Vairuotojai to laukė kiek daugiau nei dešimtmetį. Gamintojai taip pat. Ir pagaliau trečiadienį Vilniaus LDK Valdovų rūmuose su fanfaromis ir būgnais buvo pristatytas visiškai naujas „Volvo XC90“.
Tai yra pirmasis švedų ir kinų kompanijos „Geely“ kūrinys, kuris turės prikelti gamintoją iš sunkios finansinės padėties. Taip pat tai pirmasis „Volvo“ su moduline SPA (angl. Scalable Product Architecture) platforma, pagal kurią bus kuriami visi būsimi kompanijos modeliai.
Benzingalvius galbūt nuvils kompanijos sprendimas montuoti tik 2 litrų darbinio tūrio 4 cilindrų variklius, vardan žalesnės Žemės, tačiau galia jie neturėtų skųstis. Štai rudenį Lietuvą pasieksianti hibridinė visureigio versija „XC90 T8 Twin Engine“ , naudodama tik 2,1l/100 km, ne tik leis Žemei žaliuoti, bet ir pajudins ją iš vietos su savo 640 Nm sukimo momentu ir 407 AG galia. Pastarosios kaina prasidės nuo 77 200, o pigiausias modelis nuo 51 719 eurų. Lietuviai jau užsisakė 40 modelių, jų net nematę.
Kaip ir pridera skandinavams, XC90 salonas ne toks rafinuotas kaip Švedijos karaliaus miegamasis, bet nešlifuota mediena, šlifuotas aliuminis ir šviesi oda ir sužadėtuvių žiedą primenanti užvedimo svirtelė kvies apsigyventi automobilyje. Čia taip pat liko mažai klavišų, mat dauguma funkcijų atsispindės centrinėje konsolėje, kuri pagaliau pasukta portretiniu režimu. Skeptikai jau caksi, kad bus labai nepatogu ją reguliuoti su pirštinėmis, tačiau intuityvi pramoginė sistema reaguoja į vairuotojo komandas jam net neprisilietus. Beprotybė!
Na, ir išvaizda. Negalima sakyti, kad per 13 metų XC90 pasikeitė neatpažįstamai, tačiau jis atrodo ir pritrenkiamai, ir santūriai vienu metu. Skandinavų dievybės Toro kūjo formos žibintai, masyvios grotelės ir švelnios plokštumos... Vaizdas pralenkia žodžius, todėl kviečiame pasigrožėti ką tik išryškintomis nuotraukomis.