Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Variklio alyvų gama, kaip ir patys automobiliai, nuolat sudėtingėja, nes daugėja transporto priemonių gamintojų sukurtų unikalių specifikacijų ir taip susidaro atotrūkis tarp universalių produktų ir gamintojų naudojamų specialiųjų alyvų. Kaip išvengti variklio remonto išlaidų dėl netinkamai pasirinktos alyvos?
Kodėl alyva yra tokia svarbi?
Alyva variklyje atlieka tris ypač svarbias funkcijas: mažina metalo paviršių trintį (variklio tepimas), perduoda dalį šilumos (variklio aušinimas) ir valo variklį (naudojami plovikliai, dispergentai ir kiti priedai). Jei naudojama netinkama alyva, ji nekeičiama gamintojo nurodytu periodiškumu arba alyvos lygis nuo vieno keitimo iki kito periodiškai netikrinamas, kyla pavojus patirti didelių nuostolių ir smarkiai pakenkti varikliui.
Ar netinkamos alyvos naudojimas gali pakenkti garantijai?
Taip. Variklio alyva yra neatsiejama suprojektuoto variklio specifikacijos dalis. Gamintojas, atlikdamas variklio bandymus, nustato reikiamas alyvos savybes, kurios įtraukiamos į reikalavimų sąvadą (specifikaciją). Reikiamą alyvą būtina naudoti visu variklio eksploatavimo laikotarpiu, tačiau šis reikalavimas yra ypač svarbus garantijos laikotarpiu. Jei naudojama netinkama alyva, garantijos galiojimas gali nutrūkti.
Kodėl taip svarbu parinkti tinkamą alyvą?
Laikas, kai vienos markės variklio alyvos užtekdavo beveik visam automobilių parkui, seniai praėjo. Parinkti tinkamą variklio alyvą tapo sudėtingiau, nes varikliai gaminami vis įmantresni. Pagrindinė pažangos priežastis – griežtėjantys teisės aktais nustatyti aplinkos apsaugos reikalavimai. Gamintojai, stengdamiesi laikytis griežtų reikalavimų, reglamentuojančių kenksmingų medžiagų koncentraciją išmetamosiose dujose, ir prisitaikyti prie konstrukcijos ir medžiagų pokyčių, turi imtis tam tikrų priemonių, pavyzdžiui, montuoti EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos), išmetamųjų dujų valymo sistemas ir turbokompresorius. Išeitis – perėjimas prie specifinių produktų, pritaikytų pagal kiekvieno automobilių gamintojo reikalavimus. Šiuolaikiniams varikliams tepti reikia gamintojo nurodytomis savybėmis pasižyminčių alyvų.
Kaip žinoti, ar alyva tinkama? Koks alyvos kiekis reikalingas?
Vienas saugiausių būdų surasti tinkamų specifikacijų alyvą – pasinaudoti britų alyvų gamintojo „Comma“ sukurtu paieškos įrankiu, pasiekiamu adresu
https://lt.commaoil.com/products/index/. Gamintojas įsipareigoja ir suteikia garantiją, kad šiuo įrankiu parinkta alyva konkrečiam automobiliui visiškai atitiks automobilių gamintojų nustatytas alyvos specifikacijas. Be to, čia taip pateikiama informacija, koks alyvos kiekis variklyje yra nustatytas gamintojo, bei pateikiamos rekomendacijos, kurį aušinimo, stabdžių, transmisijos ar vairo stiprintuvo skystį pasirinkti.
Variklio alyvų gama, kaip ir patys automobiliai, nuolat sudėtingėja, nes daugėja transporto priemonių gamintojų sukurtų unikalių specifikacijų ir taip susidaro atotrūkis tarp universalių produktų ir gamintojų naudojamų specialiųjų alyvų. Kaip išvengti variklio remonto išlaidų dėl netinkamai pasirinktos alyvos?
Kodėl alyva yra tokia svarbi?
Alyva variklyje atlieka tris ypač svarbias funkcijas: mažina metalo paviršių trintį (variklio tepimas), perduoda dalį šilumos (variklio aušinimas) ir valo variklį (naudojami plovikliai, dispergentai ir kiti priedai). Jei naudojama netinkama alyva, ji nekeičiama gamintojo nurodytu periodiškumu arba alyvos lygis nuo vieno keitimo iki kito periodiškai netikrinamas, kyla pavojus patirti didelių nuostolių ir smarkiai pakenkti varikliui.
Ar netinkamos alyvos naudojimas gali pakenkti garantijai?
Taip. Variklio alyva yra neatsiejama suprojektuoto variklio specifikacijos dalis. Gamintojas, atlikdamas variklio bandymus, nustato reikiamas alyvos savybes, kurios įtraukiamos į reikalavimų sąvadą (specifikaciją). Reikiamą alyvą būtina naudoti visu variklio eksploatavimo laikotarpiu, tačiau šis reikalavimas yra ypač svarbus garantijos laikotarpiu. Jei naudojama netinkama alyva, garantijos galiojimas gali nutrūkti.
Kodėl taip svarbu parinkti tinkamą alyvą?
Laikas, kai vienos markės variklio alyvos užtekdavo beveik visam automobilių parkui, seniai praėjo. Parinkti tinkamą variklio alyvą tapo sudėtingiau, nes varikliai gaminami vis įmantresni. Pagrindinė pažangos priežastis – griežtėjantys teisės aktais nustatyti aplinkos apsaugos reikalavimai. Gamintojai, stengdamiesi laikytis griežtų reikalavimų, reglamentuojančių kenksmingų medžiagų koncentraciją išmetamosiose dujose, ir prisitaikyti prie konstrukcijos ir medžiagų pokyčių, turi imtis tam tikrų priemonių, pavyzdžiui, montuoti EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos), išmetamųjų dujų valymo sistemas ir turbokompresorius. Išeitis – perėjimas prie specifinių produktų, pritaikytų pagal kiekvieno automobilių gamintojo reikalavimus. Šiuolaikiniams varikliams tepti reikia gamintojo nurodytomis savybėmis pasižyminčių alyvų.
Kaip žinoti, ar alyva tinkama? Koks alyvos kiekis reikalingas?
Vienas saugiausių būdų surasti tinkamų specifikacijų alyvą – pasinaudoti britų alyvų gamintojo „Comma“ sukurtu paieškos įrankiu, pasiekiamu adresu
https://lt.commaoil.com/products/index/. Gamintojas įsipareigoja ir suteikia garantiją, kad šiuo įrankiu parinkta alyva konkrečiam automobiliui visiškai atitiks automobilių gamintojų nustatytas alyvos specifikacijas. Be to, čia taip pateikiama informacija, koks alyvos kiekis variklyje yra nustatytas gamintojo, bei pateikiamos rekomendacijos, kurį aušinimo, stabdžių, transmisijos ar vairo stiprintuvo skystį pasirinkti.