Susisiekimo ministro Eugenijaus Sabučio teigimu, dabar Lietuvoje apie 80 proc. automobilių yra senesni nei 10 metų, tad nauja tvarka paveiktų apie 1,5 mln. gyventojų.
„Tokia prievolė reikštų didelę administracinę naštą tiek transporto priemonių savininkams, tiek techninės apžiūros centrams. (...) Papildomi administraciniai kaštai per dvejus metus viršytų 38 mln. eurų“, – ministerijos pranešime sakė E. Sabutis.
Pasak ministerijos, tokią Lietuvos poziciją ministras pateikė Europos Sąjungos (ES) transporto, telekomunikacijų ir energetikos taryboje Liuksemburge.
Anot E. Sabučio, EK nepateikė objektyvių duomenų, kodėl techninė senesnių automobilių apžiūrą reikia dažninti, be to, ragino atsižvelgti į konkrečių valstybių specifiką.
„Ministras paragino kitas ES valstybes nares artėjančiose derybose kritiškai įvertinti EK siūlymus, analizuoti galimą poveikį ir teikti konstruktyvius siūlymus, atsižvelgiant į jų nacionalinį kontekstą“, – pranešime teigė ministerija.
Griežtinti tvarką EK siūlo siekiant gerinti saugumą keliuose bei mažinti transporto taršą. Tai dalis balandį Komisijos parengto Techninių apžiūrų paketo – pokyčiais norima artėti prie ES tikslo, kad iki 2030-ųjų bloko šalių kelių žuvusių ir sunkiai sužeistų žmonių sumažėtų 50 proc., o dar po 20 metų – beveik neliktų.
Jos teigimu, Lietuva taip pat abejoja siūlymu tikrinti lengvųjų automobilių išmetamus teršalus praėjus metams nuo pirmosios registracijos bei siūlo patikrą atlikti po dvejų metų.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!