50 proc. visų pasaulio gyventojų yra jaunesni nei 30 metų. Y karta yra pirmoji karta, užaugusi kartu su technologijomis – ji susidūrė su technologijomis anksčiau nei romantika pradėjo egzistuoti jų gyvenimuose, portale „The Next Web“ rašo kompanijos „Intel“ socialinės žiniasklaidos strategijos kūrėja Ekaterina Walter.
Jie yra skaitmeniniai gyventojai – visas jų socialinis gyvenimas vyksta socialiniuose tinklapiuose. Tai įtakoja jų elgesį, nuostatas ir lūkesčius, ypatingai tuos, kurie yra siejami su ateities darbdaviais. Panašu, kad šiai kartai pinigai nėra pagrindinis motyvuojantis veiksnys.
Neseniai kompanija „Cisco“ pateikė „Susijungusio pasaulio ataskaitą“ (angl. „Connected World Report“), kurioje kai kurie rezultatai yra išties šokiruojantys. Iš 2,8 tūkst. studentų ir jaunų profesionalų, jaunesnių nei 30 metų, beveik kas trečias teigė, kad priimdami darbo pasiūlymą prioritetą jie skiria socialinės žiniasklaidos laisvei, priemonių lankstumui ir darbo mobilumui, o ne darbo užmokesčiui.
Tyrimas parodė, kad 64 proc. universitetų studentų darbo pokalbių metu užduoda klausimus apie kompanijoje vykdomą socialinės žiniasklaidos naudojimosi politiką. 24 proc. apklaustųjų teigė, kad tai būtų pagrindinis veiksnys priimant darbo pasiūlymą. Jaunimas taip pat tikisi, kad darbdavys pasiūlys jiems lankstų darbo grafiką ir suteiks galimybę dirbti atskirai.
Bendrovių „Millenial Branding“ ir „Identified“ atliktas Y kartos ir „Fcebook“ tyrimas“ parodė, kad šios kartos atstovai naudojasi savo asmeniniais tinklais ir profiliais plėsdami savo kaip specialistų asmenybes. Nors 64 proc. Y kartos atstovų į savo socialinius tinklapius neįtraukia savo darbovietės, tačiau savo draugų rate vidutiniškai turi po 16 bendradarbių.
Be to, tyrimas atskleidė, kad jaunimas turi įgijęs verslininkų dvasią. Y kartos atstovų „Facebook“ profiliuose įrašas „savininkas“ yra penktas pagal populiarumą darbą nurodantis titulas. Be to, jaunimas yra linkęs keisti darbovietes – pradėję dirbti vienoje vietoje, Y kartos atstovai joje išbūna vidutiniškai 2 metus.
„Vos 7 proc. šios kartos atstovų dirba vienoje iš „Fortune 500“ sąraše esančioje kompanijoje, kadangi šiandieninėje ekonomikoje šioje demografinėje darbo jėgos grupėje dominuoja naujai besikuriančios įmonės (angl. startup), - kalbėjo „Millenial Brandin“ kompanijos įkūrėjas Danas Schwabelis. – Norėdamos išlikti konkurencingomis, didelės kompanijos turi agresyviau įdarbinti Y kartos žmones.“
Anot „Business and Professional Women‘s Foundation“, iki 2025 metų Y karta sudarys 25 proc. visos pasaulio darbo jėgos ir formuos didžiųjų kompanijų kultūra bei lūkesčius.
Šie tyrimai rodo, kad kompanijos, norėdamos išlaikyti jaunus talentus, turi pademonstruoti savo pasitikėjimą jais, suteikti jiems daugiau veiklos laisvės ir leisti jiems kontroliuoti savo laiką bei veiklą.
Tačiau kompanijos turi savų rūpesčių. Kompiuterių tinklo saugumo kompanijos „Palo Alto Network“ duomenimis, vos per vienerius metus socialinės žiniasklaidos naudojimasis darbo kompiuteriuose išaugo 300 proc. Užbaigdama savo straipsnį E. Walter rašo, kad, nors kompanijas ir neramina socialinių tinklapių naudojimo keliami saugumo ir produktyvumo pavojai, tačiau jos turi suvokti, kad socialiniai tinklai jauniems darbuotojams jau yra tapęs gyvenimo būdu, o ne pramoga.