Vienintelės moterys žaliose šios 200 mln. dolerių (177 mln. eurų) vertinamos valdos Beverli Hilse pievelėse yra viešųjų ryšių darbuotojos dailiais kostiumėliais, o išdykavimas krūmuose yra paliktas povų ir papūgų būriui.
Kažkada Holivudo ekscesus simbolizavusioje 12-os miegamųjų viloje dabar tvyro verslą labiau primenanti atmosfera, laikantis „saugios darbui“ krypties, kuria žurnalas pasuko atsisakęs visiško nuogumo iš priekio ir pasirinkęs „tūkstantmečiui draugiškesnį“ etosą.
„1953 metų, kai Hugh Hefneris pristatė „Playboy“ pasauliui, politinis ir seksualinis klimatas beveik niekuo nebepanašus į šiandieną“, – prieš žurnalo pristatymą iš naujo kovo mėnesį sakė „Playboy Enterprises“ generalinis direktorius Scottas Flandersas.
Atėjus tokiems laikams, kai pornografija tapo lengvai pasiekiama internete, žurnalas kuria naują įvaizdį, o svetainė tapo santūresnė dar 2014 metų rugpjūtį, kad būtų leidžiama tokiose platformose kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.
Eugena Washington, naujausias žurnalo viršelio „veidas“ ir pirmoji naujosios, kuklesnės eros „Metų mergina“, praėjusį kartą pasirodė gruodį, kai visiškas nuogumas iš priekio dar buvo privalomas.
„Galvoju, kad nenuogumas yra didelis tramplinas teisinga kryptimi ... Faktas, kad mes būsime prieinamesni. Turėsime visiškai naują demografiją. Tai puikus naujas pasaulis“, – sakė ji AFP.
Geriausias redaktorius per visą istoriją
Visiškos nuogybės žurnale ėmė rodytis maždaug tuo metu, kai H.Hefneris 1971-aisiais už 1 mln. dolerių nusipirko „Playboy Mansion“, ėmė rengti savo garsiuosius vakarėlius ir įvedė aprangos kodą „tik apatiniai“ viešnioms.
Henri Matisse'o paveikslas, kurį nukabino ir cigarete degino Johnas Lennonas, iki šios dienos kabo netoli įeiti draudžiamo „Elvio kambario“, kur, kaip teigiama, dainininkas kartą miegojo su aštuoniomis „Playboy“ merginomis iš karto.
Viloje vis dar reguliariai rengiami vakarėliai, bet E.Washington, kuri dalyvavo praėjusioje Helovino šventėje, sako, kad šlovingos praeities ekscesai tikriausiai buvo sušvelninti.
„Tikrai buvo PG-13 (ne jaunesniems, nei 13 metų), bet super, super linksma“, – sakė ji AFP.
„Playboy“ posūkis pagrindinės srovės link buvo padarytas tokiu metu, kai „motininė“ kompanija parduodama už maždaug 500 mln. dolerių, o „Playboy Mansion“ – už 200 mln. dolerių ir su sąlyga, kad 90 metų H.Hefneris galės joje gyventi iki gyvos galvos.
Žurnalo tiražo pikas buvo 1972 metais – 7 mln., bet dabar yra maždaug 800 tūkst., sakė redakcijos direktorius Jasonas Burhmesteris, kuris nurodė, kad H.Hefneris, kaip oficialus vyriausiasis redaktorius, vis dar pasirašo kiekvieną žurnalo puslapį.
„Jis nebūtinai perskaito kiekvieną žodį ir redaguoja straipsnius, bet mes dukart per savaitę jam nusiunčiame visus maketus, kad juos peržiūrėtų“, – sakė J.Burhmesteris, duodamas interviu viloje „Playboy Mansion“.
„Jam patinka žinoti, kas vyksta, peržiūrėti nuotraukas ir medžiagą, ir galbūt šį bei tą pakeisti. Sunku ginčytis su labiausiai sėkmės lydimu žurnalo redaktoriumi per visą istoriją“, – pridūrė jis.
„Hefas yra romantikas“
Perėjimas internete prie „feisbukui draugiško“ turinio, kuriuo vartotojai nebijo dalytis socialinėje žiniasklaidoje, iškart 400-ais proc. padidino per mėnesį Playboy.com apsilankančių unikalių vartotojų skaičių, o jų vidutinis amžius sumažėjo nuo 47 iki reklamos užsakovams palankesnių 30.
Žurnalo laukia sunkus darbas siekiant tokios pačios sėkmės, o neseniai pranešimuose buvo teigiama, kad jis Jungtinėse Valstijose praranda 6 mln. dolerių per metus, nors ir kompensuoja licencijų mokesčiais iš dešimčių tarptautinių leidimų.
Pristatymas iš naujo buvo ne H.Hefnerio idėja ir suskaldė šeimą. Magnato 63 metų dukra Christie tai aistringai palaiko, o 24 metų sūnus Cooperis kritikuoja šį sprendimą ir skundžiasi, kad yra stumiamas į šoną.
Industrijos stebėtojai taip pat reiškė abejones dėl „Playboy“ galimybių atitrūkti nuo savo švelniai pornografinės praeities. Leidybos analitikas Samiras Husni sakė, kad žurnalas „neturi ateities, nes nebėra priežasčių jam egzistuoti“.
„Žinau, kad jis sensta, bet nežinojau, kad jis prarado protą“, – CNN sakė konkuruojančios imperijos „Hustler“ bosas Larry Flyntas, sužinojęs, kad H.Hefneris sutiko su kuklesniais nuogybės mastais.
„Playboy“ tvirtina, kad turi priežasčių optimizmui, ir praneša apie reklamos užsakymų pagausėjimą, pavyzdžiui, pirmąją savo sutartį su Detroito automobilių gamintoja „Dodge“, ir apie beveik 1,2 tūkst. mažmeninės prekybos vietų, kuriose žurnalas pirmą kartą imtas pardavinėti.
„Galiausiai Hefas jums pasakys, kad yra didelis romantikas ir kad niekada svarbiausias dalykas nebuvo atviras nuogumas. Svarbiausia visuomet buvo sugestyvumas, romantika, mergina iš gretimo buto“, – sakė J.Burhmesteris.