REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujų ir naudotų automobilių rinkoje siaučia sunkiai sustabdoma SUV audra. Vis daugiau ir daugiau vairuotojų ryžtasi persėsti į aukštesnį, putlesnį ir praktiškesnį kėbulo tipą, kuris užgožia klasikinį sedaną ar universalą.

Naujų ir naudotų automobilių rinkoje siaučia sunkiai sustabdoma SUV audra. Vis daugiau ir daugiau vairuotojų ryžtasi persėsti į aukštesnį, putlesnį ir praktiškesnį kėbulo tipą, kuris užgožia klasikinį sedaną ar universalą.

REKLAMA

Vis dėlto, kad ir kokie populiarūs būtų maži ir dideli BMW SUV automobiliai, šios markės gamoje galima įvardinti dvi malonias išimtis: 3 ir 5 serijos modelius, kurie yra BMW markės bestseleriai visame pasaulyje, ir panašu, jog ši tendencija išliks, mat į naudotų automobilių rinką patekę „G20“ kartos automobiliai vilioja ne tik pažangiausiomis technologijomis, bet ir pamatinėmis BMW savybėmis, kuriomis sunku nesižavėti.

Vis dėlto, kad ir koks pažangus būtų 2018 m. pradėtas gaminti „G20“ kartos modelis, kiekvienas būsimas šios 3 serijos BMW pirkėjas nori sužinoti atsakymus į tuos pačius klausimus – Ar jis patikimas? Ar jį brangu remontuoti? Laikas išsiaiškinti.

REKLAMA
REKLAMA

DIZAINAS

Konservatyvus dizainas visuomet buvo neatsiejama 3 serijos BMW savybė, tačiau sulig „G20“ kartos pasirodymu bendrovė ryžosi vienam populiariausių BMW modelių suteikti šiek tiek daugiau įdomiau atrodančių elementų, dėl kurių jis nepranyktų bendrame automobilių sraute.

REKLAMA

Laikantis ilgamečių tradicijų, BMW išlaikė klasikinį sedano siluetą. Žinoma, tam tikrų abejonių kelia priekiniai žibintai, kurių apipavidalinimas šiek tiek primena „Peugeot“ stilistiką, o galiniai žibintai – „Lexus“, bet apskritai – 3 serija atrodo veržliai ir grakščiai.

3 serijos BMW kompaktiškumą vertinę vairuotojai turėtų likti nusivylę, jog dabar sedano bendras ilgis siekia net 4,7 metro, arba 85 mm daugiau už pirmtaką ir yra vos 66 mm trumpesnis už įžymųjį ir iki šiol labai stipriai mylimą „E39“ kartos 5 serijos BMW.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant ženkliai pasikeitusių automobilio išmatavimų, „G20“ kartos modelis gali būti iki 55 kilogramų lengvesnis už „F30“ kartos analogą su tuo pačiu varikliu ir komforto įranga, nes yra pagamintas ant gerokai pažangesnės platformos, kurios struktūroje naudojama labai daug aliuminio. Pavyzdžiui, lengviausia 3 serijos versija („318d“) sveria vos 1445 kilogramus, o štai pajėgų ir padangas svilinti skatinanti „BMW M340i“ sveria 1670 kilogramų. Maždaug tiek pat kaip ir „Alfa Romeo Stelvio“ su 2,0 litrų, 4 cilindrų varikliu.

Atkreipkite dėmesį:

  • Naudojant oro kondicionierių neturėtumėte stebėtis, jeigu po automobiliu atsiranda mažos balutės. Vis dėlto, dėl specifinės konstrukcijos, automobilyje yra sumontuotos trys skylutes, kurios yra skirtos orą atšaldančio kondensato likučiams pašalinti.
  • Jeigu neveikia automobilio atrakinimo ir užrakinimo užraktas, naudojant tiek tradicinį raktelį, tiek programėlę, žinokite, jog atėjo metas keisti signalo imtuvą.
  • Patikrinkite ar tinkamai veikia užsilenkiančių šoninių veidrodėlių funkcija. Elektra valdomų veidrodėlių motoriukas yra silpnoji vieta.
  • 3 serijos BMW gali turėti aktyvias radiatoriaus groteles. Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, jose esančios sklendės gali atsidaryti arba užsidaryti. Deja, šią šaunią funkciją turinčios grotelės genda.

INTERJERAS

Jeigu išorės pokyčiai yra daugiau nei pastebimi, tai viduje ženklių, reikšmingų pokyčių ne tiek jau ir daug. Vis dėlto, tai nereiškia, jog BMW inžinierių triūsą reikėtų nuvertinti. Anaiptol.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„F30“ kartos modelis, kad ir kaip stipriai jis yra mylimas, niekada nepasižymėjo nei patenkinama surinkimo kokybei, nei visapusiškai maloniomis interjero apdailos medžiagos. Taip, geriau sukomplektuotos versijos palikdavo geresnį įspūdį, tačiau „Audi A4“ šioje srityje visada buvo visa galva aukščiau.

BMW norėdama šią padėtį ištaisyti, iš dalies sugebėjo šioje srityje pasitempti. Nors tam tikrose vietose akis bado pigus plastikas, tačiau apskritai – kokybinė kartelė buvo kilstelėta link to, ką būtų galima drąsiau laikyti „Premium“. Bet, vėlgi, su sąlyga, jog tai nėra nykiai sukomplektuota 3 serijos versija. Pavyzdžiui, skaitmeninio prietaisų skydelio, didesnio multimedijos ekrano ar tikra oda apvilktų sėdynių nebuvimas gali sufleruoti, jog sėdite už nuomos punktui skirtos modifikacijos vairo.

REKLAMA

Kita vertus, sunku suvokti kodėl BMW projektuodama skaitmeninį prietaisų skydelį įkvėpimo sėmėsi iš „Peugeot“. Prancūzų gamintojas buvo vienas pirmųjų, kuris nusprendė, jog spidometro ir tachometro rodyklės turėtų kilti ne vienoda, bet priešinga kryptimis. Be to, dėl pasirinktos prietaisų skydelyje naudojamų formų, ne visuomet yra patogu stebėti automobilio greitį ir kitus parametrus. Galiausiai, saulėtą dieną, skaitmeninis prietaisų skydelis tampa sunkiai įžiūrimas.

Gera žinia yra ta, jog šią problemą, iš dalies, galima išspręsti. Reikėtų ieškoti modelio su papildomai užsakomu projekciniu ekranu, kuris leidžia visiškai ignoruoti prietaisų skydelį.

REKLAMA

Visais kitais atžvilgiais – automobilio salonui labai stipriai nesinori priekaištauti. Vairuotojo pozicija – pavyzdinė, o „M Sport“ modeliuose randamos sėdynės geresne šonine atrama ir plačiomis reguliavo galimybės, vertos atskiros komplimentų puokštės.

Kadangi BMW interjero koncepcija per pastarąjį dešimtmetį pasikeitė minimaliai, tai reiškia, jog prietaisų valdymo svirtelės, rankenėlės ir mygtukai yra labai lengvai pasiekiami, o nuo naujo tūkstantmečio pradžios multimedijai valdyti skirtas ratukas yra tikra atgaiva. Vien dėl to, jog nereikia pastoviai baksnoti su pirštu į ekraną.

Interjero erdvę šiame automobilyje norėtųsi vertinti dvejopai. Sedane, erdvė ant galinių sėdynių nėra nei gera, nei bloga – labiau vidutiniška, tačiau universale keleiviams skirtas gerbūvis yra gerokai priimtinesnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, jeigu automobilio praktiškumą matuojate vien milimetrais, tuomet 3 serijos universalas šioje srityje labai greitai bus nokautuotas varžybose su „Volkswagen Passat“ ar „Škoda Superb“, tačiau nepamirškite, jog 3 serijos BMW turi išilgai sumontuotą variklį ir galinių ratų pavarą – savybes, dėl kurių reikia paaukoti žiupsnelį praktiškumo ir naudingos erdvės.

Kita vertus, bagažinės tūris – labai neblogas. Sedanas turi 480 litrų talpos bagažinę, kurios talpumas yra geresnis negu daugelio šios klasės atstovų, tačiau plačią ir ilgą bagažinės plotą bus sunku išnaudoti dėl siaurokos sedano bagažinės pakrovimo angos. Ir vėlgi, jeigu tai yra priežastis, dėl kurios atsisakytumėte 3 serijos įsigijimo – pažvelkite į universalą. Jis šios problemos neturi.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:

  • Kaip ir daugelis modernių automobilių, 3 serijos BMW kenčia nuo įvairių programinės įrangos problemų, dėl kurių netinkamai veikia galinio vaizdo kamera ir kitos, įvairios funkcijos. Norint išvengti įvairių problemų, rekomenduojama visuomet atnaujinti programinę įrangą.
  • Pašalinius garsus įprastai skleidžia duris juosiančios apdailos, kurios, priklausomai nuo įrangos lygio, gali būti labai prastos kokybės.
  • Jeigu perkate automobilį su geresne komplektacija, patikrinkite ar veikia sėdynių atlošai. Taip pat verta patikrinti juosmens reguliavimo mechanizmą. Statistiškai, jis sugenda dažniausiai.

DINAMIKA

„G20“ kartos variklių gama yra labai paprasta ir elementari. „320i“ ir „330i“ modeliai naudoja keturių cilindrų benzininį variklį, „318d“, „320d“ ir „330d“ versijose rasite keturių cilindrų dyzelinius variklius. Jeigu trokštate šiek tiek daugiau parako – 3 serija taip pat galėjo turėti 6 cilindrų benzininį arba dyzelinį agregatą. Šios versijos buvo žymimos „M340i“ arba „M340d“.

REKLAMA

Keturių cilindrų varikliai priklauso naujai B serijos variklių šeimai, kuri buvo sukurta atsižvelgiant į griežtesnes taršos emisijas bei išmoktas pamokas konstruojant N serijos motorus, dėl kurių BMW inžinieriai buvo keiksnojami įvairiausiuose pasaulio kampeliuose.

Keturių cilindrų benzininiai varikliai, iš tiesų, kelia didžiausią įspūdį. Naudodami gerokai lengvesnį alkūninį veleną, aukšto slėgio degalų įpurkšimo sistemą ir dviejų kanalų turbokompresorių, skirtingo galingumo keturių cilindrų agregatai džiugina sklandžiu veikimu ir neįprastai plačiame sūkių diapazone išvystomu didžiausiu sukimo momentu.

„BMW 330i“ versija generuoja 400 Nm sukimo momentą, kuris išvystomas 1,600 – 4,000 sūkių diapazone. Šios charakteristikos užtikrina, jog net ir 3 serijos universalas iki 100 km/val. įsibėgėtų greičiau nei 6 sekundes ir pasiektų maksimalų 250 km/val. greitį. Kasdien naudojamam automobiliui – tai daugiau negu pakankamai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galiausiai – atskirų komplimentų nusipelno daugelį metų BMW automobiliuose naudojama „ZF“ 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Ji – praktiškai visų 3 serijos BMW modelių standartinės įrangos dalis, todėl jeigu manote, jog ilgėsitės versijos su mechanine pavarų dėže, išbandę modelį su automatine pavarų dėže labai greitai persigalvosite.

Tai yra vienas iš tų atvejų, kuomet automatinė pavarų daro būtent tai, ko iš jos norisi. Kai norite mėgautis automobiliu, ji ramiai palaiko variklių sūkius žemiau 2000 aps/min. ribos. Priešingai, kai norite važiuoti energingiau – ji momentaliai perjungia žemesnę pavarą, kad akimirksniu turėtumėte maksimalią variklio galią.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:

  • Pirkdami automobilį įsitikinkite, jog galiniame diferenciale nėra alyvos nuotėkio. Tiesiog pasilenkite ties galiniais ratais arba, geriausiu atveju, užvarykite automobilį ant keltuvo.
  • Dyzelinius variklius kamuoja ganėtinai tradicinės problemos. Ne pagal paskirtį naudojamuose automobiliuose labai greitai užsikemša kietųjų dalelių filtrai.
  • Stebėkite aušinimo skysčio lygį. Pasitaiko atvejų, kuomet keturių arba šešių cilindrų varikliuose atsiranda aušinimo skysčio nuotėkis.
  • Keturių cilindrų varikliuose pasitaiko problemų su turbokompresoriaus grįžtamąja linija. Dėl jos nesandarumo atsiranda alyvos nuotėkis.
  • Aušinimo skysčio sistemos žarnos, jungtys ir movos yra ganėtinai trapios, ypač jeigu jos yra netoli karščiausių variklio dalių. Kadangi dauguma dalių yra pagamintos iš plastiko, esant temperatūros pokyčiams, jos yra linkusios susitraukti ir išsiplėsti, ir galiausiai – įtrūkti ar sulūžti.

VALDYMAS

Keletą dešimtmečių iš eilės BMW 3 serija buvo tituluojama kaip geriausiomis važiavimo ir valdymo savybėmis pasižymintis kompaktiškas sedanas. Nors per eilę metų 3 serija išaugo, tačiau tai nereiškia, jog dėl BMW nori, jog jūs 3 serijos modelį vairuotumėte kitaip.

REKLAMA

Siekiant geriausių valdymo savybių, BMW sugebėjo pasiekti nepriekaištingą 50:50 svorio paskirstymą tarp ašių. O kartu su šiuo pasiekimu verta paminėti ar vieną pasikeitimą – 43 milimetrais platesnę priekinę tarpvėžę ir 21 milimetrais platesnę galinę. Ką tai reiškia? Jog plačiau sumontuoti ratai visokeriopai prisideda prie automobilio stabilumo visose įmanomose situacijose.

Pakabos sistemoje – dvigubos skersinės svirtys priekyje ir penkių svirčių konfigūracija gale. Šią konfigūraciją gaunate kiekviename modelyje. Tuo tarpu „M-Sport“ turi 10 milimetrų žemesnę pakabą, gerokai stipresnes spyruokles, stabilizatorius ir tik „M-Sport“ būdingus rato guolius. Ir žinoma, nereikėtų pamiršti naujų amortizatorių, kurie iki šiol nebuvo naudojami nei viename BMW modelyje.

REKLAMA
REKLAMA

Tai nėra adaptyvūs amortizatoriai, kurių veikimo charakteristikos ne visuomet patenkina aukštus inžinierių lūkesčius. Priekinėje ir galinėje pakaboje atrastume pagrindines ir pagalbines spyruokles bei hidraulinius amortizatorius, kurie palaipsniui gali padidinti slėgį smūgio metu važiuojant nelygia kelio danga.

Taigi, BMW inžinierių pasirinkta taktika mums sufleruoja, jog 3-iukas turėtų sugrąžinti tyrą vairavimo malonumą, kurio „F30“ modelyje taip trūko. Ir jūsų nuostabai – ši 3-iuko karta kelyje demonstruoja pavyzdines manieras. Jus pradžiugins gerokai informatyvesnis vairo mechanizmas, tiksliai veikianti stabdžių sistema bei automobilio stabilumas ir pakabos darbas važiuojant didesniu greičiu. Be to, pagalbinės sistemos pakankamai liberaliai žiūri į galinės dalies slydimą, tad mūsų ir kitų džiaugsmui – BMW nepamiršo kodėl tiek daug žmonių renkasi būtent BMW.

Standesnės pakabos „malonumus“ pajusite sugrįžę į miestą, ten kur gali atrasti skirtingos būklės kelio dangą, kuri, beje, ne visada būna maloni vairuojamam automobiliui. Bent jau „M-Sport“ versijoje grubūs sujungimai, netolygi kelio danga tikrai neteikia didžiulio malonumo.

Jeigu į šią mašiną žvelgtume statistinio vairuotojo akimis, 3-iukas, ko gero, galėtų pradžiuginti net ir didžiausią žioplį. Tuntas pagalbinių sistemų ne tik stebi vairuotojo elgseną, bet ir nuolatos bando užkirsti kelią bet kokiam nemaloniam incidentui. Ir jos veikia – nuolatos, bet kuriuo momentu. Patogu, jeigu mėgstate bimbinėti, bet gigantišką BMW saugumo kokoną galima sumažinti keleto mygtukų paspaudimu.

REKLAMA

Atkreipkite dėmesį:

  • Avarinė stabdymo sistema yra ganėtinai jautri, todėl lyjant lietui, ji gali netikėtai savaime pradėti stabdyti automobilį. Kadangi priekinė kamera sumontuota už priekinio stiklo, lietaus lašai retkarčiais gali saugumo sistemą suklaidinti.
  • Jeigu automobilis turi pagalbinę automobilio pastatymo sistemą, būtinai ją išbandykite ir patikrinkite ar ji veikia. „Parking Assist“ sistemos modulis yra linkęs sugesti.
  • Keturių cilindrų varikliai turi du vandens siurblius. Vienas vandens siurblys yra skirtas varikliui, o kitas – aušinti turbokompresorius, kuomet variklis užgesinamas. Patikrinkite ar aušinimo skysčio lygis pakankamas.

Gamintojo atšaukimai

Saugos diržų įtempklis galėjo būti pagamintas ne pagal gamintojo nurodytas specifikacijas. Dėl to, avarijos metu, automobilyje esantiems keleiviams gali kilti didesnis pavojus susižeisti. Automobiliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2022 m. sausio 11 d. iki kovo 2 d.

Hibridiniuose automobiliuose gali įvykti trumpasis jungimas. Tai gali sukelti grandininę reakciją ir padidinti gaisro pavojų. Modeliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2020 m. kovo 19 d. iki rugpjūčio 6 d.

Dėl gamintojo specifikacijų neatitinkančių balansinio veleno guolių gali įvykti rimtas variklio gedimas. BMW 3 serijos modeliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2018 m. gegužės 7 d. iki 2019 m. rugsėjo 28 d.

REKLAMA

Galinės vidurinės sėdynės galvos atramos fiksavimo elementas galėjo būti nepakankamai pritvirtintas ir gali tiesiog sulūžti. Dėl to galvos atlošas, galinio smūgio metu, gali sužeisti ant galinė sėdynės sėdintį keleivį. Modeliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2019 m. birželio 28 d. iki rugpjūčio 1 d.

Kelio oro pagalvės gali turėti defektų. Dėl to įvykus avarijai kelio oro pagalvės gali būti nepakankamai pripūstos. Modeliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2019 m. vasario mėn. iki 2019 m. gegužės mėn.

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Plati variklių gama. Kiekvienas ras sau patinkantį variantą
  • Velniškai gerai subalansuota pakaba
  • Galimybė rinktis iš sedano ir universalo kėbulo tipų
  • Patogus ilgesnėse kelionėse
  • Sklandžiai veikiančios pagalbiniam vairavimui skirtos technologijos

KODĖL NE?

  • Ypatingai brangus automobilio draudimas
  • Atitinkamos įrangos ir opcijų neturintys modeliai gali nuvilti surinkimo ir apdailos medžiagų kokybe
  • Perdėtai paini „BMW iDrive“ multimedijos sistema
  • Lūkesčių nepateisinanti „Harman Kardon“ garso sistema
  • Naujesniuose modeliuose nebėra galimybės išjungti „Start/Stop“ sistemos. ją reikia atskirai išprogramuoti
  • Atnaujintos modelių versijos turi pernelyg mažai naujovių, funkcijų, patobulinimų, dėl kurių vertėtų jas įsigyti

REKLAMA

DETALIŲ KAINOS

  • Salono filtras ~ 30 eurų
  • Alyvos filtras ~ 10 eurų
  • Cilindrų galvutės tarpinė ~ 120 eurų
  • Paskirstymo fazių reguliatorius ~ 70 eurų
  • Išmetimo kolektoriaus tarpinė ~ 20 eurų
  • Oro slėgio padangoje daviklis ~ 45 eurai
  • Stabilizatoriaus traukė ~ 30 eurų
  • Amortizatorius ~ 100 eurų
  • Uždegimo ritė ~ 60 eurų
  • Stabdžių diskas ~ 60 eurų
  • Stabdžių trinkelių komplektas ~ 50 eurų
  • Radiatorius ~ 200 eurų
  • Aušinimo skysčio siurblys ~ 70 eurų
  • Oro srauto matuoklė ~ 120 eurų
  • Aukšto slėgio degalų siurblys ~ 500 eurų
  • Purkštukas ~ 150 eurų
  • Priekinis LED žibintas ~ 800 eurų

GERIAUSIOS VERSIJOS

BMW 330i

Ne kiekvienas gali ir trokšta vairuoti pasiutusiai greitą 3 serijos BMW, o ir „BMW 330i“ yra puikus įrodymas, jog ne pati įdomiausia modelio versija gali būti tokia universali ir velniškai smagi vairuoti.

„330i“ naudoja pajėgų, keturių cilindrų benzininį variklį. Jis, priklausomai nuo gamybos metų, išvysto 245 arba 258 arklio galias, gali būti siūlomas su galinių arba visų varančiųjų ratų pavara, sedano arba universalo kėbulo tipais.

Atsižvelgiant, jog tai kasdieniška, daugeliui įperkama modelio versija, šios versijos sugebėjimas iki 100 km/val. spurtuoti per mažiau nei 6 sekundes vargu ar sulauks gausybės priekaištų dėl prastų dinaminių savybių. O ir nepamirškite, jog plačiai naudojamo keturių cilindrų variklio priežiūra bus įkandama daugeliui.

REKLAMA

BMW M340i xDrive

Šešių cilindrų benzininį (arba dyzelinį) variklį turinti 3 serijos BMW visuomet sugebėjo pasiūlyti išskirtinį savybių kokteilį. Ir „G20“ kartos modelis – ne išimtis.

Be abejonės, „BMW M3“ yra pati įspūdingiausia 3 serijos modelio išraiška, tačiau „M340i xDrive“ mažai kuo jam nusileidžia. Žinoma, palyginus su „BMW M3“, „M340i xDrive“ išvaizda yra ganėtinai nuosaiki, tačiau visais kitais parametrais gaunate įspūdingą įrankį, su kuriuo galima važiuoti greitai, patogiai ir komfortiškai. Ir už ženkliai mažesnę kainą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų