Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Daugiau nei 15 metų „V12 Vantage“ modelis simbolizavo pamatinį „Aston Martin“ principą – besąlygišką aistrą galiai ir sportiškumui. Modelio sėkmės receptas buvo labai paprastas. Didžiausias ir galingiausias serijinis variklis mažiausiame ir sportiškiausiame „Aston Martin“ modelyje. Dabar gamintojas pristato jau paskutinį „V12 Vantage“, kuris yra greičiausias, nuožmiausias ir dinamiškiausias iš visos serijos.
Nuo pat pradžių buvo aišku, kad paskutinis „V12 Vantage“ modelis bus išskirtinis, todėl jų bus pagaminta tik 333 vienetai. Apie savo gamybos planus „Aston Martin“ pranešė dar pernai gruodį, o visi modeliai buvo užsakyti iškart.
Inžinierių sukurta dieta
Masyvus 5,2 litro „V12 Vantage“ variklis generuos 700 AG galią. 12 cilindrų ir dvi turbinos leis šiam varikliui savo maksimalų 753 Nm sukimo momentą pasiekti jau ties 1 800 sūkių per minutę. Toliau kalbant apie skaičius, iki 100 km/val. šis ikoniškasis „Aston Martin“ modelis įsibėgės per 3,4 sekundės ir taip važiuos, kol pasieks maksimalų 320 km/val. greitį.
Nereikia pamiršti, kad prie tokios dinamikos ženkliai prisidėjo ir tai, kad „Vantage“ modeliai yra mažiausi ir tuo pačiu lengviausi visoje „Aston Martin“ gamoje. Tačiau „V12 Vantage“ atveju inžinieriai nesustojo ir ieškojo, kur dar galėtų sutaupyti svorio. Todėl modelis turi iš anglies pluošto pagamintus priekinį buferį, išraiškingą variklio dangtį, priekinius sparnus ir slenksčius. Taip pat panaudota lengvesnė baterija ir speciali išmetimo sistema, kuri palengvėjo 7,2 kilogramo.
Galios ir svorio santykis – tai yra svarbiausias sportinių automobilių rodiklis. „V12 Vantage“ svorio mažinimo programa ir didžiausias variklis leido pasiekti neįtikėtiną santykį. Vienai tonai čia tenka 390 AG ir tai yra daugiau nei „Dodge Viper SRT10 ACR“, „Lexus LFA“ ar „Ferrari GTC4Lusso“. Įdomu tai, kad lyginant su įprastu „Aston Martin Vantage“, versija su V12 varikliu yra 20 proc. pranašesnė, kalbant apie galios ir svorio santykį.
Veiks prie 800 laipsnių
Pagal tokius duomenis nesunku suprasti, kad tiesiojoje „V12 Vantage“ gali būti greitas kaip strėlė. Tačiau sportinių automobilių vairuotojai žino, kad tai dar ne viskas. Norint greitai įveikti trasą ar posūkį, reikia stipriai stabdyti perkeliant automobilio svorį ant priekinės ašies. Šiai užduočiai „Aston Martin“ į „V12 Vantage“ sumontavo anglies keramikos stabdžių sistemą.
Priekyje yra 41 cm skersmens stabdžių diskai su 6 cilindriukų apkabomis, o gale 36 cm su 4 cilindriukais. Stabdžiai sukurti taip, kad „nevėluotų“ net tada, kai sistema užkaista iki 800 laipsnių. Todėl vairuotojas į posūkį gali atvažiuoti maksimaliai pasitikėdamas automobiliu ir turėdamas totalią jo kontrolę.
Taip pat anglies keramikos stabdžių sistema leido sutaupyti 23 kilogramus. Iš šalies tai gali pasirodyti ne tiek ir daug, tačiau tai yra ne amortizuojama masė, todėl automobilis į kelio nelygumus reaguoja subtiliau ir užtikrina nuolatinį sukibimą.
Atletiškos „Vantage“ formos
Tiesa, kuriant „V12 Vantage“ neužteko vien sumontuoti didesnį variklį. „Aston Martin“ inžinierių ir dizainerių komanda pasistengė, kad modelis kaustytų kiekvieno praeivio žvilgsnį. Visų pirma, jis yra šiek tiek platesnis nei įprastas „Vantage“, tam kad tilptų platesni ratai. Išplatintos kėbulo dalys buvo pagamintos iš anglies pluošto, todėl išsiskiria ne tik išraiškingom, bet ir aerodinamiškai pagrįstomis linijomis.
