėl 3,932 mm ratų bazės jis gali sutalpinti maždaug 70 kilogramų vandenilio 700 barų slėgio bake.


Ši talpa kartu su greito  – vos mažiau nei 20 minučių – degalų papildymo trukme leidžia nuvažiuoti iki 800 km. Kai „Nikola Tre FCEV“ 2024 m. pateks į Europos rinką, nulinės emisijos elektrinis vilkikas ilgoms kelionėms taps realybe ir esminiu „Iveco“ pažangos etapu, siekiant bendrovės tvarumo tikslų.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų