„Dakare renkiesi mašiną remiantis dviem pagrindiniais kriterijais: patikimumu ir potencialiu automobilio greičiu. Patikimumu „MINI“ labai išsiskiria, nes nuo pat projekto pradžios 2012 metais iš visų startavusių automobilių tik 2 procentai nefinišavo dėl gedimų. O šiemet varžybos bus ilgos. Jeigu praėjusiame ralyje mes turėjome 3000 kilometrų, tai šiame jau bus 5000 km greičio ruožų. Todėl automobilis turi būti ne tik greitas, bet ir važiuoti iki finišo. O greitį dažniausiai liudija paskutinių metų rezultatai. Štai, kad ir 2019-ųjų Dakare, kur „MINI“ buvo vienas iš dominuojančių gamintojų. Tad mums „MINI“ tinka idealiai“, – pažymi lietuvis.
Praėjusiame Dakaro ralyje aukščiausią savo karjeroje 12-ą vietą užėmęs V. Žala neslepia, kad artėjančiose varžybose tikėtinas nemažas vidutinis greitis, tad važiuoti su visais ratais varomu visureigiu jau yra privalumas. Lietuvio pilotuojamas naujasis automobilis varomas 3 litrų darbinio tūrio dyzeliniu BMW varikliu su dviem turbokompresoriais ir gali pasiekti klampiose kopose itin reikalingą net 800 Nm sukimo momentą. Automobilis tuščias sveria tik 1850 kg ir turi nepriklausomą važiuoklę.
„Pagrindinis skirtumas tarp ankstesnio ir naujojo automobilio buvo valdomumas – mano supratimu, didžiausi pinigai sumokami už puikų balansą. Visas automobilio svoris išdėstytas žemai, gerai paskirstytas tarp ašių ir tai padeda jį daug geriau valdyti trasoje. Tai – pagrindinis privalumas vairuotojui. Be to, ir kitos technologijos prisideda: kiek automobilis yra „protingas“, kiek jis sugeba pateikti informacijos ir panašiai, kuo mūsų „Mažylis“ tikrai pasižymi“, – sako V. Žala.
Įsitvirtino tarp lyderių
Nors šių laikų „MINI“ automobilių sporte aktyviai dalyvauja dar tik dešimtmetį, tačiau pirmąsias pergales trasose skynė dar 1959-aisiais, o septintajame dešimtmetyje ši markė tris kartus (1964, 1965 ir 1967 m.) puikavosi greta prestižinio ir tuo laikmečiu sudėtingiausiu vadinto Monte Karlo ralio nugalėtojų vardų.
2011-ieji ženklino skambų „MINI“ sugrįžimą į automobilių sportą iš karto keliomis kryptimis. „MINI Countryman“ modelio pagrindu parengti automobiliai startavo pasaulio ralio čempionate (WRC), o netrukus buvo anonsuotas debiutas Dakaro ralyje. Ir būtent šiose varžybose „MINI“ pasirodymas pranoko bet kokius lūkesčius – talentingų pilotų vairuojami vikrūs ir galingi britų markės automobiliai nuo pirmųjų startų ėmė tiesiog dominuoti.
Jau debiutiniais 2012-aisiais „MINI“ iškart džiaugėsi pirmąja pergale, kurią atnešė legendinis šių varžybų dalyvis, „misteriu Dakaru“ vadinamas prancūzas Stephane'as Peterhanselis. Žaibiškai iškopusi į Dakaro lenktynių viršūnę „MINI“ čia įsitaisė ilgam ir iškovojo net keturias pergales pamečiui: 2013-aisiais titulą atvežė tas pats S. Peterhanselis, o 2014-aisiais nugalėtojais tapo kitos Dakaro įžymybės – ispanas Nani Roma ir katarietis Nasseras Al-Attiyah.
V. Žala sako, kad sėkmingas „MINI“ įsiveržimas į prestižinių lenktynių viršūnę buvo dėsningas.
„MINI“ visada buvo drąsus, autentiškas ir nuoširdus prekės ženklas, traukiantis kūrybiškus, inovatyvius žmones. Kasdieniame gyvenime „MINI“ vairuotojai nenori būti pilkomis pelėmis kelyje, nori jaustis autentiškai, turėti savo požiūrį, savo pasaulėžiūrą, taip pat ir turėti išsiskiriantį automobilį. Manau, kad Dakaro varžybų išskirtinumas iš bendro automobilių sporto konteksto, jo suteikiamų iššūkių su įvairiomis gyvenimiškomis dedamosiomis kompleksiškumas patraukia stiprius, savitą požiūrį turinčius žmones, todėl projekto sėkmė itin svarbi „MINI“, – teigia V. Žala.
Galimybė sugrįžti į viršūnę
Dakaro ralio varžyboms „MINI“ bolidus rengianti „X-raid“ komanda prestižinėse lenktynėse dalyvauja nuo 2005-ųjų. Sveno Quandto, kurio šeima yra viena iš BMW akcininkių, vadovaujama Vokietijos ekipa anksčiau rėmėsi būtent Bavarijos koncerno visureigiais „BMW X3“ bei „BMW X5“, o pirmuosius „MINI“ bolidus į trasas išleido 2012-aisiais.
Po įspūdingo „MINI“ dominavimo 2014-ų metų Dakaro ralyje, kai vos trys pirmojo dešimtuko automobiliai buvo kitų gamintojų, „X-raid“ susikoncentravo vien į šios markės sportinių modelių rengimą. Net ne itin sėkmingais komandai metais jos atstovų pavardės buvo neatsiejamos galutinės įskaitos pirmųjų dešimtukų palydovės.
2019-ųjų Dakare „MINI“ vėl pasižymėjo, kai net pusė lyderių dešimtuko vairavo šios markės automobilius, o N. Roma finišavo antras, galutinėje įskaitoje 46 min. nusileidęs „Toyota“ pilotavusiam N. Al-Attiyah.
Šiemet skirtingus „MINI“ automobilius vėl vairuos gausybė žinomų vardų: S. Peterhanselis, J. Przygonskis, Carlosas Sainzas, O. Terranova, Vladimiras Vasiljevas, tad V. Žala įsitikinęs, kad šios markės galimybės pasiekti penktąją pergalę yra visiškai realios.
„Startiniame sąraše tarp lyderių „MINI“ pilotų ir vėl daugiausiai – keturi. Nenustebsiu, jei tas dominavimas tęsis ir po lenktynių“, – sako šių metų Lietuvos ralio čempionas.