Du vokiečiai, inžinierius Stefan Simmerer ir televizijos laidos vedėjas Dirk Gion, elektromobiliu su jėgos aitvaru „perkirto“ Australijos žemyną. Šiai neįprastai kelionei jiems prireikė pustrečios savaitės.
Tokios neįprastos kelionės įvykdavo ir anksčiau. Tačiau dar niekada to nepadarė, važiuodamas su aparatu ir neįprasta pavara.
Du vokiečiai entuziastai elektromobiliu, kuris važiavo išskirtinai tik vėjo teikiamos energijos dėka, Žaliajame kontinente įveikė apie 5 tūkstančius kilometrų išilgai pietinės pakrantės.
Su tokia transporto priemone jie pasiekė tris pasaulio rekordus, o elektros kištukams ekstremalai išleido 10 eurų.
Neįprastą aparatą „Wind Explorer“ į Australiją atvežę inžinierius Stefan Simmerer ir televizijos laidos vedėjas Dirk Gion kelionei nuo Albany iki Sidnėjaus užtruko 18 dienų.
Oficialiai ekspedicija startavo sausio 26 dieną, o jų pačių įsivaizduojamą finišo liniją kirto vasario 12 dieną.
Elektra šiam aparatui buvo gaunama stotelėse, išskleidžiamos vėjo turbinos dėka. Beje, rekordinės, nes anksčiau niekas automobiliais nesivežė 2,7 metrų pločio tokios pagalbininkės.
Tik dalyje kelionės, priklausomai nuo oro sąlygų, elektromobilį pakraudavo elektros lizduose ir pradžioje kelionės, kai komanda išbandė šią neįprastą transporto priemonę.
Visos išardytos vėjo generatoriaus dalys buvo elektromobilio viduje.
Malūnsparnį vokiečiai iškeldavo ant bambukinės karties, o sumontuoti prireikdavo apie 30 minučių: tvirtindavo smėliu, akmenimis, gruntu. Maksimalus šios vėjo turbinos galingumas - vienas kilovatas.
Antras drąsus sprendimas - jėgos aitvaras. Dėkingų oro sąlygų metu vokiečiai į dangų iškeldavo aitvarą, kuris tempdavo elektromobilį: taip jie išvystydavo net iki 60 km/val. greitį ir taupydavo elektros energiją.
Tiesa, jėgos aitvaro tempiamą elektromobilį tuo metu valdyti buvo labai nelengva. Tiesa, kartais stropos užsikabindavo už telegrafo stulpų laidų, todėl tekdavo sustoti.
„Kai artėdavo medžiai... - pasakojo šios kelionės dalyviai. - ... aitvarą pritraukdavome beveik iki pat elektromobilio.“
Tačiau, turėdami erdvės ekstremalai iškeldavo aitvarą aukštyn ir atidžiai sekdavo vėjo kryptį.
Du drąsuolius lydėjo elektromobilio bei vėjo turbinos remonto bei pagalbininkų komanda. Jie miegojo savo furgone, ten pat buvo maistas ir vanduo.
Anksčiau jau bandyta jėgos aitvarą „įkinkyti“ į aparatą ant ratų. Tačiau dar niekas jų nenaudojo ilgoje kelionėje ir dar su egzotiška jėga.
2006 metais BMW kompanija specialiai D.Gion komandai perdirbo F-1 bolidą į vėjo automobilį: išėmė transmisija, variklį, prikabino jėgos aitvarą. Aerodrome šis keistas aparatas išvystė bet 80 km/val greitį.
4800 kilometrų atstumą Australijoje vokiečiai pažymėjo trimis rekordais: niekas kontinento nekirto vėju valdomu aparatu, be to „Wind Explorer“ nuvažiavo rekordinį greitį.
Be to, ekstremalai pasiekė tokių aparatų važiavimo rekordą - beveik 16 valandų, per kurias nuvažiavo 493,5 kilometrus. Tai įvyko sausio 3 dieną: nuo 5.30 iki 21 val.
Maksimalus šio aparato greitis, kurį ir išvystė vokiečiai aerodrome - 80 km/val.
Anksčiau Stefan ir Dirk yra atlikę įvairių kelionių, kuriose reikėjo ištvermės ir išmonės. Idėja draugams kilo ekologinės kelionės per Australiją metu. Netrukus jie rado pramoninį partnerį - vokiečių kompaniją „Evonik“, kuri aparato gamybai davė kompozitines medžiagas, ličio-jonų elementus, tapo pagrindiniu rėmėju.
Šis elektromobilis sveria 200 kilogramų, elementų talpa - 8 kilovatvalandžių ir be sustojimo galima nuvažiuoti 400 kilometrų.
Iš minėto 200 kilogramų svorio 20 svėrė vėjo turbina, 90 - akumuliatorius, 90 - elektromobilio konstrukcija.
Vokiečiai pažymi, kad elektriniu režimu 100 km kelio jie sunaudojo 2 kilovatvalandes. Kiekvieną dieną jie nuvažiuodavo nuo 20 iki 490 kilometrų.
Dienos rekordas - 493 kilometrai pasiektas dėka jėgos aitvaro.
Per šią kelionę „Wind Explorer“ 2100 km nuvažiavo, naudodamasis elektros energija iš elektros lizdų, 2280 km pasinaudojęs vėjo turbinos sukurta energija, o 420 km - jėgos aitvaru.