Pirmoji asociacija, kylanti išgirdus bent vieną kompozitoriaus Arvydo Malcio kūrinį – komunikuoju, vadinasi, esu. Kompozitorius ne kartą prisipažino, o klausytojai pajuto, kad jo muzikai būdingas ypatingas komunikatyvumas, atvira ir suprantama interakcija.
Žmogus negali egzistuoti be ryšio su aplinka, todėl nuolat abipusiškai keičiamasi informacija. Regis, daugelis XX a. radikalių kūrėjų, persiėmusių eksperimentavimu technikomis ir konstravimu, visiškai pamiršo publiką, kuri jų kūrinių koncerte pasijunta tarsi aršios avangardinės muzikos įkaitė. Tačiau Arvydas Malcys, tikėdamas, kad muzika turi teikti malonumą, grąžina ją klausytojams.
Peržvelgus vasario 17 d. 19 val. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje įvyksiančio Arvydo Malcio autorinio koncerto programą, netikėtai randasi dar viena poetiška asociacija – perskeltas amžinybės balsas. Tai darinys, mintyse susiformavęs skaitant slėpiningus autoriaus kūrinių pavadinimus, – „Perskelta tyla“, „Akimirka amžinybėje“ ar „Dykumoje šaukiančiojo balsas“, – kurie tampa naudingais impulsais klausytojui, pasineriančiam į individualias filosofines muzikos interpretacijas.
Kompozitoriaus kūrybai būdingas ekspresionistinis vaizdingumas ir impresionistinė garsų poetika. „Arvydas Malcys turi susikūręs savo „dirbtuvę“, ypač kamerinio orkestro srityje, kur lipdo garsines „skulptūras“ – įvairių formų ir dizaino skambesius, o paskui mus tarsi vedžioja pagal tam tikrą sugalvotą dramaturgiją po savo dirbtuvę ir rodo juos“, – rašė muzikologė Gražina Daunoravičienė. Autoriniame kompozitoriaus vakare atsivers puiki galimybė pasidairyti po kamerinio orkestro skambesių studiją, nes tą vakarą grieš Lietuvos kamerinis orkestras diriguojant Robertui Šervenikui – iniciatyviam lietuvių muzikos interpretatoriui, autoritetingiausiam savo kartos dirigentui Lietuvoje.
Pastarojo dešimtmečio Arvydo Malcio kūrinius ir naujausio opuso „Plexus“ premjerą atliks suomių kilmės amerikiečių fleitininkė Camilla Hoitenga ir Vokietijoje gyvenanti pianistė Guoda Gedvilaitė. Tie, kurie 2005 m. lankėsi šiuolaikinės muzikos festivalyje „Gaida“, neabejotinai prisimena raudonkojinę charizmatiškąją Camillą Hoitengą, tikrą šiuolaikinės muzikos specialistę, mylimiausią žymios XXI a. kompozitorės Kaijos Saariaho atlikėją. O Guoda Gedvilaitė – grakšti ir taikli pianistė, vikriai ir tarsi be fizinių pastangų įveikianti sudėtingiausias virtuozines kliūtis, su nuoširdžiu pasigėrėjimu kaskart pateikianti puikias interpretacijas.
LNF inf.