„Paroda „Kristianija mene“ yra duoklė 40-ąjį gimtadienį švenčiančio „laisvojo miesto“ kūrybinei dvasiai,“ - pasakoja parodos kuratorius J. Boysen, - „šioje parodoje tarptautinei auditorijai suteikiama galimybė įdėmiau pažvelgti į Kristianijos meną ir kūrybą. Joje pristatoma talentingų Danijos dailininkų grupė: Anna Ida, Anders Hansen, Anette Steinhart, Anita van Wenkens, Anne Jepsen, Anne-Kathrine von Bülow, Ann-Suzette Sadolin, Birgitte von Holck, Bjarne Maagensen, BjarneRihave, Cathrine Hagbard, Charlotte Steen, Charlotte Østervang, Dorte la Cour, Dorte Eilenberger, Finn Thorstein, Gitte Christensen, Helle Christensen, Henrik Schütze, Jesper Boysen, Klavs Klovn Haase, Lars Myhre-Nielsen, Laurie Grundt, Leif Dione Joensen, Mette Warner, Rene Jalford, Trine Sørensen, Vibeke Winberg. Šių menininkų darbai įkvėpti unikalios laisve ir tolerancija alsuojančios miesto atmosferos.“
Parodoje pristatomi Anderso Hanseno baldai, sukurti iš perdirbtų medžiagų, taip pat „Moterų kalvių“ – vienos iš seniausių Kristianijos draugijų – dirbiniai. Legendinis Kristianijos dviratis lankytojams primins, kad siekis saugoti gamtą per „laisvojo miesto“ gyvavimo keturiasdešimtį išliko esmine bendruomenės nuostata.
Parodoje gausu dokumentinės medžiagos, fotografijų, plakatų ir vaizdo įrašų, kuriuos atrinko ir parengė Kristianijos archyvų direktorius Ole Lykke. Joje taip pat galima išvysti įtaigią Kristianijos senbuvių portretų galeriją – daugelį metų ten dirbančios fotografės Charlotte Østervang menines nuotraukas.
Vasario 23 – 25 dienomis parodą „Kristianija mene“ lydės originalūs ir netikėti nemokami renginiai. Su parodos lankytojo bilietu žiūrovai galės žiūrėti filmus, dalyvauti paskaitose, klausytis džiazo, avangardinės ir kt. muzikos improvizacijų.
Apie Kristianijos kultūrinį fenomeną
Kristianija gerai žinoma pasauliui. Tai liudija faktas, kad joje kasmet apsilanko apytikriai milijonas svetimšalių. Kristianija yra viena iš patraukliausių Danijos turistinių vietų, prilygstančių Tivolio sodui, Nyhavno rajonui ar skulptūrai „Mažoji undinėlė“. Ji stiprina Danijos, kaip liberalios ir pakančios šalies įvaizdį, kurdama savitą erdvę kitoniškumui su įvairių kultūrų skirtybėmis. Daugelis atvykėlių yra girdėję apie Kopenhagos hipių žemę, bet kūrybinė Kristianijos dvasia ir jos gyvastingumas palyginti menkai tepažįstami ir nepelnytai vertinami laikantis išankstinių nuostatų.
Kristianija seniai garsėja kaip savita Danijos alternatyviosios kultūros istorijos dalis. Tai pavyzdys, kai chaotiškai tvarkoma urbanistinė valda virsta kultūrine terpe, paklūstančia vaizduotei ir nežabotiems kūrybiškumo proveržiams, bendriems sprendimams, sietiniems su neeilinėmis asmenybėmis, kultūrinėmis manifestacijomis, gilia savistaba bei humoru, žaidybiniais elementais, provokacijomis ir daug kuo kitu. Marianos Rydvald sieninės tapybos kūrinys, puošęs dvišlaitį namą, vadinamą „Vaivorykšte“ (Regnbuehus), ir ilgus metus buvęs Kristianijos simboliu, šiuo metu saugomas Nacionaliniame muziejuje.
Dailė, tapyba, skulptūra, taikomieji menai, gyvenimas, prisodrintas muzikos, teatro ir politinių vaidinimų, – tai kolektyvi laisvojo Kristianijos miesto kraujotaka. Ilgus metus meninis Kristianijos gyvenimas telkėsi keliose mažose privačiose studijose ir dirbtuvėlėse. Tarp jų – ir legendinėje Kristianijos tapybos studijoje Pusher gatvėje bei galerijoje „Gallopperiet“, juokais pavadinamoje „Sostinės dailės muziejumi“. Ilgainiui laisvasis Kristianijos miestas tapo alternatyvios bendruomenės, skleidžiančios laisvės, meilės, smurto atsisakymo, gamtosaugos idėjas, simboliu.