• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose transporto priemones stebi specialūs kontrolės automobiliai. Tad jei automobilį palikote stovėti neleistinoje vietoje, nenustebkite, kad už tai vėliau sulauksite nemalonumų.

Didžiuosiuose Lietuvos miestuose transporto priemones stebi specialūs kontrolės automobiliai. Tad jei automobilį palikote stovėti neleistinoje vietoje, nenustebkite, kad už tai vėliau sulauksite nemalonumų.

REKLAMA

Vilniuje ir Kaune bandoma sutramdyti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjus – gatvėse atsiranda ne tik nauji greičio matuokliai. Keliuose jau važinėja ir specialios transporto priemonės, vykdančios vietinės rinkliavos mokėjimo kontrolę.

Tad jei savo automobilį palikote stovėti draudžiamoje zonoje, išvengti baudos gali ir nepavykti. 

Štai Kauno miesto savivaldybės atstovai sako, kad tokios transporto priemonės našumas net 4 kartus didesnis negu 1 kontrolieriaus.

Naujienų portalui tv3.lt už tokių transporto priemonių priežiūrą atsakingų įmonių atstovai paaiškino, ko tikėtis dėl greitesnio automatinio KET pažeidimų fiksavimo, kuomet yra naudojama tokia įranga, vienam automobiliui kainuojanti daugiau kaip 100 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Pamačius kontrolės automobilį, skuba susimokėti

Vilniaus miesto savivaldybei pavaldžios įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė vairuotojams priminė, kad nuo rugpjūčio 13 d. Vilniaus gatvėse jau važinėja vienas e. kontrolės automobilis, kuris tikrina, ar yra sumokėta vietinė rinkliava už stovėjimą mokamose zonose.

REKLAMA

Anot pašnekovės šis automatizuotos kontrolės automobilis nefiksuoja KET pažeidimų, o vykdo vietinės rinkliavos mokėjimo kontrolę, t. y. e. kontrolės sistema identifikuoja automobilius, už kuriuos nesumokėta rinkliava.

Tiesa, kadangi, pavyzdžiui, mėlynoje zonoje ji gali siekti ir 40 eurų (t.y. tiek, kiek ir bauda už rinkliavos nesumokėjimą), pranešimai arba lapeliai už valytuvo dažnai suprantami kaip baudos.

„Remiantis turimais duomenimis, drąsiai galima teigti, kad sprendimas tikrai pasiteisins tiek darbo efektyvumo prasme, tiek ilgainiui keičiant vairuotojų elgesį“, – teigė pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak L. Juknevičienės, jau dabar galima pastebėti, kad keliu važiuojantis kontrolės automobilis taip pat pasiteisina kaip atgrasymo priemonė – išvydę tokį automobilį, vairuotojai esą nedelsiant lekia susimokėti.

„Įgyvendinant šį technologinį sprendimą, pagrindinis tikslas buvo darbo efektyvumas ir kontrolės reguliarumas, kad vairuotojai įprastų tinkamai ir laiku mokėti vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą.

Juk surenkama rinkliava patenka į Vilniaus miesto savivaldybės biudžetą ir yra skiriama įvairioms vilniečių reikmėms, tiek socialinėms paslaugoms teikti, tiek miesto infrastruktūrai gerinti“, – pasakojo L. Juknevičienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas sako, kad šiuo metu yra įsigytas vienas įrangos, galinčios nustatyti, ar vairuotojai susimokėjo už stovėjimą, komplektas.

Pašnekovas taip pat atkreipia dėmesį, kad tokia įranga gali būti uždėta ant bet kokio automobilio.

„Šis automobilis labai pasiteisina ilgose atkarpose. Jo našumas net 4 kartus didesnis negu 1 kontrolieriaus“, – teigė J. Limanauskas.

Kontrolierių iš darbo neatleis?

Tiesa, kalbintų įmonių atstovai sako, kad nors darbas iš tiesų yra gerokai našesnis, tačiau dabar dirbančių kontrolierių atleisti esą nežadama.

REKLAMA

„Tikrai ne – kontrolierių skaičius liks toks pat. Rinkliavos vietų skaičius mieste nuolat didėja ir geografiškai plečiasi, todėl reikėjo sprendimo.

Paprasčiausias būdas būtų ženkliai padidinti kontrolierių skaičių, tačiau mes pasirinkome ne tokį lengvą ir paprastą sprendimą – kontrolės procesą skaitmenizuoti. Be to, mieste yra vietų, kur pėsčiasis kontrolierius visada bus efektyvesnis nei automobilis su specialia įranga“, – teigė L. Juknevičienė.

REKLAMA

Pašnekovas J. Limanauskas taip pat sako, kad dabar dirbantys kontrolieriai gali jaustis saugūs, mat grėsmės jų darbo vietai dėl technologinių prietaisų naudojimo nėra.

„Neplanuojame mažinti kontrolierių skaičiaus, nes įranga skirta didinti tikrinimo efektyvumą, o ne tikrinimo sąnaudas“, – teigė bendrovės atstovas.

J. Limanauskas užsimena, kad šiuo metu pirkti naujų įrenginių, skirtų vietinės rinkliavos zonų tikrinimui, neplanuojama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu vairuotojams dar kartą primenama, kad sustojimas ir stovėjimas vietose, kur tai daryti draudžiama, arba sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų užtraukia baudą nuo 30 iki 90 eurų. 

O sustojimas ir stovėjimas neįgaliųjų vietose, neturint teisės ten stovėti, užtraukia baudą nuo 60 iki 180 eurų.

Mokame mokesčius, kad išlaikyti viską infrastruktūrą, visą šalį, kad gyvuotų, klestėtų ir daugeliui sričių nepritrūktų pinigų.
Atiduodame daugiau nei puse algos, nes suskaičiavus visus atlyginimo , akcizų, PVM mokesčius, atseikėjam tikrai nemažai
O šie šūdžiai už mūsų pinigus perka įrangą, su kuria skalbuoja, stebi mus, tyčiojasi statydami absurdiškose vietose
Sveikinu visus gyvenant šioje šalyje.
Štai kokia tikroji demokratija , tik nežinau ar noriu tokios demokratijos, ne už tokią šalį mano tėtis kovojo sausio 13
Ne už tokius šūdžius žuvo jauni žmonės tą naktį
Kažkur skaičiau, jog vieno sugadintos radaro remontas kainavo 60 000 eur. Dabar kažkoks automobilis su kamera ir kompiuteriu kainuoja 100 000 gabalų. Kai pagalvoji kiek tų radarų yra per visą Lietuvą, siaubas ima kokius pinigus valdžia išmetė. Nesistebiu, jog nebėra pinigų kelių remontui. Lietuvoje eismo intensyvumas kartais mažesnis negu kokioje Lenkijoje ar Vokietijoje, bet radarų kartais didesnis negu šiose valstybėse. Man įdomu, kokiais ryšiais yra susijusios valdžios ir verslo įstaigos kurios užsako ir perka tuos radarus? Nenustebčiau, jog ten visur giminaičiai sėdi
Kai įvedama nauja bauda, visada meluojama, kad dėl jūsų sveikatos ir gyvybės, kad jūs tik nezutumet kelyje. O dabar jau nemeluoja, tiesiog mokė, todėl ,kad taip reikia. Baudų valstybė sukūrė skvernelis, dabar ji tik auga.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų