Pasak A. Vasiljevo, šių parodų tikslas - pagaliau įsteigti Vilniuje Mados muziejų, kuriame būtų galima saugoti ir eksponuoti daugiau kaip 10 tūkstančių kolekcininko surinktų eksponatų. Unikalaus Rytų Europos regione Mados muziejaus, kuris turėtų pritraukti nemažai lankytojų ne tik iš Lietuvos, steigimo ir lėšų kaupimo tikslais neseniai įkurtas A. Vasiljevo fondas liudija rimtus pasaulyje garsaus kolekcininko ketinimus.
Vilniečiai pirmą kartą turėjo progos pažinti dalį A. Vasiljevo rinkinio 2009-ųjų rudenį, kai Vilniuje surengtoje parodoje „Karalienės Viktorijos laikų mada“. 2011 m. A. Vasiljevas atvėrė duris į dviejų dešimtmečių mados istorijos laikotarpį, garsėjusį stiliumi „art deco“. Tų pačių metų rudenį kolekcininkas pristatė dar vieną išskirtinę parodą „Nuo mini iki maksi. Septintojo dešimtmečio mada“. Visas parodas palydi išsami paties kolekcininko vedama ekskursija ir spalvingas pasakojimas.
1889 m. Paryžiuje gimusiam secesijos menui skirta paroda neseniai žavėjo Venecijos žiūrovus - pasak A. Vasiljevo, parodą aplankė apie 70 tūkst. žiūrovų. Kruopščiai parengtoje ekspozicijoje - daugiau negu šimtas restauruotų šio stiliaus suknelių, daugybė aksesuarų, fotografijų, tapybos paveikslų, baldų, derančių prie elegantiškojo laikotarpio aprangos.
Pasak A. Vasiljevo, į palyginti ramų, be karų, revoliucijų, karinių perversmų metą, vadinamą gražiąja epocha (1890-1914), įsiterpė „art nouveau“ (naujasis menas) stilius, lengvai ir žaismingai atsiskleidęs 1900-aisiais Paryžiaus pasaulinėje parodoje, nors jo vilnijimas buvo juntamas jau XIX a. paskutinį dešimtmetį. Naujasis menas augo stilizuodamas gyvosios gamtos formas, žaisdamas motyvų įvairove, ornamento asimetrija, o to meto menininkai įkvėpimo sėmėsi mistinėse viduramžių vizijose, simbolizmo literatūroje, Rytų kraštų mene, tautiniuose šaltiniuose.
„Art nouveau“ gyvavo neilgai, bet sklido po Europą greitu tempu, pasiekė Ameriką, net Japoniją. Kiekvienoje šalyje jis buvo truputį kitoks ir vadintas skirtingai - jugendu, modernu, secesija.
Šis stilius sutapo su kova už moterų teises ir jų vadavimusi iš korsetų, moteriško kostiumo formavimusi.
Parodoje „Secesijos mada“ eksponuojamos suknelės sukurtos modeliuotojų, siuvėjų ir siuvinėtojų garsiuose Europos madų namuose ir šios dienos žmogui demonstruoja patvarius šimtmečio senumo audinius, nėrinius, drabužių kirpimą, siuvinėjimus, aplikacijas bei daugybę nuostabių moterų ir vyrų mados priedų: batelių, rankinukų, skrybėlaičių, sagčių, smeigtukų, smeigių, pokylių užrašų knygelių, kvepalų flakonų, vėduoklių ir daug kitų per šimtą metų užmirštų daiktų, gražinusių gyvenimą, džiuginusių akį bei liudijusių secesijos įtaką visam jos meto daiktų pasauliui.
Paroda „Secesijos mada“ Taikomosios dailės muziejuje veiks iki 2013 m. spalio 31 dienos.