Šiemet Juodkrantėje nebevyks šešerius metus rengtas tradicinis festivalis „Gintarinis kablys“, rašo „Respublika“.
Pasak „Gintarinį kablį“ organizavusios bendrovės „Promo Plius“ direktorės Mindvilės Kaušpėdaitės, iš dviejų Neringos savivaldybei jos siūlytų projektų - Žvejo šventės bei iš jos išaugusio ir savarankišku tapusio „Gintarinio kablio“ - politikų, valdininkų ir bendruomenės atstovų darbo grupė pasirinko pirmąjį.
Vienas iš argumentų - kelias dienas vykdavęs ir dešimtis tūkstančių svečių sutraukdavęs festivalis neatitinka kurorto įvaizdžio strategijos.
„Per renginį į kurortą atvykdavo daug svečių, kurie esą drumstė neringiškių ir poilsiautojų ramybę, - sakė M.Kaušpėdaitė, kuri tikisi, kad „Gintarinio kablio“ idėja nebus numarinta. - Šiemet jo vardu pavadinsime „Muzikuojančiame kelte“.
Klaipėdoje vyksiančius Lietuvos atlikėjų ir kolektyvų, kurių nemaža dalis tapo tikrais festivalio draugais ir kasmet jo laukdavo, koncertus. Galbūt kitąmet tęstume tradiciją jos senojoje vietoje - žinoma, jeigu pavyktų rasti kompromisą su Neringos valdžia“.
Neringos savivaldybės Kultūros skyriaus vedėjo Narūno Lendraičio asmenine nuomone, paskutinis „Gintarinio kablio“ festivalis buvo išties aukšto lygio tikro garso renginys.
„Jis visiškai atitiko Neringos įvaizdžio reikalavimus ir, manyčiau, galėtų būti rengiamas toliau.
Tačiau aš sprendžiamojo balso darbo grupėje neturėjau“, - apgailestavo N.Lendraitis.
Vedėjo teigimu, kurorto taryboje nuolat diskutuojama, ar reikia kurti daugiau jaunimui skirtų paslaugų ir pramogų.
Ką rinktis Neringai - ekstremaliai ramų ar ekstremaliai triukšmingą poilsį, svarstoma iki šiol, ir kol kas optimaliu požiūriu laikoma balanso paieška.
Pasak Neringos vicemero Arūno Burkšo, neką mažiau svarus argumentas už kokybę, pobūdį ir stilių yra finansavimo galimybės. Kasmet sulaukianti kelių dešimčių renginių pasiūlymų vasaros sezonui, savivaldybė turi paskirstyti jiems ribotą biudžetą.
Šiemet kultūriniams renginiams bus padalyta iš viso 300 tūkstančių litų. Daugeliu atvejų skiriamos sumos per mažos, kad būtų galima išsiversti vien su savivaldybės parama. Organizatoriai turi prašyti finansavimo iš verslininkų.
Tuo metu visuotinė tendencija - sulig infliacija mažėjantis rėmėjų entuziazmas - neaplenkia ir Neringos.
„Kadangi „Promo Plius“ pasiūlė du projektus, išsikėlėme prioritetą.
Niekam ne paslaptis, kad festivaliams vykstant keletą dienų iš eilės kokybė tolydžio menksta. Be to, žmonės dažniausiai pasirenka kurį nors vieną iš kelių dieną po dienos vykstančių koncertų. „Gintarinis kablys“ - ne Neringos, o privačios bendrovės sukurtas prekės ženklas. Nusprendėme pasirinkti Žvejo šventę, kuri šiemet gaivins senąsias Neringos žvejų tradicijas ir simbolius“, - sakė A.Burkšas.