• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Techniniame sporte galutinis rezultatas – tai ne vien lenktynininko rankų darbas. Nuo inžinierių ir mechanikų tikslumo dažnai priklauso, ar sportininkai lips ant podiumo, ar baigs ralį sugedusiu automobiliu trasos viduryje. Ralis – ne išimtis. Jau šį savaitgalį „Rally Žemaitija 2025“ varžybose žiūrovai galės iš arti stebėti, kaip gimsta techninė persvara ir kokį vaidmenį čia atlieka inžinerija.

96

Techniniame sporte galutinis rezultatas – tai ne vien lenktynininko rankų darbas. Nuo inžinierių ir mechanikų tikslumo dažnai priklauso, ar sportininkai lips ant podiumo, ar baigs ralį sugedusiu automobiliu trasos viduryje. Ralis – ne išimtis. Jau šį savaitgalį „Rally Žemaitija 2025“ varžybose žiūrovai galės iš arti stebėti, kaip gimsta techninė persvara ir kokį vaidmenį čia atlieka inžinerija.

REKLAMA

Klasikinės modifikacijos ir VFTS paveldas

Vienas žymiausių pavyzdžių, kaip inžinerija gali transformuoti serijinį automobilį į lenktynių monstrą, – legendinė VFTS produkcija. Įmonėje, kilusioje iš Stasio Brundzos iniciatyvos, standartiniai „Žiguliai“ virsdavo tikromis ralio mašinomis: trumpesni, lengvesni, galingesni – su varikliais, išvystančiais iki 160 AG ir maksimaliai pakeltomis apsukomis.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip prisimena buvęs VFTS darbuotojas ir automobilių sporto komentatorius Arūnas Volungevičius, tai buvo savotiškas rankų darbo stebuklas: „Empiriniai bandymai stenduose ir juvelyrinis darbas su variklio komponentais duodavo rezultatų, kurie nenusileisdavo vakarų gamyklų inžinerijai. Lietuvoje visada buvo žmonių, gebančių padaryti daugiau nei leidžia biudžetas.“

REKLAMA

Daugiau taisyklių – daugiau strategijos

Šiandienos ralis – tai ne tik jėga, bet ir taisyklėmis griežtai apibrėžta disciplina. Kaip pastebi „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis, net turint homologuotą automobilį, inžinieriaus darbas išlieka itin svarbus: „Dabar inžinierius turi išnaudoti visą leistiną reguliavimo ribą. Nesvarbu, kad bolidas standartizuotas – mažos korekcijos gali nulemti daug. Čia jau žaidimas ant taisyklių ribos.“

REKLAMA
REKLAMA

Patyręs lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas prideda, kad kai kuriose klasėse – pavyzdžiui, L6 su „Mitsubishi“ – vis dar įmanoma „sukurti greitį“ važiuoklės ir pakabos reguliavimais, tačiau elitinėse R5 klasėse pranašumas iš esmės nulemtas automobilio bazės: „Jei neturi R5, greitis turi lubas.“

Paslaptys tarp eilutėse – ir elektronikoje, ir metalinėse detalėse

Konstruktorius ir inžinierius Darius Biesevičius akcentuoja, kad net turint identišką techninę bazę, žinios lieka esminės: „Gamintojai naudoja skirtingas filosofijas. Žinojimas, kokioms trasoms reikia kokio balanso, slėgių, padangų ar valdymo programų – tai vis dar mechanikų rankose. Net geriausia elektronika nepadės, jei mechaninė dalis bus netinkamai paruošta.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, N5 klasėje dėl sąžiningumo automobiliai tikrinami traukos stenduose – visi privalo disponuoti vienoda variklio galia. Tačiau tai nereiškia, kad nėra kur sužaisti – kiekviena detalė, kiekvienas sprendimas turi reikšmę.

Lietuviški talentai – pasaulinio lygio rankos

Ralyje viskas remiasi į pasitikėjimą – pilotas turi žinoti, kad jo komanda padarė viską, jog automobilis būtų pasiruošęs maksimaliai. Ir šiandien Lietuvoje dirba vis daugiau aukštos kvalifikacijos mechanikų, galinčių aptarnauti tiek gamyklines, tiek savadarbes mašinas.

Jau šį savaitgalį Telšių apylinkėse vyksiančiame „Rally Žemaitija 2025“ žiūrovai turės progą stebėti šių žmonių darbą ne iš nuotraukų ar legendų – bet gyvai, šalia serviso parkų. O galbūt ir pajusti, kaip šis tylus darbas tampa tikru pergalių pamatu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų