• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ yra viena iš tų organizacijų, kuri savo nuomonę mėgsta pagrįsti akivaizdžiais tyrimų rezultatais. Todėl nenuostabu, jog būtent šio klubo nariai šiuo metu aktyviai gina (jeigu galima taip pasakyti) modernių dyzelinių variklių garbę. 
Daugelis politikų, elektromobilių šalininkų, įvairiose diskusijose ar kalbėdami su žiniasklaidos atstovais teigia, jog dyzeliniai varikliai = didžiausias aplinkosaugininkų siaubas.
Vokietijos automobilių klubo nariai norėdami savo kailiu įsitikinti ar modernūs dyzeliniai motorai iš tikrųjų yra tokie taršūs kaip kartais teigia aplinkosaugos šalininkai, organizacijos nariai į bandymų poligoną atsivežė daugiau nei dešimt skirtingų automobilių, kurie šiuo metu atitinka itin griežtus „Euro 6d TEMP“ taršos reikalavimus.

Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ yra viena iš tų organizacijų, kuri savo nuomonę mėgsta pagrįsti akivaizdžiais tyrimų rezultatais. Todėl nenuostabu, jog būtent šio klubo nariai šiuo metu aktyviai gina (jeigu galima taip pasakyti) modernių dyzelinių variklių garbę. 
Daugelis politikų, elektromobilių šalininkų, įvairiose diskusijose ar kalbėdami su žiniasklaidos atstovais teigia, jog dyzeliniai varikliai = didžiausias aplinkosaugininkų siaubas.
Vokietijos automobilių klubo nariai norėdami savo kailiu įsitikinti ar modernūs dyzeliniai motorai iš tikrųjų yra tokie taršūs kaip kartais teigia aplinkosaugos šalininkai, organizacijos nariai į bandymų poligoną atsivežė daugiau nei dešimt skirtingų automobilių, kurie šiuo metu atitinka itin griežtus „Euro 6d TEMP“ taršos reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mercedes Benz automobiliui atliekami taršos matavimo testai


Bandymų metodika
Dyzelinių variklių taršą nusprendę išmatuoti Vokietijos automobilių klubo nariai, visus bandyme dalyvavusius modelius išsiuntė į dviejų skirtingų metodikų testus: WLTP ir RDE.
WLTP yra pasaulio mastu suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra ir inicijuoja visame pasaulyje vieningą bandymų metodiką, skirtą degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų emisijos nustatymui.
Iki šiol automobilių vidutinės kuro sąnaudos, anglies dioksido ir azoto oksido duomenys buvo išgaunami naudojant pakankamai seną NEDC metodiką.



NEDC


  • Temperatūra bandymų kameroje yra 20 – 30  laipsnių

  • Ruožo ilgis siekia 11 kilometrų, o bandymas trunka 20 minučių

  • Bandymą sudaro du etapai: 13 minučių trunkantis važiavimas mieste ir 7 minučių trukmės važiavimas užmiestyje

  • Vidutinis greitis kiekvieno važiavimo metu siekia 33 km/val.

  • Sustojimo trukmė – 25%

  • Maksimalus greitis yra 120 km/val.


Nuo šiol visi nauji automobiliai turės praeiti naująjį – WLTP testą.
WLTP 

REKLAMA



  • Ruožo ilgis siekia 23 kilometrus

  • Bandymas trunka 30 minučių

  • Bandymą sudaro keturi etapai: low, medium, high, extra-high

  • Vidutinis kiekvieno važiavimo greitis siekia 47 km/val.

  • Sustojimo trukmė – 13 %.

  • Maksimalus greitis gali būti didesnis nei 130 km/val.

  • Vertinama visos įmanomos konkretaus modelio versijos ir modifikacijos

  • Matuojami visi įmanomi variklių ir pavarų dėžių deriniai.


