Šiandien daugelis to laikmečio čempionų gyvena toliau nuo didžiosios scenos, bet jų akys – vis dar trasose. Ką apie dabartinį ralį mano buvę čempionai ir ar juos išvysime „Rally Žemaitija 2025“?

Legendinis čempionas vis dar seka padangės naujienas
Eugenijus Tumalevičius, devynis kartus tapęs SSRS ralio čempionu, iki šiol puikiai orientuojasi, kas vyksta šalies ralio scenoje. Jis ne tik analizuoja rezultatus, bet ir praktiškai prisiliečia prie sportinės technikos – savo servise įrengtame galios stende dažnai matuoja lenktyninių automobilių variklius ir pavarų sistemų efektyvumą.
„Nors į greičio ruožus važiuoti stengiuosi retai – ten mane užplūsta sunkiai nusakoma nostalgija. Daugumai mūsų, tų laikų ralio senukų, artimesni liko veteranų susibūrimai, kur bendraujame tomis pačiomis, mums pažįstamomis bangomis. Beje, tokie renginiai suburia dalyvius net iš kitų žemynų“, – sako E. Tumalevičius.
Anot jo, ralis šiandien keičiasi negrįžtamai – tiek dėl technikos, tiek dėl lenktynių formatų. Trumpos distancijos ir minimalios klaidų tolerancijos reikalauja maksimalaus pasiruošimo nuo pirmųjų metrų. Tai pasiekti, jo nuomone, tampa vis sunkiau, nes treniruotės realiomis sąlygomis – prabanga.
„Rally Taxi“ su A. Simaška
Tuo metu kita šalies automobilių sporto legenda, Aurelijus Simaška, „Rally Žemaitija“ lenktynėse dalyvauja ne tik kaip žiūrovas, bet ir kaip aktyvus ralio turizmo atstovas. Jis siūlo „Ralio taxi“ pramogą – norintieji gali išmėginti šturmano vietą greičio ruože.
„Kartais per varžybas net nespėju pamatyti, kas vyksta trasoje – vežiojame žmones, kurie nori patirti ralį iš vidaus. Jei sūnus Justas lenktynėse nedalyvautų, gal ir pats likčiau namie. Dauguma mano kartos sportininkų dabar užsiėmę verslais ar naujais pomėgiais – todėl daugiau tenka bendrauti su jaunimu“, – šypteli A. Simaška.
Vis dėlto, jis pastebi, kad šių dienų sportininkams tenka mokytis visiškai kitaip – pasitelkiant simuliatorius, video analizę ir labai ribotą greičio ruožų susirašymą. Tačiau, anot jo, reali treniruotė trasoje vis dar neturi lygiaverčio pakaitalo.
Evaldas Čirba nenori stebėti nuo kalno
Dar vienas iškiliausių šalies ralio vardų – Evaldas Čirba – tikina, kad vienintelis jam priimtinas lenktynių stebėjimo būdas – pro priekinį stiklą. Vis dėlto šiuo metu jis apsiriboja rezultatų analize ir tuo, ką sportininkai dalijasi socialiniuose tinkluose.
„Gunda išbandyti kokį N5 klasės automobilį vis dar išlieka, bet puikiai žinau – be tikslių investicijų į treniruotes, padangas, automobilio paruošimą, ralio rezultatų nebus. Priešingu atveju gali baigtis net „stogu“, – sako E. Čirba.
Klasikiniai greičio ruožai – klasikinė dvasia
„Rally Žemaitija 2025“ vyks birželio 13–14 dienomis Kelmės apylinkėse – trasose, kurias patys sportininkai vadina vienomis smagiausių Lietuvoje.
Ar pavyks legendoms sugrįžti, bent trumpam, į veiksmo epicentrą – paaiškės jau netrukus. Tačiau vienas aišku: nors jų sportiniai šalmai jau ilsisi lentynose, jų patirtis ir įžvalgos – vis dar neįkainojamos.