• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau birželio 8 d. įvyks nacionalinių kino apdovanojimų „Sidabrinė gervė 2025“ ceremonija, kurios metu bus įvertinti geriausi pastarųjų metų filmai. Kaip ir kasmet, kūrėjams bus išdalinta ne tik 18 statulėlių, bet ir „Sidabrinės gervės“ kiaušinis už geriausią studento darbą. Šiemet į nominaciją pretenduoja 5 trumpametražiai studentų filmai, kuriuos bus galima pamatyti atviroje peržiūroje gegužės 23 d. 

4

Jau birželio 8 d. įvyks nacionalinių kino apdovanojimų „Sidabrinė gervė 2025“ ceremonija, kurios metu bus įvertinti geriausi pastarųjų metų filmai. Kaip ir kasmet, kūrėjams bus išdalinta ne tik 18 statulėlių, bet ir „Sidabrinės gervės“ kiaušinis už geriausią studento darbą. Šiemet į nominaciją pretenduoja 5 trumpametražiai studentų filmai, kuriuos bus galima pamatyti atviroje peržiūroje gegužės 23 d. 

REKLAMA

Šiais metais „Sidabrinės gervės“ apdovanojimams pasiūlyta rekordiškai daug – net 19 studentų darbų. Penki įsimintiniausi vaidybiniai, dokumentiniai ir animaciniai darbai atsidūrė nominantų sąraše. Nugalėtojui atiteks ne tik statulėlė, bet ir renginio rėmėjų „Telia Play“ įsteigtas piniginis prizas, rašoma pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp filmų nominantų – vienintelis animacinis šių metų filmas – režisierės Rebekos Salomėjos Kavaliauskaitės juosta „Namo“ (Vilniaus kolegija). Anot kūrėjos, šis filmas – švelnus priminimas, kad namai – ne vieta prie kurios turėtume būti pririšti, o jausmas.

REKLAMA

„Animaciją iš tiesų pasirinkau atsitiktinai. Studijuojant medijų dizainą kolegijoje turėjome rinktis vieną iš dviejų tolesnių krypčių – animaciją arba montažo režisūrą. Žiūrint iš darbo pusės, montažo režisierių gretose konkurencija itin didelė, o animacijos sritis Lietuvoje atrodė ganėtinai nauja ir perspektyvi.

Tik vėliau pajaučiau, kad animacija man artima ir dėl savo teikiamų saviraiškos galimybių. Man šis žanras tapo ypatingas tuo, kad priešingai nei vaidybiniame kine, kur esi priklausomas nuo aktorių ar didesnės komandos, animacijoje gali sėkmingai dirbti ir vienas. Atrodo, kad galvoje matyti ir animacijoje realizuoti vaizdai galutiniame produkte žiūrovų jaučiami intymiau ir asmeniškiau“, – pasakoja R. S. Kavaliauskaitė. 

REKLAMA
REKLAMA

Geriausio studento darbo kategorijoje varžosi ir režisieriaus Dovydo Drakšo filmas „Praeis“ (London Film School). Praėjusių metų gegužę režisierius su šiuo filmu atstovavo Lietuvą 77-ojo Kanų kino festivalio specialioje programoje „La Cinef“, skirtoje kino mokykloms. Filmo centre – tėvo, užsiimančio cigarečių kontrabanda – bei dukros santykiai 2000-ųjų Lietuvoje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Po nemažai metų, praleistų užsienyje, pajutau stiprų norą grįžti ir kurti filmą namuose. Būtent tada man pradėjo ryškėti tėvų ir vaikų santykių tema – ypač dviejų kartų susidūrimas: vyresnės kartos, suformuotos priespaudos, ir jaunesnės kartos, kupinos vilčių bei troškimo keistis.

Mane domino ne tik kartų skirtumai, bet ir tai, kaip keičiasi mūsų požiūris į tėvus mums patiems bręstant. Dažnai tai, kas vaikystėje atrodė savaime suprantama ar skaudu, su laiku įgauna visai kitų atspalvių. Šis filmas man buvo būdas ne tiek pateikti atsakymus, kiek kelti klausimus – pirmiausia sau pačiam. O vėliau galbūt tie patys klausimai iškils ir žiūrovui“, – teigia D. Drakšas.

REKLAMA

Tarp „Sidabrinės gervės“ nominantų – atvirumą dovanojanti jaunoji kino kūrėjų karta

2000-ųjų atmosferą filme perteikiantis režisierius tikisi, kad šis laikotarpis ekrane paskatins labiau įsižiūrėti į dabartį ir pastebėti tai, ką dažnai praleidžiame pro akis. „Šiandienos progresyvus lietuvis dažnai vakarėja neatsigręždamas, o kai vieną dieną visgi atsigręžia, nustemba – pasaulis, kurį paliko už nugaros, atrodo svetimas ar net atgrasus. Tačiau būtent tas pasaulis irgi yra jo tapatybės dalis. Man norėtųsi, kad mažiau stebėtumėmės, o daugiau stebėtume ir bandytume atrasti, kas mus sieja, o ne skiria,“ – pasakoja D. Drakšas.  

REKLAMA

Net trys šių metų darbai atkeliauja iš LMTA Nacionalinės kino mokyklos (KIMO). Pirmuosius metus naujose erdvėse baiginėjantys studentai pamažu prisipratina auditorijas, studijas, sales ir jas išnaudoja filmų kūrime. 

„Kiekviena karta ateina keldama panašias bendražmogiškas temas, kurios jiems yra svarbios ir aktualios – kartų skirtumai, emocinio ryšio paieškos ir pan. Manau, kad studijų metais sudėtingiau suvokti apie ką kalbėti, nes apie pasaulį norisi pasakoti plačiai. Kuo labiau studentai atsigręžia į save kine, tuo tam tikros temos tampa artimesnės ir aktualesnės. Nuoširdumas ateina, kai kūrėjai kalba apie dalykus, kuriuos jau yra patyrę, supratę, išgyvenę. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šių metų nominantų sąraše – trys KIMO studentų darbai, du vaidybiniai filmai ir vienas dokumentinis. Stebint šių režisierių augimą, bendraujant, žiūrint jų kuriamus darbus, savitumo paieškas, nesunku atskirti ir jų individualų braižą, pastebėti tik jiems būdingas detales. Tikriausiai, net nematęs filmo titrų galėčiau pasakyti, kurio tai studento darbas ir tai labai žavu. Kūrėjai nesusiniveliuoja, išlaiko išskirtinumą, išlieka tokie, kokie yra, o ne vadovaujasi tam tikrais nubrėžtais rėmais“, – pasakoja KIMO vadovas V. Dambrauskas.

REKLAMA

Dar vienas KIMO studentų darbas – Klaudijos Matvejevaitės filmas „Koziriai“. 

„Nors istorija turi tam tikro ironiško atsiribojimo, man ji labai asmeniška: ilgą laiką kovojau su jausmu, kad taip stipriai gyvenu savo galvoje, jog jaučiuosi atskirta nuo kitų žmonių, negalinti su jais rasti ryšio. Tą pastebiu ir kituose žmonėse, ypač savo kartos ir vyresniuose. Pagrindinė filmo herojė ir yra išraiška to, kas atsitinka, kai įstringi savo paties galvoje ir projekcijose. Šiuo filmu siekiau iššaukti žiūrovo tapatinimąsi su heroje per daugeliui pažįstamą nepatogumo jausmą ir nepasitikėjimą savimi pažindinantis su naujais žmonėmis.

REKLAMA

Labai džiaugiuosi, kad šiandieninė karta, mano akimis, kuria labai nuoširdžiai, puikiai valdo amatą ir yra jam atsidavę. Kalbant apie lietuvišką trumpametražį kiną, taip pat smagu matyti kūrėjus, nepasiduodančius pasauliniams trendams. Palinkėčiau neįtikėti, kad tik koks nors vienas kino stilius ar forma yra mums įkandamas ar vertingas, ir siekti, kad lietuviškas kinas būtų daugialypis ir įvairus“, – pasakoja K. Matvejevaitė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarp nominuotų filmų – dokumentinė juosta „Subtilus reikalas“. „Sidabrinės gervės“ kiaušiniu prieš metus apdovanotos režisierės Mildos Augustaitytės filme – įvairias reakcijas iššaukianti tema apie mokslininkų darbą su palaikais. Anatomijos profesorius į savo kasdienybę įsileidžia kino kūrėjus, o bandant pažvelgti, kas po mirties vyksta su kūnu, pamažu skleidžiasi ir paties anatomo portretas. 

REKLAMA

Geriausių filmų sąraše ir režisierius Arnas Balčiūnas. 2022 m. jo kurtas filmas „Blausos“ jau taip pat buvo apdovanotas „Sidabrinės gervės“ kiaušiniu. Šiemet į apdovanojimą režisierius pretenduoja su trumpametraže juosta „Pravažiavus Napoleono kepurę“. Filmo centre – sūnus ir tėvas, grįžtantis iš psichiatrinės ligoninės.

Visi penki filmai bus parodyti gegužės 23 d. 16.30 val. KIMO vyksiančioje peržiūroje. Po jos vyks diskusija su filmų režisieriais, kurią moderuos Mikas Žukauskas – kino, televizijos ir teatro režisierius, montažo režisierius, vaizdo menininkas, LMTA absolventas ir dėstytojas, dviejų „Sidabrinių gervių“ bei „Auksinio scenos kryžiaus“ laureatas. Daugiau informacijos apie renginį čia.

Apdovanojimų ceremonija vyks birželio 8 d., LVSO koncertų salėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų