L.Reedo agentas Andrew Wylie sakė, kad dainininkas ir dainų kūrėjas mirė 11 val. Long Ailande – Niujorko dalyje, kur yra ir jo gimtasis Bruklinas.
„Priežastis buvo komplikacijos po kepenų persodinimo“, – AFP sakė A.Wylie, paminėdamas gegužę L.Reedui atliktą operaciją, be kurios, kaip sakė jo šeima, jis nebūtų išgyvenęs, nes jo būklė jau buvo labai prasta.
Pankmuzikos krikštatėviu laikomas L.Reedas su grupe „Velvet Underground“, kurią 1965-aisiais Niujorke įkūrė su velsiečių muzikantu Johnu Cale‘u, sukūrė naują kultūrinę visatą, pradėjo laiką, kai buvo plėtojamas jaunimo identitetas.
Ta „arthouse“ grupė 7-ajame dešimtmetyje buvo populiari ne dėl ypatingos sėkmės pardavimo srityje.
L.Reedo draugystė su tų laikų popmeno žvaigžde Andy Warholu padėjo grupei įgyti daug sekėjų. Šis menininkas sukūrė ir iškart simboliu tapusį banano atvaizdą grupės debiutinio albumo viršeliui.
1965 metais A.Warholas tapo grupės vadybininku, o ji parūpino muziką jo daugialypės terpės gastroliniam šou „Exploding Plastic Inevitable“ ir ėmė nuolat koncertuoti jo garsiojoje studijoje Niujorke „The Factory“.
Į „The Velvet Underground & Nico“ buvo įtraukta ritminė „I'm Waiting for the Man“ ir daug lėtesnė „Heroin“, kuri buvo laikoma tamsiu šio narkotiko nepaprasto poveikio liudijimu.
L.Reedas ne tik tapo garsiausiu miesto gyvenimo kronikininku rokeriu, bet ir padarė didelę įtaką ištisoms roko grupių kartoms, įskaitant REM, „Nirvana“ ir „Sonic Youth“.
Vienas toks menininkas Lenny Kravitzas, dainininkas ir gitaristas, „Twitter“ parašė: „Lou, ilsėkis ramybėje laukinėje pusėje“.
Britų rokeriai „The Who“ savo oficialiame puslapyje „Twitter“ rašo: „A.A., Lou Reedai. Eik ramiąja puse“. „Walk On The Wild Side“ buvo L.Reedo 1972 metų antro solinio albumo daina.
Užuojautos žinučių parašė ir Holivudo žvaigždės.
„Mirus Lou Reedui, Niujorkas neteko vieno savo originalų. Kaip liūdna. A.A.“, – „Twitter“ parašė aktorė Susan Sarandon.
1970 metais L.Reedas paliko „Velvet Underground“ ir pradėjo solinę karjerą, kurią daugelis laiko jo didžiausiu pasiekimu.
Davido Bowie prodiusuotame 1972 metų albume „Transformer“ buvo „Perfect Day“ ir „Walk on the Wild Side“, kurią kai kas laiko garsiausia jo daina. Tai odė avangardinio pogrindžio transvestito gyvenimui, persunktam sekso ir narkotikų.
Tačiau nepaisant visų liaupsių ne visi buvo L. Reedo darbų gerbėjai.
Jis papiktino kritikus – ir kai kuriuos ištikimiausių savo gerbėjų – 1975-aisiais išleisdamas „Metal Machine Music“ – 65 minučių trukmės triukšmo opusą, daugumos laikomą negalimu klausytis.
1979 metais žurnalas „Rolling Stone“ jį pavadino „ausį rėžiančiu elektroniniu purvu“.
L.Reedas, kuris neneigė smarkiai gėręs ir vartojęs narkotikus, 9-ajame dešimtmetyje pradėjo gyventi blaiviau ir daugiau kaip 30 metų užsiiminėjo tai dzi, tačiau liko toks pats „kietas“ muzikos mėgėjų akyse. Jis dažnai buvo matomas vilkintis oda ir siurbčiojantis ramunėlių arbatą.
1996 metais jis išgyveno tam tikrą renesansą, kai jo 1972 metų hitas „Perfect Day“ buvo panaudotas filme „Traukinių žymėjimas“ (Trainspotting), kurio veiksmas vyksta Edinburge ir kuris pasakoja apie heroino vartojimą. Ta juosta padėjo išgarsėti pagrindiniam jos aktoriui Ewanui McGregorui (Juanui Magregorui).
Pastaraisiais metais L.Reedas gastroliavo su „Metal Machine Trio“, kurią įsteigė 2008 metais drauge su kitais dviem menininkais ir kurios pasirodymai visuomet būdavo improvizacijos.
Transplantacija L.Reedui buvo atlikta po to, kai jo žmona, menininkė ir muzikantė Laurie Anderson pasakė, kad jis miršta nuo kepenų nepakankamumo.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.