Jeigu anksčiau sukurti „Jaguar“ modeliai buvo sukurti orientuojantis į ilgamečius šios markės gerbėjus, mažiausias ir kompaktiškiausias bendrovės sedanas, regis, buvo projektuojamas galvojant ne apie didžią garbę jį eksponuojant muziejuje, o apie galimybę kelis kartus padidinti pardavimų apimtis visame pasaulyje.
Eksponentišką plėtros planą sugalvoję „Jaguar“ vadovai, žvelgdami į „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ veiklos modelį, pagalvojo, jog „Jaguar“ turi užtektinai inžinierinių žinių, galimybių ir reputacijos taškų, jog galėtų sukurti „Audi A4“, 3 serijos BMW ar C klasės „Mercedes-Benz“ pranokstantį konkurentą, pamirštant plačiai kritikuotą „Jaguar X-Type“.
DIZAINAS
Tikėtina, jog pažvelgę į ilgai lauktą „Jaguar X-Type“ pamainą pagalvosite, jog jis nepakankamai patrauklus. Akivaizdu, jog „Jaguar“ dizainerių komanda stengėsi įsisprausti į tam tikrus rėmus, kurie nespaudė jų fantazijos taip, kaip kuriant „Jaguar F-Type“ ar „Jaguar XJ“.
Didžiulio įspūdžio nepaliekanti „XE“ sedano išvaizda, panašu, labiau atspindi šioje automobilių klasėje vyraujančias tendencijas, kurios reikalauja susitelkti į eleganciją ir nuosaikumą, o ne iš už 100 metrų atpažįstamą agresiją. Šią užduotį „XE“ atlieka kaip ir pridera, tačiau iš „Jaguar“ automobilio norėtųsi, jog jis būtų toks pats išraiškingas kaip ir pirmosios kartos „XF“ sedanas.
Skirtingai nei automobilio kėbulo linijas kūrę specialistai, už inžinerinę pusę atsakingi kolegos įdėjo žymiai daugiau pastangų siekiant sumažinti atitrūkimą nuo pagrindinių konkurentų iš Vokietijos. Automobilio pristatymo metu, „Jaguar“ tvirtino, jog pagrinde iš aliuminio pagaminta „XE“ struktūra yra pati tvirčiausia iš visų šioje klasėje siūlomų automobilių.
Šį teiginį „Jaguar“ pagrindžia teigdama, jog „XE“ struktūroje naudojami dvi aliuminio lydinių versijos: „AC300“ ir „AC600“. Jas gamintojas sujungia į pagalbą pasitelkdamas ne įprastą suvirinimą (kuris dirbant su aliuminiu yra sudėtingas), o bet naudojant kniedes ir specialius klijus. Trumpai tariant – „Jaguar“ naudoja metodiką, kurią įprastai sutiktume aviacijoje.
Šios konstrukcijos privalumus galima pajusti vos atvėrus automobilio dureles. Jos – neįprastai lengvos, tačiau nėra pernelyg lengvos, jog sudarytų įspūdį, kad stengiatės uždaryti klibančios pašiūrės duris.
Prakalbus apie automobilio kėbulą, iškart reikėtų paminėti ir priekinius žibintus. „Pure“ ir „Prestige“ įrangos lygiuose (jie sudaro didžiąją daugumą) rasite halogeninius žibintus. Norint gauti automobilį su ksenoniniais žibintais, reikės arba paieškoti labai gerai įrengto automobilio su „Pure“ arba „Prestige“ įrangos lygiu arba bent jau dairytis į „R-Sport“ modelius, kuriuose ksenoniniais žibintai montuojami standartiškai. O štai atnaujintuose modeliuose (nuo 2020 m.) buvo pradėta naudoti LED arba LED matricos technologija.
Atkreipkite dėmesį:
- Kėbulo dažų sluoksnis – nėra pats storiausias. Tai reiškia, jog po kelerių metų ant automobilio kėbulo galima rasti nemažai įvairių įbrėžimų. Verta atkreipti dėmesį į ratų arkas ir slenksčius, mat būtent čia atsiranda pirmieji korozijos židiniai.
- Jeigu automobilis turi gamykloje sumontuotą priekinių žibintų apiplovimo sistemą, patikrinkite ar ši sistema veikia ir ar po automobiliu neatsiranda mažyčių balučių. Pasitaiko atvejų, jog dėl įtrūkusios plovimo skysčio tiekimo žarnelės, atsiranda langų skysčio nuotėkis.
- Kai kuriuose automobiliuose gali būti sumontuotos papildomos lemputės šoniniuose veidrodėliuose. Patikrinkite ar jos veikia atrakinant arba užrakinant automobilį. Įprastai – ši funkcija daugelyje „XE“ automobilių neveikia.