Pavyzdžiui, priekinis buferis turi per visą jo ilgį einantį skirstytuvą, kuris spaudžia priekinę ašį prie kelio ir tuo pačiu suteikia „V12 Vantge“ priekiui dramatiškumo. Prie šio įspūdžio prisideda ir ketvirtadaliu didesnės grotelės, kuriose Tilpo didesnė aušinimo sistema, ir variklio dangtyje esanti didelė pasagos formos aušinimo anga, kuri išsiurbia karštą variklio skyriaus orą.
Paskutinis koncertas
Galiniame buferyje sumontuotas difuzorius taip pat rūpinasi, kad galinė ašis neprarastų sukibimo ir tuo pačiu papildo lengvų išmetimo vamzdžių dizainą. Jie čia yra svarbūs ne tik stiliaus prasme. Tai bus paskutinė „V12 Vantage“ simfonija, todėl „Aston Martin“ pasirūpino, kad modelį lydėtų sensacingas garsas. Galiausiai „V12 Vantage“ nuo savo giminingo modelio labiausiai skiriasi visiškai nauju galiniu aptaku. Važiuojant maksimaliu greičiu, jis generuoja net 204 kg prispaudžiamą galią.
Tiesa, visi „V12 Vantage“ jau nupirkti ir kol kas nėra jokių duomenų, ar tokį modelį bus galimybė pamatyti Lietuvoje. Nepaisant to, tai nėra vienintelė išskirtinė „Vantage“ versija. Štai „Aston Martin Vilnius“ salone šiuo metu yra „Vantage F1 Edition“ modelis, kuris yra beveik identiškas tam, kuris diktuoja tempą ir rūpinasi saugumu „Formulės-1“ lenktynėse. Todėl visi norintys iš arčiau susipažinti su itin sportiška „Vantage“ versija yra kviečiami apsilankyti.
Daugiau nei 15 metų „V12 Vantage“ modelis simbolizavo pamatinį „Aston Martin“ principą – besąlygišką aistrą galiai ir sportiškumui. Modelio sėkmės receptas buvo labai paprastas. Didžiausias ir galingiausias serijinis variklis mažiausiame ir sportiškiausiame „Aston Martin“ modelyje. Dabar gamintojas pristato jau paskutinį „V12 Vantage“, kuris yra greičiausias, nuožmiausias ir dinamiškiausias iš visos serijos.
Nuo pat pradžių buvo aišku, kad paskutinis „V12 Vantage“ modelis bus išskirtinis, todėl jų bus pagaminta tik 333 vienetai. Apie savo gamybos planus „Aston Martin“ pranešė dar pernai gruodį, o visi modeliai buvo užsakyti iškart.
Inžinierių sukurta dieta
Masyvus 5,2 litro „V12 Vantage“ variklis generuos 700 AG galią. 12 cilindrų ir dvi turbinos leis šiam varikliui savo maksimalų 753 Nm sukimo momentą pasiekti jau ties 1 800 sūkių per minutę. Toliau kalbant apie skaičius, iki 100 km/val. šis ikoniškasis „Aston Martin“ modelis įsibėgės per 3,4 sekundės ir taip važiuos, kol pasieks maksimalų 320 km/val. greitį.
Nereikia pamiršti, kad prie tokios dinamikos ženkliai prisidėjo ir tai, kad „Vantage“ modeliai yra mažiausi ir tuo pačiu lengviausi visoje „Aston Martin“ gamoje. Tačiau „V12 Vantage“ atveju inžinieriai nesustojo ir ieškojo, kur dar galėtų sutaupyti svorio. Todėl modelis turi iš anglies pluošto pagamintus priekinį buferį, išraiškingą variklio dangtį, priekinius sparnus ir slenksčius. Taip pat panaudota lengvesnė baterija ir speciali išmetimo sistema, kuri palengvėjo 7,2 kilogramo.
Galios ir svorio santykis – tai yra svarbiausias sportinių automobilių rodiklis. „V12 Vantage“ svorio mažinimo programa ir didžiausias variklis leido pasiekti neįtikėtiną santykį. Vienai tonai čia tenka 390 AG ir tai yra daugiau nei „Dodge Viper SRT10 ACR“, „Lexus LFA“ ar „Ferrari GTC4Lusso“. Įdomu tai, kad lyginant su įprastu „Aston Martin Vantage“, versija su V12 varikliu yra 20 proc. pranašesnė, kalbant apie galios ir svorio santykį.
Veiks prie 800 laipsnių
Pagal tokius duomenis nesunku suprasti, kad tiesiojoje „V12 Vantage“ gali būti greitas kaip strėlė. Tačiau sportinių automobilių vairuotojai žino, kad tai dar ne viskas. Norint greitai įveikti trasą ar posūkį, reikia stipriai stabdyti perkeliant automobilio svorį ant priekinės ašies. Šiai užduočiai „Aston Martin“ į „V12 Vantage“ sumontavo anglies keramikos stabdžių sistemą.
Priekyje yra 41 cm skersmens stabdžių diskai su 6 cilindriukų apkabomis, o gale 36 cm su 4 cilindriukais. Stabdžiai sukurti taip, kad „nevėluotų“ net tada, kai sistema užkaista iki 800 laipsnių. Todėl vairuotojas į posūkį gali atvažiuoti maksimaliai pasitikėdamas automobiliu ir turėdamas totalią jo kontrolę.
Taip pat anglies keramikos stabdžių sistema leido sutaupyti 23 kilogramus. Iš šalies tai gali pasirodyti ne tiek ir daug, tačiau tai yra ne amortizuojama masė, todėl automobilis į kelio nelygumus reaguoja subtiliau ir užtikrina nuolatinį sukibimą.
Atletiškos „Vantage“ formos
Tiesa, kuriant „V12 Vantage“ neužteko vien sumontuoti didesnį variklį. „Aston Martin“ inžinierių ir dizainerių komanda pasistengė, kad modelis kaustytų kiekvieno praeivio žvilgsnį. Visų pirma, jis yra šiek tiek platesnis nei įprastas „Vantage“, tam kad tilptų platesni ratai. Išplatintos kėbulo dalys buvo pagamintos iš anglies pluošto, todėl išsiskiria ne tik išraiškingom, bet ir aerodinamiškai pagrįstomis linijomis.
Pavyzdžiui, priekinis buferis turi per visą jo ilgį einantį skirstytuvą, kuris spaudžia priekinę ašį prie kelio ir tuo pačiu suteikia „V12 Vantge“ priekiui dramatiškumo. Prie šio įspūdžio prisideda ir ketvirtadaliu didesnės grotelės, kuriose Tilpo didesnė aušinimo sistema, ir variklio dangtyje esanti didelė pasagos formos aušinimo anga, kuri išsiurbia karštą variklio skyriaus orą.
Paskutinis koncertas
Galiniame buferyje sumontuotas difuzorius taip pat rūpinasi, kad galinė ašis neprarastų sukibimo ir tuo pačiu papildo lengvų išmetimo vamzdžių dizainą. Jie čia yra svarbūs ne tik stiliaus prasme. Tai bus paskutinė „V12 Vantage“ simfonija, todėl „Aston Martin“ pasirūpino, kad modelį lydėtų sensacingas garsas. Galiausiai „V12 Vantage“ nuo savo giminingo modelio labiausiai skiriasi visiškai nauju galiniu aptaku. Važiuojant maksimaliu greičiu, jis generuoja net 204 kg prispaudžiamą galią.
Tiesa, visi „V12 Vantage“ jau nupirkti ir kol kas nėra jokių duomenų, ar tokį modelį bus galimybė pamatyti Lietuvoje. Nepaisant to, tai nėra vienintelė išskirtinė „Vantage“ versija. Štai „Aston Martin Vilnius“ salone šiuo metu yra „Vantage F1 Edition“ modelis, kuris yra beveik identiškas tam, kuris diktuoja tempą ir rūpinasi saugumu „Formulės-1“ lenktynėse. Todėl visi norintys iš arčiau susipažinti su itin sportiška „Vantage“ versija yra kviečiami apsilankyti.