Dažnai yra sakoma, kad bloga reklama taip pat yra reklama. Tačiau „Tesla“ padalinys Kinijoje vadovaujasi kitokiomis gairėmis. Tie, kurie išdrįsta ją kritikuoti, rizikuoja atsidurti teisme.
Naujienų agentūra „Associated Press“ paskelbė, kad „Tesla“ yra padavusi į teismą mažiausiai šešis savo klientus, kurie skundėsi prasta automobilių kokybe ar teigė, kad avarijas sukėlė techniniai „Tesla“ elektromobilių gedimai. Bendrovė taip pat bylinėjosi su bent šešiais tinklaraštininkais ir dviem žiniasklaidos leidiniais, kurie apie „Tesla“ rašė nepalankiai.
Didžiausią nuostabą kelia tai, kad „Tesla“ laimėjo net vienuolika bylų, dar vieną išsprendė pasirašę taikos sutartį, o dar dvi bylos narpliojamos teisme.
Žymiausias atvejis – „Model 3“ savininkės byla
Vienas garsiausių ir labiausiai vietinėje žiniasklaidoje nušviestų atvejų – Zhang Yazhou ginčas su „Tesla“. Ji viešai protestavo sėdėdama ant savo sudaužyto „Model 3“ automobilio, tvirtindama, kad avariją sukėlė stabdžių sistemos gedimas.
„Tesla“ padavė moterį į teismą ir laimėjo. Zhang buvo įpareigota sumokėti maždaug 71 tūkst. eurų siekiančią baudą ir viešai atsiprašyti. Nepaisant teismo sprendimo, moteris neketina nusileisti: „Aš turiu teisę išsakyti savo nuomonę. Tiesiog pasidalinau savo patirtimi kaip vairuotoja.“
Panašus likimas ištikimo tinklaraštininką Fengą Shimingą, kuris kritikavo „Model S“ stabdžių sistemą. Po teismo sprendimo jam teko sumokėti maždaug 105 tūkst. eurų kompensaciją.
„Tesla“ – nenugalima
Dar labiau stebina tai, kaip „Tesla“ sekasi teismuose, kai pati tampa atsakove. Naujienų agentūros „Associated Press“ duomenimis, bendrovė pralaimėjo tik devynis iš 81 teismo procesų.
„Tai – anomalija“, – situaciją komentavo buvęs „Chrysler“ padalinio vadovas Azijoje Billas Russo. Nepaisant to, Kinijos teismų sistema kategoriškai neigia bet kokį šališkumą, tačiau tuo pačiu reikia pažymėti, kad „Tesla“ šioje šalyje veikia išskirtinėmis sąlygomis.
2019 m. Šanchajuje atidaryta gamykla tapo pirmąja užsienio automobilių gamykla šalyje, kuriai nereikėjo sudaryti partnerystės su vietine bendrove – tai precedento neturintis atvejis. Tokį palankų sprendimą „Tesla“ užtikrino tuometinis Šanchajaus komunistų partijos vadovas Li Qiangas, kuris šiandien eina Kinijos premjero pareigas.
2020-ieji tapo lūžio metais – „Tesla“ ne tik pristatė pirmąjį Kinijoje pagamintą elektromobilį, bet ir pirmą kartą per savo istoriją pasiekė pelną.
„Tesla“ – ne vienintelė, ginanti savo įvaizdį
Akivaizdu, kad Kinijoje kritika automobilių gamintojams gali turėti rimtų pasekmių – ir dažniausiai ne gamintojams, o jų kritikams.
„Tesla“ nėra vienintelė bendrovė, kuri teisiniu keliu gina savo reputaciją. Pavyzdžiui, Kinijos BYD net bandė bylinėtis su žiniasklaidos atstovais JAV, o „Nio“ ir „Li Auto“ kreipėsi į teismus prieš tinklaraštininkus, kaltindami juos klaidinančios informacijos skleidimu.