Valstybinių miškų urėdijos pranešimą, kuriame insitutcija paneigė savo teiginius, neva keturračiu važiavęs Linas Kleiza 2021-ųjų sausį vykusio reido metu nenorėjo sustoti ir važiavo ne keliais, vyras paviešino savo socialiniuose tinkluose.
Oficialiame Valstybinės miškų urėdijos atsiprašyme, kuris buvo paskelbtas dar 2021-aisiais, skelbiama: „2021 m. sausio 30 d. visuomenės informavimo priemonėse VĮ Valstybinių miškų urėdijos pareigūnų buvo paskleista tikrovės neatitinkanti informacija, kad Linas Kleiza padarė administracinius nusižengimus, nes nevykdė VĮ Valstybinių miškų urėdijos pareigūno teisėto reikalavimo sustabdyti transporto priemonę ir važinėjo keturračiu ne keliais. Dėl paskleistos tikrovės neatitinkančios informacijos atsiprašome Lino Kleizos.“
Primename, kad įkliuvės apklinkosaugininkams, šie tvirtino, kad Kleiza iš karto nepakluso reikalavimui sustoti, be to, daro prielaidą, kad jis galimai dar ir važinėjo keturračiu draudžiamose vietose miške.
Pareigūnai Nemenčinėje 2021-aisiais tikrino, kaip keturračių vairuotojai laikosi kelių eismo ir gamtos apsaugos reikalavimų. Žymėtu automobiliu važiuojančiam aplinkosaugininkui reikalaujant, Linas Kleiza iš karto nesustoja ir pravažiuoja pro šalį. Jam kelią užkerta tik policijos automobilis.
Aplinkosaugininkas teigia, kad iš karto nesustojusiam Kleizai gresia 600 eurų bauda.
„Jis net neturėjo ketinimo sustoti, buvo vykdomas išvažiavimas į priešpriešinę eismo juostą su tikslu užblokuoti kelią. Bet pirmas keturratis išvengdamas šalikele apvažiavo mūsų tarnybinį automobilį. Tik iš paskos policijos automobilis, jam pavyko sustabdyti.
Mūsų pusėje teisena bus pradėta už nesustojimą specialiajam automobiliui“, – TV3 sakė aplinkosaugininkas Jonas.
Netoli šios vietos gyvenantis Linas Kleiza teisinasi nesupratęs, kad aplinkosaugininkas jį stabdo.
„Aš net nemačiau, kad pareigūnai, neatkreipiau dėmesio į šitą mašiną. Kai policija stabdė ir sustojau. Bet kai kitoj juostoje važiuoja įsijungęs. Aš nepripratęs su šalmu važinėti, išgąstis, iš karto ir sustojau. Pirmąkart su miško saugotojais, urėdija teko susidurti. Nuo pareigūnų niekada nebėgau ir neturiu dėl ko bėgti.
Išvažiavau keturračiu pasivažinėti, naujai įsigyta priemonė, pareigūnai stabdė, sustojom, išsiaiškinsim, kažkoks nesusipratimas. Gal aš kažko nežinojau, į ką reikia atkreipti dėmesį. Nematau čia didelės problemos, jei kažkas bus, reikia ištaisyti ir pasitaisyti“, – tvirtino pats L. Kleiza.
Pareigūnams pradėjus tikrinti Lino Kleizos keturratį paaiškėja, kad jis be valstybinių numerių ir neregistruotas. Jam trūksta ir privalomojo civilinės atsakomybės draudimo.
Anot L. Kleizos, transporto priemonė dar neužregistruota, dokumentai namie.
„Vairuotojas vairavo keturratį, kuris neįregistruotas nustatyta tvarka. Keturratis neapdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Ir tikslinam, galimai, tiksliname dar, kad vairuotojas vairavo transporto priemonę keturratį neturėdamas kategorijos. Jei vairuotojas per metus nebuvo už draudimą baustas, bus pusė minimalios baudos 30 eurų, jei neįregistruota ir nebuvo baustas, 15 eurų bauda. Toliau žiūrėsim“, – sakė Kelių policijos patrulis Marijonas Grauskas.
Linas Kleiza pasakoja neseniai įsigyto keturračio esą tiesiog dar nespėjęs įregistruoti, tačiau labai norėjęs jį išbandyti apsnigtuose miško keliuose.
„Turiu tik porą dienų. Čia mano asmeninis, neseniai įsigijau, netoli gyvenu. Išvažiuoti pasivažinėti, pasidžiaugti gamta. Ketinom pasivažinėti miškų keliais ir tiek. Deja, miškai stipriai užversti medžiais, visi keliai, važiavau namo“, – pasakojo L. Kleiza.
Keturračių vairuotojai aplinkosaugininkų ir policijos pareigūnų akyse suformavo apie save nedrausmingų vairuotojų reputaciją. Dažnas neturi teisės vairuoti tokią priemonę, trūksta kitų dokumentų, ir dažnai mėgina sprukti nuo pareigūnų. Štai ir čia vienas iš trijulės keturratį vairuoja, o vairuotojo pažymėjimas jau nebegaliojantis.
Aplinkosaugininkai įtaria, kad šią trijulę pričiupo kelyje iškart po jų pasivažinėjimo miške. Štai pareigūnas rodo, kas jam kelia įtarimą.
Keturračiais galima važiuoti miške tik bendro naudojimo keliais, tačiau dažnas jų į mišką važiuoja pasivažinėti ir įspūdžių pasisemti kalnuotomis gaisro juostomis ir ardo miško paklotę.