Volvo 850
Kur dalyvavo? „BTCC“ čempionate 1994-aisiais
Skraidantis universalas – taip šį bolidą labai dažnai apibūdindavo „BTCC“ lenktynių komentatoriai, o prie televizijos ekranų prilipę autosporto entuziastai žavėjosi kampuotos dėžės sugebėjimais išperti užpakalius atletiškiau atrodantiems konkurentams.
Į lenktynių trasą išriedėjęs universalas turėjo 280 arklio galių išvystantį 5 cilindrų variklį, kurio dinamika mažai kuo skyrėsi nuo to, kurį anuomet galėjo įsigyti vidurinei klasei priklausantis pilietis.
Nepaisant puikios visuomenės reakcijos, švediškas universalas lenktynių trasoje turėjo keletą trūkumų, kurie neleido „Volvo 850“ bolidui pakilti į pirmosios vietos.
Automobiliui puikiai sekėsi ilguose, greituose posūkiuose, kuriuose vairuotojui neprireikdavo staiga keisti važiavimo trajektorijos. Švediškai dėžutei sunkiau sekėsi lėtuose, aštriuose posūkiuose, kuriuose išryškėdavo neidealus svorio balansas tarp abiejų ašių ir pakankamai didžiulis turbinos vėlavimas.
Rover Vitesse
Kur dalyvavo? Skirtinguose čempionatuose nuo 1983 iki 1987
„Rover“ kadaise buvo vienas didžiausių ir svarbiausių automobilių pramonės žaidėjų. „Rover“ markės ženkliuku pažymėti automobiliai buvo populiarūs ne tik D.Britanijoje, bet ir JAV, ir net Lietuvoje, ypač „200“ ir „400“ modelių serijos.
„Rover“ ryškų pėdsaką automobilių sporto istorijoje paliko devintame dešimtmetyje, kuomet ryžtingai ir užtikrintai dalyvavo keliose skirtingose žiedinių lenktynių pirmenybėse: „Group A“, „ETCC“, „Bathurst 1000“, „BSCC“ ir netgi „DTM“, kuriame Kurto Thiimo vairuojamas „Rover“ iškovojo čempiono titulą.
Maserati Quattroporte
Kur dalyvavo? „Superstar“ lenktynių serijoje nuo 2011 iki 2013 metų
Pakankamai trumpai gyvavusi žiedinių lenktynių serija – Superstars Series“, buvo įdomi ne tik lenktynių trasų, kuriose buvo rengiamos šio čempionato varžybos, bet ir dėl automobilių, kurie varžydavosi dėl nugalėtojo taurės.
2013 metų sezone dalyvių parke galėjome išvysti „Audi RS5“, „BMW M3“, „Cadillac CTS-V“, „Chevrolet Camaro“, „Chrysler 300C SRT8“, „Jaguar XF“, „Lexus IS-F“, „Maserati Quattroporte“, „Mercedes C63 AMG“, „Porsche Panamera“.
Akivaizdu, jog pats įdomiausias bolidas šioje rikiuotėje dėvėjo „Maserati“ markės ženkliuką ir lenktynių žiūrovus pakerėdavo fantastiškai skambančiu „Ferrari“ varikliu.
„Maserati“ šioje lenktynių serijoje pergalės giesme dainavo tik vienerius metus – 2011 metais, kuomet Andrea Bertolini tapo „International Superstars Series“ klasės čempionu.
Subaru Impreza
Kur dalyvavo? 1998-aisiais įvykusiame „JTCC“ čempionate
„Volvo 850“ nebuvo vienintelis universalas, kurį autosporto gerbėjai galėjo išvysti lenktynių trasoje. 1998 metais „JTCC“ – Japonijos žiedinių lenktynių čempionato dalyvių parke buvo matomas štai šis „Subaru Impreza“ universalas – projekto, kurio autoriai buvo ne „Subaru“, o šiai markei įvairiausius priedus ir aksesuarus gaminusi „Syms“.
250 000 dolerių kainavęs sportinis universalas buvo aprūpintas atmosferiniu 2 litrų, keturių cilindrų motoru, kuris išvystė apie 300 arklio galių. Jis buvo suporuotas su sekvencine pavarų dėže, o galinius ratus suko „BMW“ inžinierių sukurtas diferencialas.
Dėl neaiškių priežasčių, projekto autoriai iš „JTCC“ čempionato pasitraukė vos po trijų etapų. Daugelis iki šiol spėlioja, jog staigus pasitraukimas paskatino ne pati geriausia bolido forma.