Jauna studentė Maskvos mados savaitės metu pristatė drabužių kolekciją, kurioje garbinama Rusija ir skatinamas didesnis gimstamumas.
Dvidešimtmetė studentė Antonina Šapovalova, kilusi iš Kostromos, trejus metus dalyvaudavo rengiant Kremliaus demonstracijas ir akcijas. Vėliau ji rado dar vieną būdą parodyti žmonėms savo nacionalistinius įsitikinimus, rašo Vokietijos dienraštis „Welt“. Rusijos prezidento V. Putino džiaugsmui ant jos kuriamų marškinėlių - meilės išraiška tėvynei ir politiniai šūkiai: „Meilė yra rusų tautybės“ ar „Rusai žengia pirmyn“, o ant moteriškų apatinių puikuojasi užrašas: „Vova, esu su Tavimi“. (Vova - Vladimiro Putino vardo trumpinys).
Pagrindinis A. Šapovalovos kolekcijos įkvėpėjas - V. Putinas. Prieš prezidento rinkimus dizainerė, kuri yra Kremliaus remiamos jaunimo organizacijos „Naši“ narė, savo darbuose didžiausią dėmesį skyrė ir Dmitrijui Medvedevui. Dabar ji naudojasi V. Putino įtvirtintu nacionalizmu, kad išsikovotų sau vietą mados pasaulyje. „Rusija yra pats puikiausias prekinis ženklas“, - sakė A. Šapovalova Maskvos mados savaitės metu.
Nuo balandžio 10 d. A. Šapovalovos kolekcijos drabužius bus galima įsigyti ir prabangiame Maskvos prekybos centre GUM. Greta marškinėlių su patriotiniais šūkiais jaunoji dizainerė pristato ir drabužius, ant kurių puikuojasi matrioškos - tradicinės medinės rusiškos lėlės.
Pirmas didelis A. Šapovalovos kolekcijos pristatymas įvyko 2007 metų gruodžio 3 dieną Raudonojoje aikštėje, kai 30 000 žmonių šventė V. Putinui lojalios partijos „Vieninga Rusija“ pergalę parlamento rinkimuose.
„Vladimiras Putinas ir Rusijos valdžios atstovai turi mano marškinėlius“, - didžiuojasi dizainerė. Tarp jos rėmėjų ne tik V. Putinas, bet ir jo deleguotas įpėdinis D. Medvedevas.
Dizainerės drabužių kolekcija puikiai dera su „Naši“ koncepcija, kurios pavadinimas verčiamas kaip „mūsiškiai“. V. Putinui ištikima jaunimo organizacija įkurta 2005 metais, kai po „oranžinės revoliucijos“ Ukrainoje, kuioje dalyvavo daugiausiai jaunimas, Kremlius išsigando, jog panašūs neramumai gali kilti ir Rusijoje. Nuo to laiko jaunimas gali prisiekti ištikimybę „Naši“ ir tapti šios organizacijos nariais vasaros stovyklų metu.
Kai reikia surengti Kremliaus remiamą šou, į gatvę išeina dešimtys tūkstančių šios organizacijos narių. „Naši“ organizuoja ir agresyvias protesto akcijas tokiose šalyse kaip Estija ar Didžioji Britanija, kurias kaltina sąmokslais prieš Rusiją. Kai šie „rūpesčiai“ pradėjo atrodyti juokingi, „Naši“ atsigręžė ir į kitas problemas - pavyzdžiui gimstamumo skatinimą.
A. Šapovalova šiai problemai taip pat skyrė dėmesio savo drabužių kolekcijoje. Praėjusią vasarą D. Medvedevas apsilankė patriotinėje „Naši“ jaunimo stovykloje ir įsigijo marškinėlius, kuriais išreiškiama parama valdžios pastangoms didinti gimstamumą. Ant marškinėlių buvo užrašyta: „Sveikatos ministerija pataria: reprodukcija teigiamai veikia jūsų sveikatą“.
Sumokėjus apie 24 eurus dabar galima nusipirkti ir marškinėlius su užrašais: „Noriu turėti tris vaikus“ arba „Esu demografinio sprogimo pradžia“.
Nuotraukos iš tinklapio www.shapovalova.ru