Draudikų statistiniai duomenys atspindi, kad vyresni nei 80 metų vairuotojai nėra didelės rizikos grupė – jų sukelti eismo įvykiai sudaro itin menką visų įvykių dalį. Ne tik skaičiai, bet ir žalų pobūdis liudija, kad sprendimas uždrausti vairuoti vyresniems nei 80 metų vairuotojams, remiantis tik amžiaus riba, būtų nekorektiškas ir diskriminuojantis.
Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA“ Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis teigia, kad avarijų dalis, kurių kaltininkais tampa vyresni nei 80 metų vairuotojai yra itin menka. „Iš šiemet užregistruotų 9280 žalų, vairuotojai, kurie yra vyresni nei 80 metų, avarijų kaltininkais tapo tik 17 kartų. Pastebime, kad tokio amžiaus vairuotojai nevažinėja dažnai, iš anksto apsvarsto maršrutą, suplanuoja kelionę ne piko metu ir vairuodami neskuba – būtent tai leidžia jiems išvengti susidūrimų. Žinoma, gerai šios amžiaus grupės avaringumo statistikai įtakos turi ir tai, kad apskritai tokio amžiaus vairuotojai sudaro gan nedidelę visų vairuotojų dalį, tačiau preliminariai vertinant santykį, jie vis tiek laikytini viena drausmingiausių vairuotojų grupių“, – teigia N. Giedraitis.
Draudimo eksperto teigimu, paprastai eismo įvykiai, kuriuos sukelia vyresni nei 80 metų vairuotojai, kyla dėl lėtesnės jų reakcijos. „Dažniausiai pasitaiko atvejų, kuomet vairuotojas nepastebi jį lenkiančios transporto priemonės ir norėdamas persirikiuoti į ją atsitrenkia. Taip pat pasitaiko įvykių, kuomet automobiliai susiduria, vairuotojui nepaisant dešinės rankos taisyklės – sukant į kairę nepraleidžiamas taip pat pagrindiniu keliu važiuojantis automobilis. Neretai šioje amžiaus grupėje registruojamos smulkios žalos, kurios kyla automobilių statymo aikštelėje“, – teigia N. Giedraitis. Vasarą įvykių šioje amžiaus grupėje registruojama daugiau, nes būtent šiuo metų laiku pensinio amžiaus vairuotojai važinėja dažniau.
Draudikai taip pat pastebi, kad vyresnių nei 80 metų vairuotojų sukeliamų žalų dydis nėra išskirtinis – čia, kaip ir jaunesnių vairuotojų tarpe, pasitaiko ir smulkių žalų, ir skaudesnių nelaimių.
Pasak N. Giedraičio, svarstant, ar reikėtų vyresniems nei 80 metų vairuotojams uždrausti vairuoti, reikėtų nepamiršti, kad ne amžius, o savijauta, patirtis, atsakingumas bei pagarba kitiems eismo dalyviams turi daugiausiai įtakos vairavimo saugumui.