Zoologijos sodas „Zveriuški – ne igruški!“ („Žvėreliai – ne žaisliukai!“), kuris leidžia lankytojams įeiti į aptvarus ir bendrauti su gyvūnais, sako, kad meškėnas per filmavimą ir fotografavimą buvo traumuotas, demoralizuotas ir patyrė seksualinį priekabiavimą.
Reklamos studija „Art-Msk“ nurodė, kad reklamuos patalynę ir rankšluosčius. 2016 metų rugpjūtį zoologijos sodas tam reikalui išnuomojo meškėną. Vėliau studija savo svetainėje paskelbė nuotrauką ir klipą, kuriuose meškėnas matomas su nuoga mergina.
Zoologijos sodo vadovybė pareikalavo pašalinti nuotraukas ir klipą, nes jie neatitinka sąlygų, kuriomis buvo išnuomotas meškėnas, o 2016 metų spalį, negavusi jokio studijos atsakymo, kreipėsi į teismą su prašymu įpareigoti „Art-Msk“ įvykdyti reikalavimus ir atlyginti meškėnui padarytą moralinę žalą. Teismo data dar nepaskirta.
Zoologijos sodo pareigūnai idėją panaudoti gyvūną erotinėms nuotraukoms pavadino „zoofiliška ir amoralia“.
Atskirame ieškinyje zoologijos sodas prašo teismų oficialiai uždrausti erotines nuotraukas su gyvūnais, nes jomis, darbuotojų teigimu, pažeidžiamos gyvūnų teisės.
„Filmuodama meškėną šalia apsinuoginusios moters, studija padarė žalą meškėnų populiacijai, nes dabar visiems, kas matė minimą klipą ir nuotrauką, meškėnai asocijuosis su erotika“, – sakoma zoologijos sodo ieškinyje.
Tai savo ruožtu galėtų paveikti žmonių požiūrį į gyvūnus ir visam laikui susieti meškėnus su erotika, pažymima dokumente.
Reklamos studija zoologijos sodo pasipiktinimą pavadino absurdišku.
„Žinote, visa ši situacija – visiškas absurdas. Reikalas tas, kad meškėnas pats nutempė aktorės liemenėlę ir pasislėpė po lova“, – aiškino „Art-Msk“ vienas vadovų Valerijus Bogatovas.
„Mes prašėme dresuoto gyvūno, nes meškėnai iš principo labai nevaldomi. Bet mums davė šitą, jis buvo jaunas ir nuolat pabėgdavo. Galiausiai po kelių dublių jis nudžiovė apatinius ir juos sugraužė. Kai zoologijos sodo atstovai pranešė mums, kad kreipiasi į teismą, mes jiems pasakėme, jog tuomet iškelsime atsakomąjį ieškinį, kad jie atlygintų už liemenėlę“, – pridūrė V.Bogatovas.
Vis dėlto keliama prielaida, kad šis incidentas buvo iš anksto surežisuotas, siekiant pritraukti dėmesio. Kaip praneša televizija „360“, 2016 metų balandžio ir birželio mėnesiais „Art-Msk“ svetainėje buvo pasirodęs skelbimas, kad ieškomi meškėnas ir dresuotoja „filmuotis vaizdo reklamoje ir dalyvauti skandalingoje akcijoje“.