- Apžiūrinėdami automobilio kėbulą nenustebkite išvydę, jeigu tarpai tarp priekinių sparnų ir variklio gaubto būtų netolygūs. Tai – britiškos surinkimo kokybės pasekmė.
- Atidžiai patikrinkite ar galiniuose žibintuose nėra drėgmės. Kad ir ką sakytų gamintojos atstovai – kondensatas galiniuose žibintuose neturi susidaryti.
INTERJERAS
Įžengus į automobilio saloną, ten pasijusite it būtumėte senų ir naujų automobilių pramonės tendencijų kryžkelėje. Tik įsėdus į automobilį, iškart apčiuopsite puikios formos sėdynių teikiamą komfortą. Priklausomai nuo automobilio įrangos, jos gali būti reguliuojamos 8, 12 ar net 14 krypčių, tačiau pastaroji opcija naudotų automobilių rinkoje sutinkama ganėtinai retai.
Retai šiuose automobiliuose sutinkama ir kita opcija – galimybė išsaugoti keletą vairuotojo sėdynės pozicijų ir elektra reguliuojamą vairą. Pastarąją opciją būtų galima vadinti išmania, mat jeigu vairo kolonėlę nustatysite į „Auto“ režimą, atidarius duris ji kiekvieną kartą pakils į aukščiausiąją poziciją.
Kaip ir priklauso šios klasės automobiliuose, vairuotojo sėdynę nustačius į žemiausią padėtį, už „XE“ vairo pasijusite it grynakraujame sportiniame automobilyje, o tai – didžiulis privalumas. Vairuotojo pozicija – tiesiog puiki. Vis dėlto, mums pasirodė, jog akceleratoriaus ir stabdžių pedalai yra sumontuoti per arti vienas kito. Dėl šio ypatumo, spaudžiant stabdžių pedalą su dešine koja kelis kartus netyčia vėl paspaudėme akceleratoriaus pedalą.
Dvejopas emocijas sukelia įdomi ir įmantri prietaisų skydelio forma, harmoningai susiliejanti su durų apdailomis. Toks dizainerių sprendimas sukuria ypatingą atmosferą, tačiau tai taip pat iššaukia ergonomikos keistenybes. Pavyzdžiui, langų valdymo modulis sumontuotas per aukštai. Ten, kur paprastai norėtųsi tiesti ranką atidaryti langą, ten „Jaguar“ sumontavo durų užrakto ir sėdynių padėties išsaugojimo modulį.
Dėmesį sutelkus į centrinę konsolę – ten dominuoja lietimui jautrus ekranas, kurį supa aštuoni mygtukai. Pastarieji leidžia greičiau ir patogiau pasiekti norimą funkcijų grupę, o štai po ekranu esančios tik dvi mygtukų eilės dar labiau palengvina svarbiausių įrenginių valdymą. Viskas labai paprasta ir elementaru, tačiau kai kurių funkcijų veikimo sparta tikrai galėtų būti geresnė. Šią pastabą labiausiai norėtųsi skirti multimedijos sistemai, kuri iki pat 2020-ųjų metų galėjo lygiuotis su košmariškais „Toyota“ analogais.
Verta pažymėti, jog prastoką gamyklinę multimedijos sistemą gelbėja galimybė naudotis „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ sąsajomis, kurios, priklausomai nuo gamybos metų, gali būti naudojamos bevieliu ryšiu.
Apskritai, bendra atmosfera automobilyje yra gera. Surinkimo kokybe britiškas sedanas nenusileidžia 3 serijos BMW (F30), tačiau „XE“ pastarąjį pranoksta dideliu dėmesiu smulkioms, malonioms detalėms.
Pavyzdžiui, nei vienas konkurentas neturi žavingai atrodančio, automatinei pavarų dėžei skirto valdyti ratuko, kurį, deja, „Jaguar“ pašalino atnaujintame modelyje. Išskirtiniu bruožu galima laikyti ir labai talpius puodelių laikiklius bei praktiško dydžio porankio dėtuvę, kurioje tilps daugiau nei piniginė ar pora išmanaus telefono įkroviklių.
Kad ir kaip norėtųsi tęsti komplimentų dalinimą, tačiau persėdus ant galinių sėdynių labai greitai suprasite, jog „XE“ labiau norėtųsi vadinti ne sedanu, o 2+2 tipo kupė.
Erdvė galvai, pečiams ir keliams – labai ribota, o ir pačių galinių sėdynių forma yra tinkama tik vaikams. Ir tai tiems, kurie neturi viršsvorio.
Atkreipkite dėmesį:
- Kadangi automobilis turi gausybę elektronikos įrenginių, jų veikimas gali būti chaotiškas. Įprastai problemas kelia programinės įrangos klaidos, kurias ištaisyti galima atnaujinus programinę įrangą.
- Iki 2019 metų gamintuose modeliuose esanti multimedija – išbandys jūsų kantrybę. Ji veikia lėtokai, ji yra linkusi užstrigti, o navigacijos sistema apskritai gali tiesiog neveikti.
- Pašaliniai garsai sklindantys iš po priekinių sėdynių ar priekinės panelės – įprastas reiškinys. Ypač, jeigu automobilis turi stoglangį.
- Rasojantys langai gali sufleruoti ne tik apie užsikimšusį salono filtrą, bet ir apie gerokai rimtesnes problemas. Pasitaiko atvejų, jog vanduo pradeda kauptis už vairuotojo sėdynės, dėl nesandarių priekinio stiklo gumų.
DINAMIKA
„Jaguar XE“ buvo pirmasis „Jaguar Land Rover“ koncerno automobilis, kuriame buvo pradėti naudoti visiškai naujutėliai, „Ingenium“ keturių cilindrų varikliai. Laikydamiesi tuometinių automobilių pramonės tendencijų – tai buvo modulinės konstrukcijos varikliai. Trumpai tariant – tiek benzinu, tiek dyzeliniu varomi motorai turėjo tokį patį, iš aliuminio pagamintą bloką ir net pasižymėjo tokia pačia stūmoklio eiga. Gamintojas tvirtino, jog benzininių ir dyzelinių variklių versijos turi maždaug 30 proc. identiškų dalių.
Verta pažymėti, jog naujieji „Ingenium“ dyzeliniai varikliai buvo pradėti nuo pat „XE“ gamybos pradžios, o štai benzininių variklių gamoje, iki pat 2017 metų buvo naudojami laiko patikrinti „Ford EcoBoost“ motorai, kurie generavo 200 arba 240 arklio galių.
„Jaguar“ automobilyje dyzeliniai varikliai galėjo išvystyti 163, 180 arba 240 arklio galių. Silpniausioji dyzelio versija galėjo būti derinama su 6 laipsnių mechanine arba 8 laipsniu automatine pavarų dėže, o štai 180 arba 240 arklio galių išvystančios versijos galėjo būti poruojamos tik su 8 laipsnių automatine pavarų dėže.
Vertinant objektyviai, pati optimaliausia dyzelinio variklio versija generuoja 180 arklio galių ir 430 Nm sukimo momentą.
Naujas „Jaguar“ variklis labiausiai stebina traukos tolygumu, ypač atsižvelgiant į tai, kad jis turi tik vieną turbokompresorių, o ne du, kaip pas daugelį konkurentų. Tachometro rodyklei net nepasiekus 1500 aps/min. padalos, variklis demonstruoja sklandų ir tolygų galios perdavimą ir netgi nepritrūksta žvalumo aukštesniuose sūkiuose.
Kitokį įspūdį palieka keturių cilindrų benzininiai varikliai. Skirtingai nei didžiulį sukimo momentą generuojantys dyzeliai, benzinu maitinami agregatai nesuteikia tokio didelio spyrio į užpakalį kaip galbūt to norėtumėte, tačiau vietoje to gausite tiesiog sklandžiai, tyliai, bet neįspūdingai veikiantį agregatą.
Didesnius gyvybės ženklus jis pradeda demonstruoti ties 1800 aps/min. padala, tačiau atsižvelgiant į „Jaguar XE“ paskirtį, iš benzininio variklio norėtųsi daugiau žvalumo. Tai matyti ir akceleracijos rodiklių – versija išvystanti 200 arklio galių, iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,7 sekundės, o tai, lyginant su konkurentais, gerokai prastesnis rodiklis.
Keturių cilindrų motorai taip pat nedžiugina priimtinomis sąnaudomis. Variklio apetitas degalams mieste nuolatos viršys 10 litrų, greitkelyje – 7 litrus. Elgiantis atsargiau, užmiestyje bus galima sutilpti ir į 6 litrus, tačiau, vėlgi, „XE“ charakteris nuolatos skatins akceleratoriaus pedalą spustelėti šiek tiek stipriau.
Kaip ir dyzeliniai varikliai, benzininiai komplektuojami su automobilių pramonėje užsirekomendavusia „ZF“ 8 laipsnių automatine pavarų dėže. Kaip ir daugelyje kitų automobilių, jos veikimas kone nepriekaištingas. Pavaros perjungiamos išskirtinai sklandžiai ir netgi nepastebimai, tačiau jos potencialą gniuždo „Jaguar“ programinė įranga.
Naudojant „Eco“ arba „Normal“ važiavimo režimą, bet koks stipresnis akceleratoriaus spustelėjimas palydimas nepriimtina pauze ir sukuria įspūdį, jog keturių cilindrų variklis nėra linkęs išnaudoti turimo arsenalo. Aišku, pradėjus naudoti „Sport“ režimą, situacija pagerėja, tačiau kiekvieną kartą naudojant „Sport“ režimą turėsite susitaikyti ir su ženkliai išaugusiomis sąnaudomis.
Atkreipkite dėmesį:
- „Start/Stop“ sistema moderniuose automobiliuose įprastai pradeda neveikti, kai akumuliatoriaus įkrova būna per maža. Vis dėlto, „Jaguar XE“ automobiliuose ji veikia paralelinėje visatoje.
- Nors „Jaguar“ naudoja itin populiarią „ZF“ 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, tačiau jos valdymą valdanti „Jaguar“ programinė įranga yra mažų mažiausiai keista. Ji ganėtinai galingą benzininį variklį priverčia elgtis it paskui save temptų sunkų krovinį. Vis dėlto, naujesniuose modeliuose šią problemą išsprendžia automatinės pavarų dėžės programinės įrangos atnaujinimas.
- Patikimiausias variklis – V6, kurio konstrukcija yra labai artima V8. Vis dėlto, perkant modelį su šiuo motoru reikėtų atkreipti dėmesį į paskirstymo grandinės įtempiklį. Jis taip pat žinomas dėl įleidimo vožtuvų tepimo problemų.
- Neišsigąskite, jeigu prietaisų skydelyje išvysite „Oil Level Critticaly Low“ žinutę, įspėjančią, jog variklyje esantis alyvos lygis yra per žemas. Labai dažnai ši klaida atsiranda dėl sugedusio daviklio, kuris montuojamas šalia karterio. Verta paminėti, jog šią klaidą, modeliuose su dyzeliniu varikliu, iššaukia sutrikusi išmetamųjų dujų regeneracijos sistema.
VALDYMAS
Vertindami automobilio salono erdvę, „XE“ lyginome su 2+2 tipo kupė automobiliais, tačiau mažiausias „Jaguar“ sedanas savo elgesiu kelyje, taip pat primena šios kategorijos ratuočius. Būtent vairavimo savybės ir suteikia „XE“ automobiliui daugiausiai žavesio.
Važiuojant mažesniu greičiu jausite, jog važiuoklė veikia truputėlį standžiau, tačiau niekada nedemonstruoja šiurkštumo įveikiant mažesnius ar didesnius nelygumus. Pradėjus didinti automobilio greitį, važiuoklė natūraliai pradeda efektyviau glaistyti kelyje esančius iššūkius. Tokio talento vokiški automobiliai neturi. Nebent jie būna aprūpinami adaptyviais amortizatoriais.
Vyšnia ant torto tampa vairo mechanizmas. „Jaguar XE“ buvo pirmasis bendrovės automobilis naudojęs elektromechaninį vairo stiprintuvą, tačiau norint mėgautis vairavimu jis nei kiek netrukdo.
Važiuojant bet kokiu greičiu, bet kokiu tempu, naudojant bet kokį važiavimo režimą, vairo mechanizmas visuomet leidžia automobilį valdyti tiksliai, bet lengvai. Aštriai, bet nekeliant minčių apie galimus pakabos trūkumus, dėl kurių automobilis gali netikėtai prarasti sukibimą su kelio danga.
Atkreipkite dėmesį:
-
Stabilizatoriaus įvorės – pirmosios ir dažniausiai nusidėvinčios detalės „Jaguar XE“ automobilio pakaboje.
- Patikrinkite galinius amortizatorius ir ar nematote amortizatoriaus skysčio nuotėkio. Nors šią problemą galima rasti daugelyje automobilių su nusidėvėjusiais amortizatoriais, tačiau originalūs „Jaguar XE“ amortizatoriai pirmuosius nusidėvėjimo požymius demonstruoja ganėtinai anksti.
- Padangų slėgio davikliai labai dažnai rodo realybės neatitinkančią informaciją. Ypač, kuomet oro temperatūra yra žemesnė negu 10 laipsnių šilumos.
- Venkite naudoti originalius „Jaguar“ stabdžių diskus. Jie – tiesiog nėra atsparūs korozijai ir smarkiai nusidėvi nuvažiavus vos 40 000 - 50 000 kilometrų atstumą.
Gamintojo atšaukimai:
- Po variklio dangčiu esanti žemo slėgio degalų tiekimo žarna gali atsiskirti nuo degalų filtro, todėl variklis gali staiga užgesti. Atšaukiamos transporto priemonės su dyzeliniais varikliais, kurių VIN kodas yra šiame diapazone: nuo SAJAB4C1XGA900002 iki SAJAB4CN2HA942989.
- Priekinių saugos diržų įtempiklis gali nesuveikti, kai to reikia, todėl avarijos atveju padidėja priekinėse sėdynėse sėdinčių asmenų sužeidimo rizika. Atšaukimas taikomas transporto priemonėms, pagamintoms nuo 2016 m. vasario 16 d. iki 2016 m. gruodžio 16 d.
- Dėl netinkamai sumontuotos degalų tiekimo sistemos gali atsirasti dyzelino nuotėkis. Atšaukimas galioja tik dyzelinį variklį turintiems modeliams, kurie buvo pagaminti nuo 2016 m. lapkričio 1 d. iki 2017 m. balandžio 6 d.
- Skaitmeninis prietaisų skydelis gali netikėtai išsijungti ir vėl įsijungti. Dėl šios problemos buvo atšaukiami automobiliai, kurie buvo pagaminti nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. iki 2017 m. rugpjūčio 17 d.
- Dėl gamybos defektų, degalų tiekimo sistemoje gali atsirasti benzino arba dyzelino nuotėkis. Šį defektą turintys automobiliai buvo pagaminti nuo 2019 lapkričio 27 d. iki 2021 m. balandžio 28 d.
KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Pavyzdingai subalansuota pakaba
- Velniškai taupūs dyzeliniai varikliai
- Nuostabi V6 variklį turinti versija
- Išskirtinis dizainas
- Atnaujintų modelių technologinė pažanga
KODĖL NE?
- Nenuosekli surinkimo kokybė skirtinguose modeliuose
- Iki 2020 m. gamintų modelių interjero apdailos medžiagos – neatitinka „Audi“ A4“ ir „Lexus IS“ standartų
- Numatytu važiavimo režimu automatinė pavarų dėžė veikia it jai būtų uždėti tramdomieji marškiniai
- Prasta išliekamoji vertė
- Erdvė ant galinių sėdynių
- Kokybiškai „Jaguar“ automobilius tvarkančių dirbtuvių trūkumas
DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 20 eurų
- Oro filtras ~ 20 eurų
- Alyvos filtras ~ 10 eurų
- Paskirstymo grandinės komplektas ~ 170 eurų
- Paskirstymo fazių reguliatorius ~ 100 eurų
- Variklio alyvos lygio daviklis ~ 50 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 50 eurų
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 40 eurų
- Rato guolių komplektas ~ 45 eurai
- Priekinės svirties įvorė ~ 30 eurų
- Uždegimo ritė ~ 40 eurų
- Stabdžių diskas ~ 90 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 80 eurų
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 60 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 40 eurų
- Starteris ~ 250 eurų
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 35 eurai
- Oro srauto matuoklė ~ 100 eurų
- Priekinis žibintas (Halogeninis) ~ 350 eurų
- Oro kondicionieriaus kompresorius ~ 300 eurų
- Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 180 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
Jaguar XE – su 2,0 litrų, keturių cilindrų dyzeliniu varikliu
Kasdieninėms reikmėms automobilio ieškantys pirkėjai neabejotinai svarstys dyzelinės versijos įsigijimą, tačiau labai rimtai pagalvokite ar jums jos reikia.
Nors 2,0 litrų benzininiai varikliai nepadeda tinkamai išpildyti sportiško sedano koncepcijos, tačiau vietoje to jie siūlo tylų, sklandų veikimą. Be to, benzininės versijos pasižymės gerokai geresne išliekamąja verte negu analogai su dyzeliniu motoru.
Galiausiai, benzininis variklis gali būti poruojamas tiek su galinių, tiek su keturių varančiųjų ratų pavara.
Jaguar XE S – su 3,0 litrų, šešių cilindrų benzininiu varikliu
Šiandien – tai ganėtinai retai naudotų automobilių rinkoje sutinkama kompaktiško sedano versija. Tačiau jeigu norite pilnai išnaudoti „Jaguar“ inžinierių sukurtos važiuoklės privalumus, tuomet neturite kito pasirinkimo.
Tik nesupraskite klaidingai – tai nėra pilnavertis „Audi RS4“ ar netgi „BMW M3“ konkurentas. Variklio išvystomos galios ir dinamikos prasme jis yra artimesnis „Audi S4“ ar „BMW M340i“ modeliams.