Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ nusprendė atlikti daugeliui vairuotojų aktualų testą. Jie surinko keletą populiariausių elektromobilių, su kuriais pabandė įveikti didžiausią įmanomą atstumą. Tokiu būdu buvo siekiama sužinoti kaip temperatūrų pokyčiai paveikia elektromobilių baterijas.
Šio bandymu metu elektromobilių bandymai buvo atliekami esant +14 °C ir -7 °C temperatūrai, o bandymuose dalyvavo „Fiat 500e“, „Renault Zoe“, „Hyundai Kona Electric“, „Ford Mustang Mach-E“, „Lexus UX300e“, „Nissan Leaf e+“ ir galiausiai „Volkswagen ID.3“.
„Kuo didesnis akumuliatorius ir kuo žemesnė lauko temperatūra, tuo daugiau energijos reikia jam judėti. Įprastai šaltuoju metų laiku nuvažiuojamas atstumas sumažėja nuo 10 iki 30 procentų, tačiau, kai oro temperatūra yra žemesnė nei nulis, nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti iki 50 procentų", – aiškina bandymų autoriai.
Tai gali pasirodyti paradoksalu, bet šiame teste pranašumą turi elektromobiliai su mažesniu akumuliatoriumi, kuriam įšilti iki optimalios temperatūros reikia mažiau laiko. Priklausomai nuo gamintojų priimtų sprendimų, efektyviai veikiantis šilumos siurblys gali būti ypatingai naudingas, tačiau žvelgiant į žemiau pateiktą rezultatų lentelę, net ir tai gali neužtikrinti norimo efektyvumo.
„Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“ vartoja ypatingai daug energijos, kai oro temperatūra yra žemesnė negu 0°C. Šis vokiško elektromobilio trūkumas yra gerai žinomas, todėl šio automobilio savininkai jau seniai tikisi kada šias problemas išspręs nauja programinė įranga“, – teigia „ADAC“ nariai.
Tad kaip vyko automobilių testavimas? Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ bandė imituoti situaciją, kai elektromobilis įjungiamas ryte po to, kai visą naktį stovėjo lauke. Po to buvo važiuojama miesto ir užmiesčio maršrutu pagal „Green NCAP“ važiavimo ciklą.
Žemiau pateiktoje lentelėje matyti, kad mažiausias nuvažiuojamo atstumo sumažėjimas buvo išmatuotas „Fiat 500e“ su mažesniu akumuliatoriumi, nors šiame automobilyje nėra šilumos siurblio. Čia nuvažiuojamas atstumas sumažėjo 25 %.
Tuo tarpu rezultatų lentelės dugne atsidūrusio „Volkswagen ID.3“ nuvažiuojamas atstumas sumažėjo per pus. Esant teigiamai oro temperatūrai, „Volkswagen“ elektromobilis galėjo nuvažiuoti 324 kilometrus, o esant septyniems laipsniams šalčio – tik 162 kilometrus.
Modelis | Bandymai prie +14 °C | Bandymai prie -7 °C | Nuvažiuojamo atstumo sumažėjimas % | Ar bandomas automobilis turėjo šilumos siurblį? |
Fiat 500e | 244 km | 182 km | 25% | Ne |
Renault Zoe | 351 km | 244 km | 30% | Taip |
Hyundai Kona Electric | 215 km | 147 km | 32% | Ne |
Ford Mustang Mach-E | 300 km | 202 km | 33% | Ne |
Lexus UX300e | 224 km | 141 km | 37% | Ne |
Nissan Leaf e+ | 332 km | 210 km | 37% | Taip |
VW ID.3 | 324 km | 162 km | 50% | Taip |
Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ nusprendė atlikti daugeliui vairuotojų aktualų testą. Jie surinko keletą populiariausių elektromobilių, su kuriais pabandė įveikti didžiausią įmanomą atstumą. Tokiu būdu buvo siekiama sužinoti kaip temperatūrų pokyčiai paveikia elektromobilių baterijas.
Šio bandymu metu elektromobilių bandymai buvo atliekami esant +14 °C ir -7 °C temperatūrai, o bandymuose dalyvavo „Fiat 500e“, „Renault Zoe“, „Hyundai Kona Electric“, „Ford Mustang Mach-E“, „Lexus UX300e“, „Nissan Leaf e+“ ir galiausiai „Volkswagen ID.3“.
„Kuo didesnis akumuliatorius ir kuo žemesnė lauko temperatūra, tuo daugiau energijos reikia jam judėti. Įprastai šaltuoju metų laiku nuvažiuojamas atstumas sumažėja nuo 10 iki 30 procentų, tačiau, kai oro temperatūra yra žemesnė nei nulis, nuvažiuojamas atstumas gali sumažėti iki 50 procentų", – aiškina bandymų autoriai.
Tai gali pasirodyti paradoksalu, bet šiame teste pranašumą turi elektromobiliai su mažesniu akumuliatoriumi, kuriam įšilti iki optimalios temperatūros reikia mažiau laiko. Priklausomai nuo gamintojų priimtų sprendimų, efektyviai veikiantis šilumos siurblys gali būti ypatingai naudingas, tačiau žvelgiant į žemiau pateiktą rezultatų lentelę, net ir tai gali neužtikrinti norimo efektyvumo.
„Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“ vartoja ypatingai daug energijos, kai oro temperatūra yra žemesnė negu 0°C. Šis vokiško elektromobilio trūkumas yra gerai žinomas, todėl šio automobilio savininkai jau seniai tikisi kada šias problemas išspręs nauja programinė įranga“, – teigia „ADAC“ nariai.
Tad kaip vyko automobilių testavimas? Vokietijos automobilių klubas „ADAC“ bandė imituoti situaciją, kai elektromobilis įjungiamas ryte po to, kai visą naktį stovėjo lauke. Po to buvo važiuojama miesto ir užmiesčio maršrutu pagal „Green NCAP“ važiavimo ciklą.
Žemiau pateiktoje lentelėje matyti, kad mažiausias nuvažiuojamo atstumo sumažėjimas buvo išmatuotas „Fiat 500e“ su mažesniu akumuliatoriumi, nors šiame automobilyje nėra šilumos siurblio. Čia nuvažiuojamas atstumas sumažėjo 25 %.
Tuo tarpu rezultatų lentelės dugne atsidūrusio „Volkswagen ID.3“ nuvažiuojamas atstumas sumažėjo per pus. Esant teigiamai oro temperatūrai, „Volkswagen“ elektromobilis galėjo nuvažiuoti 324 kilometrus, o esant septyniems laipsniams šalčio – tik 162 kilometrus.
Modelis | Bandymai prie +14 °C | Bandymai prie -7 °C | Nuvažiuojamo atstumo sumažėjimas % | Ar bandomas automobilis turėjo šilumos siurblį? |
Fiat 500e | 244 km | 182 km | 25% | Ne |
Renault Zoe | 351 km | 244 km | 30% | Taip |
Hyundai Kona Electric | 215 km | 147 km | 32% | Ne |
Ford Mustang Mach-E | 300 km | 202 km | 33% | Ne |
Lexus UX300e | 224 km | 141 km | 37% | Ne |
Nissan Leaf e+ | 332 km | 210 km | 37% | Taip |
VW ID.3 | 324 km | 162 km | 50% | Taip |