Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kiekvieną kartą, kai bet kuris automobilių gamintojas pristato naują modelį, mes tikimės, jog jis visose įmanomose srityse bus pranašesnis už savo pirmtaką. Patogesnis, technologiškai pažangesnis, draugiškesnis keleiviams ar netgi paklusniau įveiks nelygią kelio dangą.
Daugelis naujų modelių, daugelyje sričių būna pranašesni už savo pirmtakus, tačiau šį kartą norime susikoncentruoti tik į vieną sritį – eksterjero dizainą, automobilio grožį ir stilių. Juk tai vienas pagrindinių kriterijų, dėl kurių susidomite automobiliu. Net jeigu „Fiat Multipla“ turėtų „
Audi“ automobiliuose randamą 5 cilindrų benzininį variklį, vargu ar itališkas vienatūris būtų populiaresnis už bet kurį kitą analogą.
Kadangi automobilių išvaizda nuolatos keičiasi ir evoliucionuoja, šie dešimt automobilių padarė tai, ką, tiesą sakant, yra be galo sunku padaryti – sugadinti originalų pradinį receptą.
1 ) Alfa Romeo 147
„Europos metų automobilio“ konkurso nugalėtojas ir, be abejonės, vienas dailiausių to laikmečio kompaktiškų hečbekų, kurio gamyba truko net 10 metų. Per šį laiko tarpą automobilis buvo atnaujintas keletą kartų, tačiau pati reikšmingiausia modernizacija įvyko 2004 metais.
Tuomet išvaizdus „
Alfa Romeo“ hečbekas gavo naujo dizaino priekinius žibintus, naujų formų kėbulo detales bei dar keletą reikšmingų patobulinimų, tačiau išvaizdos pokyčiai sumenkino ganėtinai originalų „Alfa Romeo 147“ stilių, kuriuo, beje, pasižymėjo ir „
Alfa Romeo 156“ bei „Alfa Romeo 166“ modeliai, taip pat iki priverstinio atnaujinimo.
2 ) Citroën Xsara
„Citroën“ dizaineriai ne vieną kartą įrodė, jog jiems netrūksta nei fantazijos, nei noro išlipti iš ganėtinai siaurų automobilių pramonės rėmų.
„
Citroën“ vardą visuomet norisi išaukštinti ištarus „Citroën XM“, „Citroën CX“ ar netgi „
Citroën C6“ vardą. Tuo tarpu „Citroën Xsara“ nėra nei labai originalus, nei labai atstumiantis. Kažkas per vidurį.
Vis dėlto, pažvelgus į tuometinę kompaktiškų hečbekų pasiūlą, „Citroën“ pasiūlymas atrodė elegantiškiau už daugelio mylimą „Volkswagen Golf“, bet tik su sąlyga, jeigu kalbame apie modelį, gamintą iki 2000 metų rugsėjo.
Kaip ir daugelis modernizuotų, atnaujintų modelių, taip ir „Xsara“ neišvengė reikšmingų ir naudingų patobulinimų, tačiau eksterjero pokyčiai buvo – tiesiog meh.
3 ) Ferrari 512 M
„Ferrari“ savo kataloge turi užtektinai modelių, kurie galėtų būti vadinami gražiausiais ar įspūdingiausiais, tačiau italų markė turi ne ką mažiau juodųjų dėmių. Viena iš jų galėtų būti „Ferrari 512 M“.
„Ferrari 512 M“ buvo tas modelis, su kuriuo gamintojas išleido į pensiją „Ferrari Testarossa“ ir modernizuotą šio modelio versiją – „Ferrari 512 TR“. Tiek vienas, tiek kitas padėjo pamatus vienam bjauriausių „Ferrari“ modelių per visą bendrovės istoriją.
4 ) Hyundai Coupe (Tiburon)
Šiandien „Hyundai“ nebėra tas gamintojas iš kurio norėtųsi gardžiai pasijuokti. Žinoma, kai kurie bendrovės modeliai priverčia pasikasyti galvą, tačiau korėjietiškos markės vadovai, akivaizdu, pasimokė iš savo klaidų.
Kuomet „Hyundai“ gamino tiesiog apgailėtinus „Accent“ hečbekus ar „Sonata“ sedanus, „Hyundai“ siekdama pagerinti savo įvaizdį jaunesnių vairuotojų tarpe, 1996-aisiais su triukšmingų fejerverkų pagalba pristatė „Hyundai Coupe“.
Kaip bebūtų keista, pirmasis „Hyundai“ bandymas įgelti europietiškiems automobilių gamintojas buvo ganėtinai sėkmingas. Aptakių formų „Hyundai Coupe“ tikrai nebuvo laikomas pačiu sportiškiausiu automobiliu savo klasėje, bet niekam tai nerūpėjo. Retkarčiais stilinga išvaizda yra naudingesnė negu dinaminės savybės. Užtat naujo tūkstantmečio pradžioje situacija pasikeitė, nes „Hyundai Coupe“ neturėjo nei vieno rimtesnio privalumo.
5 ) Mercedes Benz SL
Kelis dešimtmečius iš eilės „Mercedes-Benz SL“ buvo asocijuojamas su prabanga ir gyvenimo būdu, kurį labai dažnai galima išvysti įvairiuose amerikietiškiuose serialuose. Siautulingi vakarėliai, merginų (ir ne tik jų) apsutis, alkoholis liejasi laisvai, ir galbūt tai tik sutapimas, bet daugelis į tokio pobūdžio vakarėlius atvyksta su „Mercedes-Benz SL“.
Keturakių „Mercedes-Benz“ automobilių erą galima vertinti dvejopai. Vieni šią erą tapatina su korozijos židiniais nusėtais E klasės sedanais, kiti – su „Mercedes-Benz SL“ ar gerokai prabangesniu „Mercedes-Benz CL“, kuris vėliau evoliucionavo į S klasės kupė.
Jeigu tuo pačiu laikotarpiu gamintas „CL“ kupė sugebėjo išlaikyti aukštą kartelę, 2008 metais modernizuotas „SL“ atrodė kaip bandymas prailginti populiarumą prarandančio modelio gyvavimą.
6 ) Peugeot 406 Coupe
Automobilis, kuris buvo sukurtas laikotarpiu, kuomet gamintojai buvo tiesiog pamišę dėl galimybės pasiūlyti plačiosioms masėms įperkamus kupė. Pamirškite galingus BMW ar prabangesnius „Mercedes-Benz“, nes vietoje jų, už gerokai mažesnę sumą, buvo galima įsigyti „Peugeot 406“ kupė.
„Pininfarina“ dizainerių darbas – stulbinantis. Net ir šiandien „Peugeot“ ženkliuką dėvintis modelis atrodo elegantiškai ir – netgi moderniai, tačiau 2003 metais pasirodęs modernizuotas modelis prarado dalelę žavesio, ir dėl reikėtų kaltinti tą bjaurų priekinį buferį.
7 ) Renault Clio
Vakarų Europos numylėtinis – kompaktiškasis „Renault Clio“. Prancūzijos gamintojas sugebėjo parduoti milijonus „Renault Clio“ automobilių, kurios įtiko ne tik tiems, kuriems reikėdavo tik eilinės transporto priemonės, bet ir tiems, kurie dievindavo sportiško hečbeko receptą.
Trečioji „Renault Clio“ modelio karta, bent jau tuomet, buvo giriama už ženklų kokybinį ir technologinį šuolį, o sportiškos „Renault Clio R.S“ versijos iki šiol įvardijamos kaip idealaus karštakošiško hečbeko pavyzdys. Dizaino prasme, trečioji „Renault Clio“ karta taip pat nebuvo iš kelmo spirta, bet tik su sąlyga, jeigu kalbame apie modelį, gamintą iki 2009 metų.
8 ) Saab 9-5
Dešimto dešimtmečio pradžioje švediškų automobilių gamintoja „Saab“ panoro atsisakyti griežtų, retkarčiais grubių kėbulo formų ir vietoje jų pasinaudoti tuometinėmis dizaino tendencijomis. Iš tiesų, tokiu pačiu keliu nusprendė eiti ir „Volvo“, tačiau nepaisant to, „Saab“ ir „Volvo“ automobiliai neatrodė, lyg būtų vienas į kitą panašūs. Anaiptol.
1997-aisiais oficialiai debiutavusi „Saab 9000“ pamaina, labiau nustebino ne eksterjero dizaino pokyčiais, bet benzininiais varikliais su turbokompresoriais, neeilinė saugumo įranga ir sportiškomis „Aero“ versijomis. Tuo tarpu automobilio dizainas nebuvo ta sritis, dėl kurios norėtųsi „Saab“ specialistus girti ar peikti.
Vis dėlto, investicijų trūkumas, regis, turėjo įtakos „Saab“ dizainerių motyvacijai. Kita vertus, ar jūs patys turėtumėte motyvacijos modernizuoti modelį, kuris su įvairiausiais pakeitimais buvo gaminamas nuo 1997 iki net 2010 metų? Ko gero, kad ne.
9 ) Škoda Octavia II
Nepaisant ganėtinai konservatyvaus automobilio dizaino, „Škoda Octavia“ yra ir bus vienas mylimiausių ir populiariausių „Škoda“ modelių Lietuvoje ir kitose Europos šalyse. Praktiškas, nepretenzingas, galintis pasiūlyti plačią variklių gamą. Prie to pridėkite ganėtinai krikščioniškus eksploatacijos kaštus ir priešais save matote automobilį, kurį galima drožti iki proto aptemimo.
Kad ir kaip nuobodžiai atrodė antroji „Škoda Octavia“ modelio karta, tačiau nuosaikumas visuomet buvo „Škoda“ automobilių dizaino stiprybė. Tuo tarpu 2009 metais pasirodžiusi atnaujinta modelių gama, regis, bandė išlipti iš nusistovėjusių rėmų su ta masyviai išpūsta priekine dalimi.
10 ) Volkswagen Passat CC
Sužavėti „Mercedes-Benz CLS“ modelio sėkme, tautos automobilio sinonimu tapusi „Volkswagen“ nusprendė pasinaudoti turimais resursais 2008 metais pristatė dinamiškiau ir, be abejonės, išraiškingiau atrodantį „Volkswagen Passat CC“.
Nepaisant „Volkswagen Passat“ genų, originaliau atrodęs „Passat CC“ keletą metų iš eilės buvo tituluojamas kaip vienas dailiausių savo rūšies atstovų, tačiau šio garbingo statuso jis neteko 2012 metais. „Volkswagen“ sprendimas dar labiau suapvalinti ir taip ganėtinai apvalias automobilio formas ganėtinai stipriai atsiliepė automobilio išskirtinumui.
Kiekvieną kartą, kai bet kuris automobilių gamintojas pristato naują modelį, mes tikimės, jog jis visose įmanomose srityse bus pranašesnis už savo pirmtaką. Patogesnis, technologiškai pažangesnis, draugiškesnis keleiviams ar netgi paklusniau įveiks nelygią kelio dangą.
Daugelis naujų modelių, daugelyje sričių būna pranašesni už savo pirmtakus, tačiau šį kartą norime susikoncentruoti tik į vieną sritį – eksterjero dizainą, automobilio grožį ir stilių. Juk tai vienas pagrindinių kriterijų, dėl kurių susidomite automobiliu. Net jeigu „Fiat Multipla“ turėtų „
Audi“ automobiliuose randamą 5 cilindrų benzininį variklį, vargu ar itališkas vienatūris būtų populiaresnis už bet kurį kitą analogą.
Kadangi automobilių išvaizda nuolatos keičiasi ir evoliucionuoja, šie dešimt automobilių padarė tai, ką, tiesą sakant, yra be galo sunku padaryti – sugadinti originalų pradinį receptą.
1 ) Alfa Romeo 147
„Europos metų automobilio“ konkurso nugalėtojas ir, be abejonės, vienas dailiausių to laikmečio kompaktiškų hečbekų, kurio gamyba truko net 10 metų. Per šį laiko tarpą automobilis buvo atnaujintas keletą kartų, tačiau pati reikšmingiausia modernizacija įvyko 2004 metais.
Tuomet išvaizdus „
Alfa Romeo“ hečbekas gavo naujo dizaino priekinius žibintus, naujų formų kėbulo detales bei dar keletą reikšmingų patobulinimų, tačiau išvaizdos pokyčiai sumenkino ganėtinai originalų „Alfa Romeo 147“ stilių, kuriuo, beje, pasižymėjo ir „
Alfa Romeo 156“ bei „Alfa Romeo 166“ modeliai, taip pat iki priverstinio atnaujinimo.
2 ) Citroën Xsara
„Citroën“ dizaineriai ne vieną kartą įrodė, jog jiems netrūksta nei fantazijos, nei noro išlipti iš ganėtinai siaurų automobilių pramonės rėmų.
„
Citroën“ vardą visuomet norisi išaukštinti ištarus „Citroën XM“, „Citroën CX“ ar netgi „
Citroën C6“ vardą. Tuo tarpu „Citroën Xsara“ nėra nei labai originalus, nei labai atstumiantis. Kažkas per vidurį.
Vis dėlto, pažvelgus į tuometinę kompaktiškų hečbekų pasiūlą, „Citroën“ pasiūlymas atrodė elegantiškiau už daugelio mylimą „Volkswagen Golf“, bet tik su sąlyga, jeigu kalbame apie modelį, gamintą iki 2000 metų rugsėjo.
Kaip ir daugelis modernizuotų, atnaujintų modelių, taip ir „Xsara“ neišvengė reikšmingų ir naudingų patobulinimų, tačiau eksterjero pokyčiai buvo – tiesiog meh.
3 ) Ferrari 512 M
„Ferrari“ savo kataloge turi užtektinai modelių, kurie galėtų būti vadinami gražiausiais ar įspūdingiausiais, tačiau italų markė turi ne ką mažiau juodųjų dėmių. Viena iš jų galėtų būti „Ferrari 512 M“.
„Ferrari 512 M“ buvo tas modelis, su kuriuo gamintojas išleido į pensiją „Ferrari Testarossa“ ir modernizuotą šio modelio versiją – „Ferrari 512 TR“. Tiek vienas, tiek kitas padėjo pamatus vienam bjauriausių „Ferrari“ modelių per visą bendrovės istoriją.
4 ) Hyundai Coupe (Tiburon)
Šiandien „Hyundai“ nebėra tas gamintojas iš kurio norėtųsi gardžiai pasijuokti. Žinoma, kai kurie bendrovės modeliai priverčia pasikasyti galvą, tačiau korėjietiškos markės vadovai, akivaizdu, pasimokė iš savo klaidų.
Kuomet „Hyundai“ gamino tiesiog apgailėtinus „Accent“ hečbekus ar „Sonata“ sedanus, „Hyundai“ siekdama pagerinti savo įvaizdį jaunesnių vairuotojų tarpe, 1996-aisiais su triukšmingų fejerverkų pagalba pristatė „Hyundai Coupe“.
Kaip bebūtų keista, pirmasis „Hyundai“ bandymas įgelti europietiškiems automobilių gamintojas buvo ganėtinai sėkmingas. Aptakių formų „Hyundai Coupe“ tikrai nebuvo laikomas pačiu sportiškiausiu automobiliu savo klasėje, bet niekam tai nerūpėjo. Retkarčiais stilinga išvaizda yra naudingesnė negu dinaminės savybės. Užtat naujo tūkstantmečio pradžioje situacija pasikeitė, nes „Hyundai Coupe“ neturėjo nei vieno rimtesnio privalumo.
5 ) Mercedes Benz SL
Kelis dešimtmečius iš eilės „Mercedes-Benz SL“ buvo asocijuojamas su prabanga ir gyvenimo būdu, kurį labai dažnai galima išvysti įvairiuose amerikietiškiuose serialuose. Siautulingi vakarėliai, merginų (ir ne tik jų) apsutis, alkoholis liejasi laisvai, ir galbūt tai tik sutapimas, bet daugelis į tokio pobūdžio vakarėlius atvyksta su „Mercedes-Benz SL“.
Keturakių „Mercedes-Benz“ automobilių erą galima vertinti dvejopai. Vieni šią erą tapatina su korozijos židiniais nusėtais E klasės sedanais, kiti – su „Mercedes-Benz SL“ ar gerokai prabangesniu „Mercedes-Benz CL“, kuris vėliau evoliucionavo į S klasės kupė.
Jeigu tuo pačiu laikotarpiu gamintas „CL“ kupė sugebėjo išlaikyti aukštą kartelę, 2008 metais modernizuotas „SL“ atrodė kaip bandymas prailginti populiarumą prarandančio modelio gyvavimą.
6 ) Peugeot 406 Coupe
Automobilis, kuris buvo sukurtas laikotarpiu, kuomet gamintojai buvo tiesiog pamišę dėl galimybės pasiūlyti plačiosioms masėms įperkamus kupė. Pamirškite galingus BMW ar prabangesnius „Mercedes-Benz“, nes vietoje jų, už gerokai mažesnę sumą, buvo galima įsigyti „Peugeot 406“ kupė.
„Pininfarina“ dizainerių darbas – stulbinantis. Net ir šiandien „Peugeot“ ženkliuką dėvintis modelis atrodo elegantiškai ir – netgi moderniai, tačiau 2003 metais pasirodęs modernizuotas modelis prarado dalelę žavesio, ir dėl reikėtų kaltinti tą bjaurų priekinį buferį.
7 ) Renault Clio
Vakarų Europos numylėtinis – kompaktiškasis „Renault Clio“. Prancūzijos gamintojas sugebėjo parduoti milijonus „Renault Clio“ automobilių, kurios įtiko ne tik tiems, kuriems reikėdavo tik eilinės transporto priemonės, bet ir tiems, kurie dievindavo sportiško hečbeko receptą.
Trečioji „Renault Clio“ modelio karta, bent jau tuomet, buvo giriama už ženklų kokybinį ir technologinį šuolį, o sportiškos „Renault Clio R.S“ versijos iki šiol įvardijamos kaip idealaus karštakošiško hečbeko pavyzdys. Dizaino prasme, trečioji „Renault Clio“ karta taip pat nebuvo iš kelmo spirta, bet tik su sąlyga, jeigu kalbame apie modelį, gamintą iki 2009 metų.
8 ) Saab 9-5
Dešimto dešimtmečio pradžioje švediškų automobilių gamintoja „Saab“ panoro atsisakyti griežtų, retkarčiais grubių kėbulo formų ir vietoje jų pasinaudoti tuometinėmis dizaino tendencijomis. Iš tiesų, tokiu pačiu keliu nusprendė eiti ir „Volvo“, tačiau nepaisant to, „Saab“ ir „Volvo“ automobiliai neatrodė, lyg būtų vienas į kitą panašūs. Anaiptol.
1997-aisiais oficialiai debiutavusi „Saab 9000“ pamaina, labiau nustebino ne eksterjero dizaino pokyčiais, bet benzininiais varikliais su turbokompresoriais, neeilinė saugumo įranga ir sportiškomis „Aero“ versijomis. Tuo tarpu automobilio dizainas nebuvo ta sritis, dėl kurios norėtųsi „Saab“ specialistus girti ar peikti.
Vis dėlto, investicijų trūkumas, regis, turėjo įtakos „Saab“ dizainerių motyvacijai. Kita vertus, ar jūs patys turėtumėte motyvacijos modernizuoti modelį, kuris su įvairiausiais pakeitimais buvo gaminamas nuo 1997 iki net 2010 metų? Ko gero, kad ne.
9 ) Škoda Octavia II
Nepaisant ganėtinai konservatyvaus automobilio dizaino, „Škoda Octavia“ yra ir bus vienas mylimiausių ir populiariausių „Škoda“ modelių Lietuvoje ir kitose Europos šalyse. Praktiškas, nepretenzingas, galintis pasiūlyti plačią variklių gamą. Prie to pridėkite ganėtinai krikščioniškus eksploatacijos kaštus ir priešais save matote automobilį, kurį galima drožti iki proto aptemimo.
Kad ir kaip nuobodžiai atrodė antroji „Škoda Octavia“ modelio karta, tačiau nuosaikumas visuomet buvo „Škoda“ automobilių dizaino stiprybė. Tuo tarpu 2009 metais pasirodžiusi atnaujinta modelių gama, regis, bandė išlipti iš nusistovėjusių rėmų su ta masyviai išpūsta priekine dalimi.
10 ) Volkswagen Passat CC
Sužavėti „Mercedes-Benz CLS“ modelio sėkme, tautos automobilio sinonimu tapusi „Volkswagen“ nusprendė pasinaudoti turimais resursais 2008 metais pristatė dinamiškiau ir, be abejonės, išraiškingiau atrodantį „Volkswagen Passat CC“.
Nepaisant „Volkswagen Passat“ genų, originaliau atrodęs „Passat CC“ keletą metų iš eilės buvo tituluojamas kaip vienas dailiausių savo rūšies atstovų, tačiau šio garbingo statuso jis neteko 2012 metais. „Volkswagen“ sprendimas dar labiau suapvalinti ir taip ganėtinai apvalias automobilio formas ganėtinai stipriai atsiliepė automobilio išskirtinumui.