REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelį metų, į automobilius montuojamų jėgainių apibrėžimas buvo labai paprastas ir aiškus. Jeigu automobilis turi benzininį variklį, jis dažniausiai būdavo atmosferinis arba su turbokompresoriumi. Tą patį buvo galima pasakyti ir apie dyzelinių variklių gamas, tačiau šiandien į automobilius montuojamų jėgainių tipų yra tiek daug, jog su naujais apibrėžimais nesusidūrusiems vairuotojams gali pradėti suktis galva.

Daugelį metų, į automobilius montuojamų jėgainių apibrėžimas buvo labai paprastas ir aiškus. Jeigu automobilis turi benzininį variklį, jis dažniausiai būdavo atmosferinis arba su turbokompresoriumi. Tą patį buvo galima pasakyti ir apie dyzelinių variklių gamas, tačiau šiandien į automobilius montuojamų jėgainių tipų yra tiek daug, jog su naujais apibrėžimais nesusidūrusiems vairuotojams gali pradėti suktis galva.

REKLAMA

Kadangi vis daugiau automobilių gamintojų investuoja į elektrifikuotas transporto priemones, automobilių pirkėjams reikėtų gerai žinoti kuo skiriasi jėgainės, turinčios elektrifikuotą pavarą. Iš tiesų, visas elektrifikuotas pavaros sistemas galima suskirstyti į kelias grupės:

  • EV / BEV (angl. Electric Vehicle / Battery Electric Vehicle) – tai tik elektra varomi automobiliai
  • HEV (angl. Hybrid Electric Vehicle) – tai hibridinę pavarą turinčios transporto priemonės
  • PHEV (angl. Plug-In Hybrid Electric Vehicle) – tai iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą turinti transporto priemonė
  • MHEV (angl. Mild-Hybrid Electric Vehicle) – tai švelniąją hibridinę pavarą turinti transporto priemonė
  • FCEV (angl. Fuel Cell Electric Vehicle) – tai vandeniliu varoma transporto priemonė

Elektromobiliai (EV/BEV)

Šį automobilių tipą apibrėžti yra ganėtinai lengva. Šiuose automobiliuose pagrindinis energijos šaltinis yra atitinkamos talpos baterija, kuri leidžia elektromobiliams su viena įkrova nuvažiuoti nuo 150 iki 600 (ar net daugiau) kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu elektromobiliai laikomi kaip tinkamiausia pamaina automobiliams su vidaus degimo varikliais. Momentalus sukimo momentas užtikrina įspūdingą akceleraciją, tylus elektros variklių veikimus siūlo aukštą komforto lygį, o nulinė tarša padeda didmiesčiuose sumažinti taršos lygį.

REKLAMA

Automobiliai, turintys elektrinę pavaros sistemą: „Tesla Model 3“, „Hyundai Kona“, „Peugeot e-2008“, „Renault Megane e-Tech“, „BMW iX“ ar „Volkswagen ID.4“.

Švelnioji hibridinė pavara (MHEV)

Hibridinė pavara, kuri pastaruoju metu labai dažnai suklaidina daugelį vairuotojų. Daugelis tikisi, jog jos veikimas bus kone identiškas „HEV“ pavarą turintiems analogams, tačiau švelniąją hibridinę pavarą turintys automobiliai su jais neturi nieko bendro, mat jie negali, nors ir trumpo atstumo, važiuoti naudodami vien elektros pavarą.

REKLAMA
REKLAMA

Šie automobiliai turi papildomą akumuliatorių ir starterį-generatorių, kuris tiekia elektros energiją, kai pagrindinis vidaus degimo (benzininis arba dyzelinis) variklis yra išjungtas, kartu padeda greitai jį užvesti sustojus prie sankryžos. Nors ši pavaros sistema nesuteikia galimybės įsibėgėti važiuojant tik elektra, tačiau vietoje to ji sumažina degalų sąnaudas bei anglies dvideginio emisiją. Papildoma elektros baterija įkraunama automobiliui lėtėjant ar jį stabdant – tuo metu panaudojama energija, kuri šiaip būtų iššvaistyta.

Automobiliai, turintys švelniąją hibridinę pavarą: „Volkswagen Golf e-TSI“, „Volvo V90 B5“, „Subaru Forester e-Boxer“, „Suzuki Swift Hybrid“, „Renault Arkana“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hibridinis automobilis (HEV)

Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse sparčiai paplitęs automobilio tipas, kurį sudaro vidaus degimo variklis ir elektros variklis. Pastarasis įprastai leidžia tam tikrą atstumą įveikti naudojant elektros pavarą, tačiau galimas atstumas dažniausiai būna nedidelis. Vis dėlto, efektyviai veikianti hibridinė pavara nuolatos naudoja tai elektros, tai vidaus degimo, arba abiejų jėgos agregatų energiją, jog padėtų automobiliui efektyviai judėti.

Nors elektra nuvažiuojamą atstumą riboja itin maža baterijos talpa, tačiau ji šiuose automobiliuose yra skirta sumažinti krūvį tenkantį vidaus degimo varikliui. Baterija hibridiniuose automobiliuose įkraunama važiuojant, riedant ar stabdant.

REKLAMA

Automobiliai, turintys hibridinę pavarą: „Toyota Yaris“, „Toyota Corolla“, „Toyota Prius“, „Lexus NX 300h“, „Honda Civic e:HEV“.

Iš tinklo įkraunamas hibridas (PHEV)

Techniniu požiūriu, iš tinklo įkraunamas hibridinis automobilis yra išplėstinė įprastos hibridinės pavaros versija.

Skirtumas tas, kad tradiciniame hibridiniame automobilyje baterija įkraunama stabdymo metu arba naudojant vidaus degimo variklio energiją. O štai iš tinklo įkraunamo hibridinio automobilio baterijas galima įkrauti iš išorinio maitinimo šaltinio, pavyzdžiui, buitinio elektros lizdo.

Šiuo metu rinkoje yra pakankamai daug iš tinklo įkraunamo hibrido pavarą siūlančių automobilių, galinčių su viena įkrova nuvažiuoti nuo 30 iki 100 kilometrų.

Automobiliai, turintys iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą: „Audi A3 e-Tron“, „BMW 330e“, „Mercedes-Benz GLE 550e“, „Porsche Panamera E-Hybrid“, „Toyota Prius PHEV“ ar „Volvo XC90 T8“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų