Naujienų portalas tv3.lt jau anksčiau rašė, kad vienas iš tokių siūlymų sukėlė aršių diskusijų.
Pavyzdžiui, buvo norima, kad rekomendacija laikytis saugaus atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio taptų privalomu nurodymu visiems vairuotojams (dabar tai yra rekomendacija).
Tačiau, panašu, kad ministerija viešas pastabas išgirdo ir tokio pakeitimo atsisakyta. Tad galioti, nors ir su minimaliomis korekcijomis, planuojama palikti senąją tvarką.
Kitaip tariant, kiekvienam vairuotojui rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais.
Tarkime, jei važiuosite 70 km/h greičiu, atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m (jei eismo sąlygos nereikalauja kitaip).
Atsiras naujų kelio ženklų
Kaip jau buvo skelbta anksčiau, kiekviena didžiųjų miestų savivaldybė iki šių metų pabaigos privalo nustatyti mažos taršos zonas.
Priimtose KET pataisose atsiranda ir nauji draudžiamieji ženklai, kad vairuotojams būtų aišku, kur prasideda ir kur baigiasi mažos taršos zona.
„Konkrečias dalyvavimo šios zonos eisme sąlygas (bus ribojamas ar visai draudžiamas taršių transporto priemonių eismas, kokių Euro klasių ir kt.) nustatys kiekviena savivaldybė atskirai ir informuos apie tai eismo dalyvius pasirinktu būdu“, – sakoma Vyriausybės nutarimo lydraštyje.
Taip pat atsiras ir eismo kryptys kelio darbų vietose nurodantys ženklai.
Be to, šoninio lenkimo atstumas apvažiuojant arba lenkiant dviratininkus, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus bei pėsčiuosius iš rekomendacinio tampa privalomas. Tad, važiuojant ne didesniu kaip 50 km/h greičiu, bus privaloma palikti ne mažesnį kaip 1 metro šoninį atstumą, o greičiau – ne mažiau kaip 1,5 m.
Sugriežtinami reikalavimai ir dėl automobilių ir jų priekabų palikimo. Jų sustojimas ir stovėjimas bus draudžiamas keliuose iš dviejų ir daugiau eismo juostų viena kryptimi, kuriuose greitis didesnis kaip 50 km/h, išskyrus tam skirtas vietas
Kai kuriems pakeitimams turėjo pastabų
Kaip numatoma priimtose KET pataisose, jei važiuojant tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui sugedo bent viena galinė gabaritinė šviesa ir neveikia avarinės šviesos signalizacija, tokiu atveju vairuotojai privalės transporto priemonės gale pritvirtinti avarinio sustojimo ženklą.
Tačiau Vyriausybės kanceliarijos Teisės grupės atstovai anksčiau atkreipė dėmesį, kad toks pakeitimas gali sukelti papildomų keblumų.
„Kelia abejonių nuostatos, numatančios pareigą vairuotojui esant tam tikroms aplinkybėms transporto priemonės gale pritvirtinti avarinio sustojimo ženklą įgyvendinimas – ar minėto ženklo toks pritvirtinimas yra objektyviai įmanomas.
Atkreipiame dėmesį, kad, atsižvelgiant į teisėkūros principus, teisės akto nuostatos turi būti aiškios ir įgyvendinamos“, – sakė jie.
Tačiau vėliau, įvertinę projekto (patikslinto pagal teiktus pasiūlymus) atitiktį įstatymams, Vyriausybės nutarimams ir teisės technikos reikalavimams kanceliarijos atstovai pastabų neturėjo.
KET pakeitimuose patikslinama ir tai, kokiais atvejais vairuotojams galima kirsti ištisinę juostą.
Jei pakeitimai įsigalios, vairuotojai privalės vadovautis tokia tvarka: „Ištisines horizontaliojo ženklinimo linijas ir nukreipimo saleles taip pat leidžiama kirsti išskirtiniu atveju, kai tęsti važiavimo nekeičiant eismo juostos neįmanoma dėl stacionarios kliūties važiuojamojoje dalyje (nuvirtęs medis, įvykęs eismo įvykis, priverstinai sustojusi ar neleistinoje vietoje stovinti transporto priemonė ar kiti stacionarūs objektai, dėl kurių eismas neįmanomas), jeigu tai daryti saugu ir nekliudoma kitiems eismo dalyviams.“
Vyriausybė trečiadienį vykusio posėdžio metu pritarė pateiktiems pasiūlymams. Naujiems pakeitimams dar turės pritarti Seimas.
Iš viso nauji pakeitimai aktualūs daugiau kaip 1,5 mln. vairuotojų, turinčių pažymėjimus.
Seimui pritarus, nauji pakeitimai įsigaliotų nuo gruodžio 1 d.