Kiekvieną pavasarį „Litexpo“ tradiciškai pakviečia lankytojus į grožio industrijos parodą „Pelenė“. Šiemet paroda surengta jau dvidešimtą kartą. Joje dalyviai pristatė naujausias grožiui puoselėti skirtas priemones, pavasariu dvelkiančias aksesuarų kolekcijas. Žiūrovai galėjo stebėti parodos metu atvirame Lietuvos čempionate besivaržančius kirpėjus, visažistus ir nagų dailės meistrus, o didžiausia staigmena tapo Liutauro Salasevičiaus vakarinių suknelių kolekcijos pristatymas ir Policijos choro pasirodymas.
Kaip teigia Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė, Policijos choro iš Chorų karų pasirodymas – jų asociacijos dovana šiemet 20-metį švenčiančiai parodai „Pelenė“, jos dalyviams ir lankytojams.
Jubiliejinėje parodoje „Pelenė“ dalyvavo rekordinis skaičius įmonių – beveik 200. Didžioji jų dalis demonstravo profesionalios kosmetikos veidui, kūnui, plaukams naujienas.
Parodą šiemet aplankė 16.000 lankytojų. UAB “Synopticom” atliktos apklausos rodo, kad apie 20 proc. lankytojų profesija siejasi su grožio verslu – daugiausia tarp jų kosmetologių ir visažisčių bei kirpėjų. Apklaustieji lankytojai teigė, kad šiemetine paroda liko labai patenkinti dėl dalyvių ir jų pristatomų naujienų gausos, aktualios informacijos seminaruose ir įspūdingų šou programų. „Pelenėje“ sutikta kosmetologė Ana džiaugėsi parodoje atrastomis kosmetikos naujovėmis ir rodė įsigytas prekes savo grožio salonui – sakė, per parodą jų nusiperkanti beveik pusmečiui: „Tokia paroda galėtų vykti du kartus per metus – pavasarį ir rudenį, nes grožio srityje viskas labai greitai keičiasi. Jei nežinosi savo srities naujovių – prarasi klientus, tad visi kirpėjai ir kosmetologai skuba į „Pelenę“ kaip į atlaidus“.
Parodoje sutikta jauna dviejų vaikučių mama Asta sako atvažiavusi į parodą todėl, kad greit išskubės į darbą po ketverius metus trukusių motinystės atostogų – tiek laiko nenaudojusi nei akių tušo, nei nagų laiko, tad norėjo sužinoti grožio naujienų ir įsigyti grožio priemonių.
Dalyviai taip pat teigė likę patenkinti rezultatais ir mielai dalinosi savo nuomone bei pastebėjimais apie parodą, atkreipdami dėmesį, kad „Pelenės“ lankytojai tampa vis reiklesni.
Profesionalia prancūziška kosmetika „La Bioeshetique“ prekiaujanti UAB „Osterix Group“ parodoje pristatė didžiulę grožio priemonių paletę– vien plaukų priežiūrai skirtų produktų čia buvo galima rasti 120 pavadinimų. Įmonė taip pat siūlė veido, kūno priežiūros produktus, kosmetiką nuo saulės bei pristatė naujovę – kosmetikos priemones su obuoliais. Įmonės atstovė Irina Šaltis teigė, kad „Pelenės“ lankytojai sulig kiekvienais metais keičiasi – tampa vis reiklesni, ieško ne pigiausių, o geriausių grožio priemonių: „Parodoje padaugėjo tokių lankytojų, kurie grožiui pasiryžę išleisti daugiau pinigų“, - pasakojo p. Šaltis. Pasak jos, šiemet labiausiai nudžiugino tie lankytojai, kurie parodoje ieškojo tų pačių grožio priemonių, kurias pirko pernai.
Didelio lankytojų susidomėjimo sulaukė „Virmestos“ stendas. Įmonė prekiauja pavasario pranašais – akiniais nuo saulės. Jos atstovė Vida Vielavičienė pasakojo, kad šį pavasarį populiariausia prekė – madingi akiniai kvadratiniais rėmeliais, tačiau kiekvienas renkasi pagal savo skonį ir kišenę. „Virmesta“ parodoje pristatė pavasario-vasaros kolekciją ir parodą pavadino geru barometru – pasak V. Vielavičienės, tai, kokios prekės populiariausios parodoje, vėliau jos būna populiariausios ir parduotuvėse. Nors Lietuvoje populiarėja internetinė prekyba ir dažnas giriasi įsigijęs akinius nuo saulės internetu, įmonės atstovai dėl to nesijaudina – pasak jų, akiniai yra tokia prekė, kurią būtina matuotis, nes internetu įsigytas sezono hitas gali veržti ar kristi nuo nosies ar tiesiog nepatikti.
„Laiks Moda Lux“ direktoriaus pavaduotojas Tadeušas Meldiuk pasakojo, kad jų įmonė – tikra „Pelenės“ senbuvė, dalyvavusi beveik visose parodose. Įmonė prekiauja amerikietiška kosmetika. „Laiks Moda Lux“ parodoje pristatė ir prekiavo nagų priežiūros bei depiliacijos priemonėmis. Pasak T. Meldiuk, vis daugėja moterų, kurios ryžtasi profesionaliomis priemonėmis pasidaryti depiliaciją pačios, namuose, o populiariausia parodos prekė buvo madingi geliniai lakai. „Mūsų parduodama kosmetika vis daugiau domisi ne grožio specialistai, o eiliniai žmonės, norintys pasigražinti profesionaliomis priemonėmis“, - pasakojo direktoriaus pavaduotojas. Įmonės stende teko pastebėti ir depiliacijos priemones perkančių vyrų – du vyriškiai teigė sugebantys krūtinės depiliaciją pasidaryti patys, be grožio meistrų pagalbos, reikia tik gerų priemonių.
„Rekin International“ parodoje pristatė analogų Lietuvoje neturinčią naujovę – kosmetiką „Antioffice“. Ji skirta moterims, kurios visą dieną praleidžia biure – jų odą žaloja kopijavimo aparatų, faksų, liuminescencinių lempų spinduliuotė, todėl oda sausėja, pilkėja, jai reikia ypatingos priežiūros. Lietuvos mokslininkai sukūrė „Antioffice“ kosmetikos priemones, jos pagal aukščiausius kokybės standartus gaminamos Vokietijoje. Pasak įmonės direktoriaus Dano Budilovskio, šia kosmetika įmonė sėkmingai prekiauja užsienyje, ją po truputį atranda ir Lietuvos pirkėjos, ieškančios išskirtinių priemonių problemiškai odai.
„Palyginti su pirmosiomis parodomis, „Pelenė“ labai pasikeitė. Pirmojoje parodoje dalyvavo 25 įmonės, dabar – keli šimtai. Anksčiau į parodą ateidavo lankytojai, ieškantys pigesnių grožio priemonių, dabar ieškoma naujovių, informacijos“, - pasakojo parodos senbuvės „Erdesos“ direktorius Edmundas Vrublevskij. Jo įmonė parodoje prekiavo makiažo priemonėmis, šepetėliais, o didžiausio lankytojų susidomėjimo, kaip visada, susilaukė Egipto žemė – kosmetikos priemonė, kurią galima naudoti kaip makiažo pagrindą ar skaistalus. Stende dirbančios visažistės vos spėjo gražinti visas norinčias. Direktorius pasakojo, kad ši prekė jau seniai yra viena geriausiai parduodamų, netgi buvo atsiradę jos padirbinių. „Teko dėl to pakovoti ir teisme“, - prisimena. Gintarė Bendoraitytė, „BIOK laboratorijos“ atstovė, pasakojo, kad jų įmonė – seniausiai dalyvaujanti parodoje, savo gaminius pristato nuo pat pirmųjų parodos metų. Šį kartą parodoje įmonė pristatė atnaujinto dizaino vyriškos kosmetikos liniją „Aras“ bei dantų pastas „Ecodenta“.
„Mes „Pelenėje“ nesistengiame parodyti visko, ką gaminame – tik supažindiname lankytojus su įmonės naujienomis“ – pasakojo įmonės atstovė. Pasak jos, dėmesys lietuviškai kosmetikai neatslūgo nė per vieną „Pelenės“ parodą. Nemažai įmonių „Pelenėje“ pristatė profesionalią kosmetiką plaukams – plaukų priežiūros priemones ir dažus. Plaukų dažų dėžutėmis nešini skubėjo lankytojai ir iš „Evelitos“ stendo. Diana Jurevičiūtė, įmonės atstovė, pasakojo, kad jų įmonė – irgi parodos senbuvė, dalyvauja parodoje nuo pat įsikūrimo. Nors šiemet įmonės stendas sumažėjo, lankytojų ir pirkėjų – ne. „Pernai turėjome didžiulį stendą, tad lankytojai bijojo į jį užeiti, o šiemet, kai stendas sumažėjo, lankytojų padaugėjo“. Sekmadienio rytą „Evelina“ beveik buvo išpardavusi visas atsivežtas priemones.
Pirmą kartą „Pelenėje“ dalyvavo įmonė „Elevita“, pristačiusi „Natura Siberica“ kosmetikos liniją. Pasak įmonės atstovės Linos Uščiauskienės, kosmetika ypatinga tuo, kad pagaminta iš Sibire augančių laukinių žolelių, o įmonės tikslas parodoje – ne kuo daugiau parduoti, o pristatyti unikalias priemones, kuriose nėra jokių kenksmingų medžiagų: „Šią kosmetiką naudojantys gali įsitikinti, kad ir rusiški produktai gali būti saugūs, geri ir kokybiški“, - pasakojo L. Uščiauskienė. Dideliame ir estetiškame stende būriavosi pirkėjai – mat visai kosmetikai parodos metu buvo taikoma 40 procentų nuolaida.