Susisiekimo ministerijos parengtiems atitinkamiems Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimams dar turės pritarti Seimas.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovas Zenonas Buivydas BNS teigė, jog siūlomi pakeitimai išspręstų problemą, kai automobilis neturi nurodytos emisijos klasės ir todėl turi mokėti didžiausią kelių mokestį.
„Lentelė yra tam, kad kada nėra klasė nurodyta technikiniame, tai tada pagal metus ji bus priskirta, pavyzdžiui, „Euro 4“. (...) Jie būtent tą biurokratizmą nuima“, – BNS antradienį teigė Z. Buivydas.
Anot jo, šiuo metu neturint tam tikrų dokumentų neįmanoma paprastai įregistruoti transporto priemonių emisijos klasės, todėl joms nustatoma „Euro 0“ klasė, už kurią reikia mokėti didžiausią mokestį.
Anot jo, automobilio klasės ekspertizė yra brangi, kainuoja tūkstančius eurų, nors aišku, kad konkrečiais metais buvo gaminti „Euro 4“ klasės automobiliai – už ją mokamas mažesnis mokestis.
Susisiekimo ministerijos teigimu, šiuo metu emisijos klasė nenustatyta 47 proc. Lietuvoje registruotų vilkikų ir kitų automobilių, mokančių kelių mokestį.
„Taip pat ši problema kyla ir trečiųjų šalių transporto priemonių valdytojams, kurių šalyse emisijos klasė nenustatoma ir neįrašoma į registracijos dokumentus, vykstantiems per Lietuvą tranzitu“, – Vyriausybės nutarimo projekte teigia ministerija.
Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių tinkle apmokestinta apie 1,7 tūkst. kilometrų magistralinių kelių.