Visgi draudimo ekspertai pataria nelaukti paskutinės minutės – pasirūpinę tuo anksčiau ne tik sutaupysite laiko, bet ir kelyje jausitės gerokai saugiau.
Ragina padangomis pasirūpinti anksčiau
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius teigia, kad apie tai, jog jau atėjo metas keisti padangas, dažnai signalizuoja ir pati gamta.
„Jau spalio viduryje vairuotojus pasitinka neprognozuojami orai: nuo rytinių plikledžių iki staigaus ir netikėto sniego. Oro temperatūra iš teigiamos į neigiamą gali pasikeisti vos per naktį. O esant kelių laipsnių ar neigiamai temperatūrai prastėja padangų sukibimas su kelio danga, ilgėja automobilio stabdymo kelias, kyla realus pavojus nesuvaldyti automobilio ir patekti į eismo įvykį.
Todėl pradėti rūpintis žieminėmis padangomis reikėtų kur kas anksčiau, nei to reikalauja įstatymas“, – pataria R. Pocius.
Pasak eksperto, žiemines padangas rekomenduojama pradėti naudoti temperatūrai nukritus žemiau septynių laipsnių padalos. Būtent prie tokios temperatūros savo efektyvumą įprastai praranda vasarinės padangos – dėl šalčio sukietėjusi jų guma tiesiog nebesukimba su kelio danga.
„Vasarinių padangų sukibimas su kelio danga šaltą dieną yra gerokai prastesnis, todėl net ir menkiausia šlapdriba kelionę gali padaryti labai rizikinga. Nežiūrėkite į padangų keitimą kaip į formalumą – tinkamos, esamoms oro sąlygoms pritaikytos padangos yra viena svarbiausių priemonių saugumo kelyje užsitikrinimui“, – sako draudikų atstovas.
Nepasirūpinus laiku – gali kainuoti brangiai
Draudimo ekspertas primena, kad laiku nepasirūpinus padangų pakeitimu, tai gali užtraukti baudą nuo 50 iki 100 eurų bei prievolę iš naujo atlikti automobilio techninę apžiūrą. Be to, sukėlus eismo įvykį, netinkamų padangų naudojimas gali būti laikomas ir draudimo sąlygų pažeidimu.
„Nustačius, kad eismo įvykio priežastis yra būtent netinkamų padangų naudojimas, avarijos kaltininkui gali būti nemokama draudimo išmoka, net jei jis yra apsidraudęs Kasko draudimu. Privalomasis civilinės atsakomybės draudimas tokiu atveju taip pat nepadės – nukentėjusiai pusei atlyginti patirti nuotoliai vėliau gali būti išieškoti iš įvykį sukėlusio asmens“, – įspėja R. Pocius.
Vairuotojai turėtų žinoti, kad žiemą eksploatuojamų padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei 3 mm. Ant tos pačios automobilio ašies esančios padangos privalo būti vienodo modelio, jų protektoriaus gylis negali skirtis daugiau nei 5 mm. Norintys naudoti dygliuotas padangas, jas eksploatuoti gali pradėti nuo lapkričio 1 d.
„Reikėtų nepamiršti ne tik laiku pasikeisti padangų, bet ir patikrinti jų nusidėvėjimą, pasirūpinti, kad padangos būtų tinkamai parinktos ir sumontuotos: neliestų kėbulo ar pakabos detalių, neribotų ratų apsisukimo kampų ir neišsikištų už kėbulo ribų.
Taip pat reikėtų užtikrinti tinkamą padangų laikymą ir priežiūrą: išmontuotos vasarinės padangos iki kito pavasario turėtų būti laikomos taip, kad jų neveiktų temperatūrų skirtumai ar drėgmė. Priešingu atveju, kitam sezonui jos jau gali būti netinkamos“, – sako draudimo bendrovės atstovas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!