WLTP nėra vienintelė naujovė. Nuo šiol automobilių gamintojai privalo atlikti RDE bandymų metodiką. RDE reiškia „Real Driving Emissions“. Priešingai nei WLTP, emisijos matavimai vyksta ne ant bandymų stendo, o bendro naudojimo keliuose.
Atliekant RDE matavimą, važiuojama iš anksto sugalvotu maršrutu, kurį sudaro miestas, plentas ir magistralė.
Testą atliekantys specialistai mieste važiuoja 15-40 km/val. greičiu, plente – 60-90 km/val. greičiu, o magistralėje – 145-160 km/val. greičiu.
Automobilis yra aprūpintas PEMS matavimo įranga („Portable Emission Measurement System“ – mobilioji emisijos matavimo sistema). Šis įrenginys matuoja kenksmingųjų medžiagų (azoto oksidų ir anglies monoksido) išmetimą. Bandomo automobilio testavimas trunka nuo 90 iki 120 minučių.
„ADAC“ klubo nariai norėdami pasunkinti testų sąlygas, kiekviename bandytame automobilyje įjungė oro kondicionierių, įdėdavo 200 kilogramų sveriantį krovinį ir prailgino kiekvieno bandomo automobilio maršrutą.
Rezultatai – stebinantys
„ADAC“ bandymų rezultatai parodė, jog ne vienas modernus dyzelinis variklis neperžengė šiuo metu nustatytos 114 mg/km NOx emisijos ribos. Labiausiai stebina tai, jog tik „Honda Civic“ su 1.6 litro dyzeliniu motoru sugebėjo peržengti 100 miligramų ribą.
Geriausiai šiame teste pasirodė vietiniai gamintojai: BMW, „Opel“ ir „Mercedes Benz“. „ADAC“ surengtame teste dalyvavę „BMW 520d“ į atmosferą išmėtė vos 1 miligramą NOx kilometrui. Tokį patį rezultatą užfiksavo ir „Opel Astra 1.6 D“. Tuo tarpu „Mercedes Benz C220d“ bandymuose pasirodė geriausiai – 0 miligramų NOx kilometrui.




























































































Modelis Taršos standartas Lauko temperatūra testo metu NOx emisija mg/km
Audi A8 50 TDI 6c 23.4 ° C 15
BMW 520d Steptronic 6c 14.0 ° C 5
BMW 520d Touring 6d-TEMP 5.4 ° C 1
BMW X2 xDrive 20d 6d-TEMP 6.8 ° C 23
Citroen Berlingo BlueHDI 130 6d-TEMP 5.8 ° C 7
Honda Civic 1.6 i-DTEC 6d-TEMP 24.9 ° C 101
Kia Ceed 1.6 CRDi 6d-TEMP 18.5 ° C 22
Mercedes A 180 d 6d-TEMP 1.2 ° C 40
Mercedes C 220 d 6d-TEMP 19.5 ° C 0
Opel Astra 1.6 D 6d-TEMP 3,3 ° C 1
Peugeot 308 SW BlueHDi 180 6d-TEMP 13.3 ° C 30
Volvo XC60 D5 AWD 6d-TEMP 7.9 ° C 56
 VW Golf 1.6 TDI SCR 6d-TEMP -0.4 ° C  14

REKLAMA
REKLAMA






























































































Modelis Taršos standartas Lauko temperatūra testo metu NOx emisija mg/km
BMW 218i Active Toure 6d-TEMP 23.3 ° C 8
BMW 230i Coupe 6c 13.4 ° C 10
Hyundai i20 1.0 T-GDI 6d-TEMP 23.7 ° C 4
Kia Ceed 1.4 T-GDI 6d-TEMP 25.0 ° C 10
Mercedes-Benz A 200 DCT 6d-TEMP 24.0 ° C 9
Renault Megane TCe140 6d-TEMP 3.8 ° C 15
Suzuki Ignis 1.2 6c 2.9 ° C 3
Suzuki Swift 1.2 AWD 6c 23.9 ° C 4
Suzuki Swift Sport 1.4 6d-TEMP 24.5 ° C 9
Volvo XC40 T5 AWD AT8 6d-TEMP 20.1 ° C 9
VW Golf 1.5 TSI 6c 2.6 ° C 14
VW Golf 1.5 TSI BM DSG 6c 8.1 ° C 4
VW up! GTI 6d-TEMP 21.0 ° C  9




REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų