• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mados pasaulyje netyla kalbos apie tai, kaip moteriškus drabužius demonstravo vyras. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir ant podiumo pasirodęs transeksualas. Kas tai: mados revoliucija ar dar vienas gudrus rinkodaros triukas?

Mados pasaulyje netyla kalbos apie tai, kaip moteriškus drabužius demonstravo vyras. Ne mažiau dėmesio sulaukė ir ant podiumo pasirodęs transeksualas. Kas tai: mados revoliucija ar dar vienas gudrus rinkodaros triukas?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dizaineriai siekia reklamos

Garsiausių dizainerių podiumus užkariauja ne tik patrauklios manekenės, vis dažniau populiariųjų modelių sąrašuose atsiranda transeksualai ir androginiški (kai vienos lyties individas turi kitos lyties bruožų) asmenys.

REKLAMA

Andrejus Pejicas – serbų kilmės modelis, itin daug dėmesio sulaukęs po dizainerio Jeano Paulio Gaultier kolekcijos pristatymo, kur pasirodė vilkėdamas nuotakos suknelę. Tiesa, tai nebuvo modelio debiutas vilkint moteriškais drabužiais:  jis taip pat užėmė itin aukštą vietą seksualiausių moterų rinkimuose.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas atvejis, kada garsių mados namų modelių gretas papildo transeksualas – Lea T, kuris dirbo „Givenchy“ kompanijoje.  Lea T. Pripažinta viena patraukliausių manekenių ir drąsiai demonstruoja dailiosios lyties apatinį trikotažą, mat jam(jai) jau atlikta lyties keitimo operacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kartais gamta padaro klaidų, transeksualų visada buvo ir bus. Jie niekam blogo juk nedaro“,  - portalui Balsas.lt kalbėjo dizaineris Aleksandras Pogrebnojus.

A. Pogrebnojus (Fotodiena/Simono Švitros nuotr.)A. Pogrebnojus (Fotodiena/Simono Švitros nuotr.)

Vyro nuomone, mados pasaulyje visiškai nesvarbu, kas demonstruoja moterišką drabužį. Savarbiausias dalykas yra rezultatas, taip pat rūbai turi gerai atrodyti.

REKLAMA

„Visi žinome fotošopo bajerius ar makiažo stebuklus, kada negali atskirti, kokios lyties yra modelis. Šiuo atveju dizaineriai nori, kad visi kalbėtų. Man asmeniškai tokia reklama yra impotentiška“,- tokį požiūrį  apie androginiškus modelius portalui Balsas.lt atskleidė dizaineris.

REKLAMA

Modelio niekas nebešokiruoja

Modelių agentūros „Image group“ savininkė ir manekenė Meda Jonaitytė kasdien susiduria su dizainerių pageidavimais atrinkti merginas ar vaikinus fotosesijoms, kolekcijų pristatymam,tačiau prašymo surasti androginišką asmenį – to dar neteko išgirsti iš  Lietuvos mados kūrėjų lūpų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai dirbi modeliu, puikiai supranti, kad tavo darbas yra kuo geriau išpildyti dizainerio idėją, stengiesi tai atlikti kuo profesionaliau. Žinoma, tam tikri dalykai gali emociškai paveikti, tačiau šokiruoti ar stebinti – tikrai ne“, - apie manekenų darbo kasdienybę pasakojo Meda.

Modelių agentūros savininkės nuomone, užsienio dizainerių sprendimas dėl minėto  įvykio yra tik dėl marketingo. Tendencija to pavadinti ji nebuvo linkusi, greičiau tai šio sezono išraiška. Kaip žinia, didžioji dalis mados dizainerių vyrų priklauso  seksualinėms mažumoms, todėl jų idėjos gali būti įvairiausios.

REKLAMA

„Ne pirmi metai, kada vyrų drabužiai ir kiti dalykai moteriškėja, taip kuria seksualinių mažumų dizaineriai, tai nieko nebestebina. Tiesa, Lietuvoje tokie dalykai priimami ne itin tolerantiškai, tad abejoju, ar kada išvysime transeksualus ant mūsų podiumo, nebent dizaineris norėtų plačiai eskaluojamo skandalo“, - kalbėjo moteris.

REKLAMA

Lietuvių mąstymas - provincialus

Sociologė Margarita Jankauskaitė siūlė prisiminti istoriją. Visuomenė linkusi tikėti, kad suknelė tėra tik moteriškas drabužis, tačiau, Antikos laikais abiejų lyčių atstovai dėvėjo panašius drabužius. M. Jankauskaitė taip pat minėjo filosofo Aristotelio teoriją apie moters vaidmenį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

M. Jankauskaitė (Fotodiena/Roberto Dačkaus nuotr.)M. Jankauskaitė (Fotodiena/Roberto Dačkaus nuotr.)

„Buvo teigiama, kad moteris fiziologiškai yra neišsivysčiusi, dėl to buvo vadinama gamtos klaida, tik XVIII amžiaus pabaigoje jos vaidmuo pasikeitė. Tad reiktų atsargiau kalbėti apie tai, kurie drabužiai yra moteriški, kurie vyriški“, - kalbėjo socialogė.

REKLAMA

M. Jankauskaitės nuomone, mados pasaulio atstovai linkę rinktis androginiškus ar transeksualus modelius dėl naudos, nes dizaineriai minėtų manekenų dalyvavimą pateikia kaip egzotišką įvykį, todėl, kad toks yra mados verslo tikslas - stebinti ir pasipelnyti. To, M. Jankauskaitės teigimu, neturėtų būti.

REKLAMA

Moters nuomone, tokia mados naujiena užsienio šalių gyventojų nešokiruoja, bet Lietuvoje situacija yra visiškai kitokia - socialogė sunkiai įsivaizduoja transeksualus  mūsų šalies modelių gretose.

„Tie žmonės lygiai tokie patys, kaip mes, jie turi teisę į pilnavertį gyvenimą, pasaulyje jie priimami tolerantiškai, tačiau lietuvių visuomenė niekaip nesusitaria dėl homoseksualių žmonių, ką jau kalbėti apie transeksualus. Mūsiškius tai šokiruoja, nes mąstymas yra gana provincialus, pasaulyje tai yra normalu“,  - pasakojo socialogė.

Moteris priminė šių metų ,,Eurovizijos" konkursą, kuriame Izraeliui atstovavo taip pat anksčiau vyro lytį turėjusi atlikėja Dana. Socialogė tvirtino, kad tai parodo, jog pasaulyje lyčių ribų nėra: talentingi gali būti visi.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų