Vokietijos automobilių klubas ADAC atliko kasmetinį vasarinių padangų testą, šįkart vertindamas 225/40 R18 dydžio, skirtingų gamintojų modelius.
Ankstesniuose bandymuose dažniausiai buvo testuojamos 16 ir 17 colių padangos, tačiau šiemet matomas akivaizdus poslinkis link didesnių matmenų.
ADAC organizacijos specialistai skelbia, kad tai atspindi rinkos tendencijas, mat net ir kompaktiški automobiliai tampa sunkesni ir didesni, todėl gamintojai vis dažniau standartiškai montuoja 17 ar 18 colių ratlankius. Kai kurių elektromobilių modeliai standartiškai komplektuojami su 20 colių ratais.
Testo rezultatai: kurie modeliai pasirodė geriausiai, o kurių geriau vengti?
ADAC testuose buvo išbandyti 18 skirtingų vasarinių padangų modelių. Keturi gavo aukščiausius įvertinimus, tačiau trys padangų modeliai buvo kritikuojami dėl prastų eksploatacinių savybių.
Viena prasčiausiai pasirodžiusių padangų – „Doublecoin DC-100“. Ji prastai veikė stabdymo, valdymo ir sukibimo testuose, tačiau ji taip pat turi vieną išskirtinį pranašumą – ilgaamžiškumą.
ADAC skaičiavimais, ši padanga gali tarnauti iki 74 400 km, o tai teoriškai reikštų dešimties metų eksploataciją. Vis dėlto, ilgaamžiškumas neturėtų būti pagrindinis pasirinkimo kriterijus, nes saugumo srityje šis modelis smarkiai nusileidžia konkurentams.
Stabdymo kelias ant šlapios dangos siekė net 45,1 metro, kai tuo tarpu geriausią rezultatą pademonstravusios „Continental SportContact 7“ rezultatas siekė 28,4 metro. Tai net 17 metrų skirtumas.
Kita vertus, ne tik „Doublecoin DC-100“ turi akivaizdžių trūkumų. „Norauto Prevensys 4“ ir „Syron Premium Performance“ padangos pasirodė prastai avarinėse situacijose, o jų valdymas tapo neprognozuojamas atliekant staigius manevrus.
Kita prastai pasirodžiusi padanga – „Giti GitiSport S2“. Jos prognozuojamas tarnavimo laikas siekia vos 33 600 km, o stabdymo kelias buvo vienas prasčiausių.
Lūkesčių nepateisino net ir kai kurie žinomi gamintojai. „Nokian Powerproof 1“ padangos prastai pasirodė ant sausos dangos, todėl ADAC vertintojų teigimu, tai nėra tinkamas pasirinkimas vairuotojams, ieškantiems stabilaus ir patikimo valdymo.
Geriausiai įvertintos padangos: „Continental“ ir „Bridgestone“
Nenuostabu, bet testo lyderiais tapo „Continental SportContact 7“ ir „Bridgestone Potenza Sport“ – abi padangos pasižymėjo geriausiomis savybėmis pačiose įvairiausiose situacijose.
ADAC organizacijos vertintojai išskyrė šių dviejų padangų puikų sukibimą ir stabilumą posūkiuose, efektyvų stabdymą tiek ant sausos, tiek ant šlapios dangos.
Testų metu pastebėta, kad net esant sudėtingoms oro sąlygoms, šios padangos padeda išlaikyti aukštą sukibimą su kelio danga, tiksliai reaguoja į vairuotojo veiksmus ir efektyviai padeda suvaldyti slydimą.
Bendroje įskaitoje „Continental SportContact 7“ gavo 1,8 balo, o „Bridgestone Potenza Sport“ – 1,9 balo.
Panašiai įvertintos ir „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“ bei „Michelin Pilot Sport 5“, kurios taip pat skirtinguose bandymuose pasirodė konkurencingai.
„Michelin Pilot Sport 5“ išsiskyrė ilgaamžiškumu, tačiau tai neatsiliepė stabdymo efektyvumui – padanga išlaikė puikias savybes tiek ant sausos, tiek ant šlapios dangos.
Kainų skirtumai – ar verta taupyti?
ADAC atkreipė dėmesį ir į kainų skirtumus tarp modelių.
Tarp pigiausių ir brangiausių padangų užfiksuotas net 280 eurų kainų skirtumas už visą komplektą.
Keturios geriausiai šiuose bandymuose įvertintos padangos vidutiniškai kainuoja apie 120 eurų už vienetą.
Tuo tarpu „Doublecoin DC-100“ galima įsigyti beveik perpus pigiau. Tačiau ADAC ekspertai kelia klausimą – ar verta taupyti saugumo sąskaita?
Nors ilgesnis tarnavimo laikas atrodo kaip didelis privalumas, gerokai ilgesnis stabdymo kelias, prastas sukibimas ir nenuspėjamas valdymas kritinėse situacijose daro šias padangas pavojingu pasirinkimu.